Škoda Kamiq 1.5 TSI DSG Monte Carlo: Proč se držet zkrátka?
Ani sportovně vyhlížející výbava Monte Carlo neudělá ze Škody Kamiq závoďáka. Zato za šest set tisíc dostanete dobře jezdící stylovku, která nabídne i dost místa pro posádku.
(více v čísle 27/20)Kamiq představuje v portfoliu mladoboleslavské automobilky nejmenšího zástupce SUV. Cenou míří na chudší zájemce, ještě na jaře se dal koupit za 387 900 korun. Aktuálně startuje na 407 900 korunách, byť v ceně nabídne diodové světlomety, střešní hagusy nebo třeba bluetooth handsfree. My jsme se podívali na druhý konec ceníku – stopadesátikoňový čtyřválec 1.5 TSI/110 kW s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a nejvyšší výbavou Monte Carlo. Nic dražšího se koupit nedá, stojí stejně jako 1.6 TDI/85 kW DSG. Ani v jednom případě nejde o „lidovku“ – začíná na 620 900 Kč a s pár příplatky vystoupá cena nad sedm set tisíc. Za to už je nejen slušný karoq, ale začíná i kodiaq. Dává takhle vyšperkovaný kamiq smysl?
Už vnější vzhled nejvyšší výbavy Monte Carlo dává tušit, že nepůjde o chudobku. V základu je i prosklená panoramatická střecha. Sportovní doplňky jsou vidět nejen zvenčí auta (černé doplňky, difuzor, prahové lišty atd.), ale také v interiéru. Přibyly anatomičtěji tvarované sedačky nebo červeně obšitý volant. Dostupná je nálož asistenčních prvků, včetně adaptivního tempomatu nebo parkovací kamery. Sportovní výbavu Monte Carlo lze kupodivu kombinovat s jakýmkoliv pohonem vyjma plynové verze 1.0 TGI/66 kW G-Tec – tato typicky fl otilová volba je z principu omezena na jedinou výbavu Style za 495 900 Kč. Nejlepší benzinový čtyřválec pro Kamiq 1.5 TSI/110 kW si dobře rozumí s dvouspojkovou převodovkou. Zatahuje plynule s decentním zvukovým projevem a na dálnici se postará o zábavu, když můžete sledovat ikonku vypínání válců. Při částečném zatížení dva zahálejí a dva pracují, což se zobrazuje na přístrojovém štítu. Důvodem jsou emise a spotřeba paliva. My jsme jezdili za sedm litrů, což je očekávatelná hodnota i bez podobné parádičky. Výrobcem udávaným pěti litrům jsme se ani nepřiblížili.
Už v minulých testech jsme chválili podvozek kamiqu, který vychází ze scaly. Byť dostal tužší tlumiče, není přehnaně uskákaný a funguje dobře i na sedmnáctipalcových kolech. Pohon obou náprav bohužel není možný, vzhledem ke kompaktním rozměrům vozu ale podle nás ani nebude nutný. Ostatně u přímé konkurence to není jinak. A bohužel to platí i o vysoké ceně za vybavenější model.
Spotřeba během testu 7,0 l/100 km
Základní údaje výrobce
MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1498 cm3. Výkon 110 kW při 5000-6000 min-1, točivý moment 250 N.m při 1500-3500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 7°. Nejvyšší rychlost 212 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,4 s. Spotřeba město/mimo město 6,4/4,3 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km