Opel Vivaro Van 2.0 CDTI Enjoy: Druhý život | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

22. 4. 2020

Opel Vivaro Van 2.0 CDTI Enjoy: Druhý život

Opel Vivaro Van 2.0 CDTI Enjoy: Druhý život

Fotogalerie

12 fotografií

Opel Vivaro byl vždy dvojčetem Renaultu Trafi c. Nyní s přechodem německé značky pod křídla koncernu PSA se vše mění. Dosavadní generace končí kariéru v polovině životního cyklu a ta nová se vtěluje do vozů, které jindy vozí logo Peugeotu či Citroënu.

(více v čísle 17/20)

Mezi užitkovými vozy je sdílení stejných modelů mezi různými automobilkami běžné. Opel měl svoji vlastní dodávku v novodobé historii jen v nejmenší kategorii. Naposledy to bylo Combo C v roce 2011, nástupcem byl již převlečený Fiat Doblo, a dnes je to stejný vůz jako Citroën Berlingo, Peugeot Partner a Toyota Proace City. U větších dodávek sdílel Opel dosud techniku s Renaultem, v případě největšího movana to stále platí, u středně velkého vivara došlo ke změně nyní.

V nové rodině

Nová generace vivara je již od roku 2016 důvěrně známá jako Peugeot Expert, Citroën Jumpy a Toyota Proace. Od dárců techniky se opel designově liší přední maskou a nárazníkem. V interiéru se změny omezily na nový střed volantu. Stejné jsou pochopitelně motory a typy karoserií. Nabízejí se celkem tři délky L0 (4609 mm), L1 (4959 mm) a L2 (5309 mm). Vybírat lze ze čtyř naftových motorů 1.5 CDTi/75, nebo 88 kW a 2.0 CDTi/90, respektive 110 kW. My jsme vyzkoušeli kombinaci nejdelší karoserie, která se pojí jen s dvoulitry, v našem případě to byla slabší verze 90 kW. Troufáme si tvrdit, že potřebám vozu plně dostačuje. Díky krátkému odstupňování převodovky totiž příjemně zatahuje z nízkých otáček. Velmi solidní točivý moment 340 Nm dostup-ný od 2000 min1 znamená, že ani s těžkým nákladem se vivaro příliš nenadře. Menší výkon tak poznáte zejména na dálnici, ale sprintovat s dodávkou potřebuje málokdo. Maximálka vozu činí 170 km/h a cestovat lze bez problémů tak do 150 km/h, poté síly na boj s odpory citelně slábnou. Mnohem důležitějším údajem je spotřeba, která se v průměru drží mezi 7 a 7,5 l/100 km. Plné zatížení ji zvedne zhruba o dva litry.

Silák ve standardu

Prodloužená verze se vždy dodává v kombinaci se zvýšeným užitečným zatížením, naložit tak lze až 1449 kg. Do nákladového prostoru se pak vejdou až tři europalety. V případě nutnosti je možné táhnout až 2,5tunový přívěs. Chválíme příjemně naladěný podvozek, který snese i ostřejší jízdu a zároveň nabízí solidní komfort jak u prázdného, tak plného vozu. Díky velkému rejdu se i s dlouhou verzí vivara dobře manévruje. Neocenitelným pomocníkem je couvací kamera, která se dodává v rámci obsáhlé sady Innovation za tučných 50 820 Kč. Kromě ní však dostanete také navigaci, systém sledování mrtvého úhlu či průhledový displej. Příjemným a u dodávek ne moc rozšířeným pomocníkem je bezklíčkové ovládání za dostupných 7260 Kč. Naopak bychom ocenili větší či dělená vnější zpětná zrcátka, takto v základní poloze nevidíte k obrubníku. Druhou menší výtku máme k řešení odkládacích míst v interiéru. Líbila by se nám větší schránka před řadicí pákou, nezbývá totiž než věci z kapes odložit do zakrytého prostoru na vrchu palubní desky, kde o nich nemáte moc přehled. Předchozí vivaro alias Renault Trafi c nabízí odkládacích míst více, ale v ostatních ohledech si převtělený opel spíše polepšil. V interiéru si zde připadáte více jako v osobním autě. Cena Vivara Van v krátké verzi L0 začíná na akčních 490 050 Kč s DPH v případě krátké verze s patnáctistovkou. Běžná cena činí 634 633 Kč. Testovaný vůz, který včetně příplatků stojí 891 758 Kč, lze mít s obdobnou slevou (zhruba 23 %) za 691 515 Kč.

Spotřeba během testu 7,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 2000 cm3 . Výkon 90 kW při 3750 min-1, točivý moment 340 Nm při 2000 min-1. Pohon předních kol. Manuální šestistupňová převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 170 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 15,1 s. Spotřeba město/mimo město 6,1/4,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,4 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2020Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851