Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Proč se držet zkrátka? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Proč se držet zkrátka?

Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Proč se držet zkrátka?

Fotogalerie

7 fotografií

Ani sportovně vyhlížející výbava Monte Carlo neudělá ze Škody Kamiq závoďáka. Zato za šest set tisíc dostanete dobře jezdící stylovku, která nabídne i dost místa pro posádku.

(více v čísle 27/20)

Kamiq představuje v portfoliu mladoboleslavské automobilky nejmenšího zástupce SUV. Cenou míří na chudší zájemce, ještě na jaře se dal koupit za 387 900 korun. Aktuálně startuje na 407 900 korunách, byť v ceně nabídne diodové světlomety, střešní hagusy nebo třeba bluetooth handsfree. My jsme se podívali na druhý konec ceníku – stopadesátikoňový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a nejvyšší výbavou Monte Carlo. Nic dražšího se koupit nedá, stojí stejně jako 1.6 TDI/85 kW DSG. Ani v jednom případě nejde o „lidovku“ – začíná na 620 900 Kč a s pár příplatky vystoupá cena nad sedm set tisíc. Za to už je nejen slušný karoq, ale začíná i kodiaq. Dává takhle vyšperkovaný kamiq smysl?

Už vnější vzhled nejvyšší výbavy Monte Carlo dává tušit, že nepůjde o chudobku. V základu je i prosklená panoramatická střecha. Sportovní doplňky jsou vidět nejen zvenčí auta (černé doplňky, difuzor, prahové lišty atd.), ale také v interiéru. Přibyly anatomičtěji tvarované sedačky nebo červeně obšitý volant. Dostupná je nálož asistenčních prvků, včetně adaptivního tempomatu nebo parkovací kamery. Sportovní výbavu Monte Carlo lze kupodivu kombinovat s jakýmkoliv pohonem vyjma plynové verze 1.0 TGI/66 kW G-Tec – tato typicky fl otilová volba je z principu omezena na jedinou výbavu Style za 495 900 Kč. Nejlepší benzinový čtyřválec pro Kamiq 1.5 TSI/110 kW si dobře rozumí s dvouspojkovou převodovkou. Zatahuje plynule s decentním zvukovým projevem a na dálnici se postará o zábavu, když můžete sledovat ikonku vypínání válců. Při částečném zatížení dva zahálejí a dva pracují, což se zobrazuje na přístrojovém štítu. Důvodem jsou emise a spotřeba paliva. My jsme jezdili za sedm litrů, což je očekávatelná hodnota i bez podobné parádičky. Výrobcem udávaným pěti litrům jsme se ani nepřiblížili.

Už v minulých testech jsme chválili podvozek kamiqu, který vychází ze scaly. Byť dostal tužší tlumiče, není přehnaně uskákaný a funguje dobře i na sedmnáctipalcových kolech. Pohon obou náprav bohužel není možný, vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu ale podle nás ani nebude nutný. Ostatně u přímé konkurence to není jinak. A bohužel to platí i o vysoké ceně za vybavenější model.

Spotřeba během testu 7,0 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 110 kW při 5000-6000 min-1, točivý moment 250 N.m při 1500-3500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,4 s. Spotřeba město/mimo město 6,4/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
27 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851