Renault Trafic 2.0 dCi EDC SpaceClass: Opět poctivá míra | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

21. 5. 2020

Renault Trafic 2.0 dCi EDC SpaceClass: Opět poctivá míra

Renault Trafic 2.0 dCi EDC SpaceClass: Opět poctivá míra

Fotogalerie

7 fotografií

Dodávky Renaultu prošly na konci minulého roku modernizací, při níž dostaly nový, větší motor 2.0 dCi. Týká se to i luxusně pojaté osobní verze Trafic SpaceClass.

(více v čísle 19/20)

V současnosti je na trhu v pořadí již třetí generace populární středně velké dodávky Trafic. Prodává se od roku 2014 v osobní i ryze užitkové verzi. Více než polovinu životního cyklu má tedy za sebou a nastal čas na facelift.

Diodový kukuč

Na pohled se toho příliš nezměnilo. Nové provedení poznáte podle odlišné grafiky světlometů (nově standardně diodových) a výraznějších chromovaných linek na masce, jedna se táhne i po spodní hraně. Další modifikace se týkají interiéru, kde se objevily jiné potahové látky, nový tvar má řadicí páka a vylepšený je i multimediální systém.

Dva jsou zkrátka dva

To nejdůležitější se však odehrálo pod kapotou. Původní verze v rámci tehdejšího masivního rozšiřování downsizingu přišla s naftovou šestnáctistovkou, což u takto velkých dodávek nemělo obdoby. Objevila se i dvojitě přeplňovaná verze, díru do světa však motor neudělal. Nyní se do jisté míry vracejí staré pořádky a diesel opět dostává „poctivý“ objem dvou litrů.

V případě osobní dodávky je na výběr ze dvou výkonových verzí: 107 a 125 kW. Dnes základních 107 kW bylo dosud maximum, točivý moment vrcholil u šestnáctistovky hodnotou 340 Nm. Dvoulitr nabízí při stejném výkonu o deset víc, tedy 360 Nm. Vrcholná verze pak poskytuje 125 kW a 380 Nm.

My jsme vyzkoušeli slabšího z dvojice nováčků. Čtyřválec potěší příjemnějším a plynulejším nástupem síly v nízkých otáčkách a menší prodlevou při prudkém sešlápnutí plynu. Dynamika nám přijde plně dostačující a líbí se nám sladění s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Řadí intuitivně, rychle a motor zbytečně nevytáčí.

Spotřeba se drží na podobné úrovni jako u předchozí jednotky, což jen potvrzuje, že přehnaný downsizing k úspoře nevede. V průměru není problém jezdit mezi 7,5 a 8,0 l/100 km. Při plném obsazení či na dálnici se dostanete na hodnoty kolem deseti litrů.  

Zdravá míra luxusu

Vnitřek vozu je zařízen především účelně a prakticky, vždyť dodávkové varianty musí být řidičům na cestách tím nejlepším parťákem. Současně se zde ale cítíte útulně a u špičkové varianty SpaceClass sympatické pocity umocňují líbivější dekorační prvky i špičková výbava.

Za volantem se zabydlíte rychle, byť strmější sloupek volantu nadále jasně prozrazuje, že řídíte původem dodávku. Někteří konkurenti se v tomto ohledu osobním vozům blíží více. Chválíme však hodně odkládacích schránek, které jsou snadno přístupné a dobře využitelné. Uvítali bychom nicméně ještě klasickou před řadicí pákou. Velmi šikovný je příplatkový držák na mobil. Pokud však máte větší úhlopříčku než 4,5“, pořiďte si držák tabletu. Oba stojí shodě 2500 Kč.

Jízdní vlastnosti trafiku ničím nepřekvapí, osobní dodávka se chová nezáludně a potěší stabilitou v přímém směru. Na dlouhé dálniční přesuny je jako dělaná. V zatáčkách není renault zrovna nejhbitější, ale kdo by také s takovou skříní závodil? Podvozek je dobře odhlučněný a dostatečně komfortní. Jen v prázdném stavu je potřeba počítat s tím, že se karoserie víc pohupuje. Při větším naložení jede vůz plavněji a příjemně se v něm cestuje i na dlouhé vzdálenosti.

Spotřeba během testu 7,7 l/100 km

ZÁKLADNÍ ÚDAJE VÝROBCE

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1997 cm3. Výkon 107 kW při 3500 min-1, točivý moment 350 Nm při 1500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 6°.

Nejvyšší rychlost 174 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h neudává se.

Kombinovaná spotřeba dle WLTP 6,9 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Délka x šířka x výška 4999 x 1956 x 1971 mm. Rozvor náprav 3098 mm. Rozchod kol vpředu/vzadu 1625/1662 mm. Provozní/užitečná hmotnost 2257/838 kg. Maximální hmotnost přívěsu nebrzděného/brzděného 750/1630 kg. Objem palivové nádrže 80 l. Standardní pneumatiky 215/60 R17.

Objem kufru 1000/3200 l

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
19 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851