Honda Civic 1.0 Turbo CVT Executive Sport Line: Proti trendům | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

16. 7. 2020

Honda Civic 1.0 Turbo CVT Executive Sport Line: Proti trendům

Honda Civic 1.0 Turbo CVT Executive Sport Line: Proti trendům

Fotogalerie

10 fotografií

Facelift civiku přinesl na pohled jen drobné změny. Vylepšení ale doznal interiér, kde přibylo tlačítek. Jsou k něčemu dobrá?

(více v čísle 27/20)

Honda si tradičně kráčí vlastní cestou, techniku nesdílí s jinými automobilkami, ceníky má striktně nastavené, takže jediným příplatkem je metalíza, a ovládání palubních systémů je natolik specifi cké, že se v něm zorientují jen fanoušci značky. Nám se líbí, že v dnešním čím dál více unifi kovaném světě (nejen) aut si civic s žádným jiným kompaktem nespletete. V rámci hatchbacků se jedná o nejdelší vůz a každý z 4518 milimetrů přispívá k originální siluetě.

Jen retuše

V rámci modernizace z minulého roku se na vnějším designu upravily jen detaily. Změnily se výplně a tvarování kolem mlhovek a nepatrného vyhlazení se dočkala přední maska, která postrádá tenké žebro ve spodní části. Pro všechny verze jsou nyní standardem diodové světlomety. Testovaný vůz se také pyšnil novou modrou metalízou Obsidian a novou výbavou Sport Line, která je vyhrazena jen pro základní motor 1.0 Turbo. V jeho případě tvoří vrchol nabídky. Vizuálně se odlišuje černými nástavci nárazníků a prahů, přídavným spoilerem na pátých dveřích a černými 17“ koly.

Návrat tlačítek

V interiéru najdete červené prošívání a stejnou barvou podsvícené přístroje. Součástí je vrcholný multimediální systém s navigací. Ten po faceliftu dostal nová hardwarová tlačítka po stranách. Zatímco většina výrobců sahá po čím dál více dotykovém ovládání, Honda na základě zpětné vazby od zákazníků přichází s tlačítky. Tleskáme. Členění menu sice stále nepatří k nejintuitivnějším, ale tlačítky se dostanete k nejběžnějším funkcím rychleji a chválíme i otočné kolečko pro ovládání hlasitosti. Bohužel stále hodně komplikované zůstává ovládání palubního počítače na volantu. Na hondu si v tomto holt musíte zvykat. Interiér sám o sobě potěší velmi dobrou prostorností, vyšší a sportovně založené řidiče nadchne i tím, že lze za volantem sedět parádně nízko. Materiály na pohled nijak zvlášť okrasně nepůsobí, ale je to dané spíše tím, že černou masu plastu nedoplňují žádné výrazné dekorační lišty. Nenápadnost však může být i výhodou. Plasty v horní části jsou měkčené a dobře zpracované. Z uživatelského hlediska nám vadí široký středový panel z tvrdého plastu, který při ostřejší jízdě tlačí do kolene.

Sportovní jen naoko

Ke sportovnějšímu stylu přitom civic láká, neboť velmi tuhá karoserie spolu s harmonicky vyladěnými tlumiči zajišťují perfektní jízdní vlastnosti a velmi dobrý komfort i na rozbitých silnicích. Na druhou stranu základní motor 1.0 Turbo v kombinaci s bezestupňovou převodovkou si daleko lépe vede při poklidné jízdě. Tříválec je příjemně utlumený, ale kombinace s převodovkou CVT mu ubírá 20 Nm (má 180 místo 200 Nm) a na dynamice je to znát. K civiku nám daleko lépe pasuje jindy velmi přesná manuální převodovka, se kterou se litr chová podstatně živěji. Samotné CVT není špatné a řadí spíše jako klouzavější automat. Pokud nestojíte na plynu jako na rýči, ušetří vás i monotónního hučení v konstantních otáčkách. Spotřeba se většinou pohybuje mezi 7 a 7,5 l/100 km, což není nijak oslňující výsledek. S manuálem jezdíte o litr úsporněji.

Spotřeba během testu 7,3 l/100 km 

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový řadový tříválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 998 cm3. Výkon 93 kW při 5500 min-1, točivý moment 180 Nm při 1700-4500 min-1. Pohon předních kol. Samočinná převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT). Nejvyšší rychlost 200 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,3 s. Kombinovaná spotřeba dle NEDC 4,7 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
27 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851