Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Style: Kona všech chutí | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 6. 2020

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Style: Kona všech chutí

Hyundai Kona 1.6 GDI HEV Style: Kona všech chutí

Fotogalerie

7 fotografií

Model Kona se kromě konvenčních verzí na benzin či naftu a naopak ryze elektrického provedení nabízí i jako hybrid. Je to zlatá střední cesta?

(více v čísle 27/20)

Hyundai je na poli alternativních paliv aktivní a nesází bezhlavě jen na čisté elektromobily. Důkazem toho je model Ioniq (elektromobil, hybrid, plug-in hybrid), a především testovaná kona. Ta se jako jediný model na českém trhu nabízí se zážehovým i vznětovým motorem, jako elektromobil a také jako hybrid. Ze širokého portfolia značky v koně chybí už jen vodík... Čistě elektrickou verzi jsme přiblížili na předchozích stránkách, pro konzervativnější klientelu se nabízí univerzálnější hybrid. Jeho základem je atmosférická šestnáctistovka 1.6 GDI o výkonu 77 kW a točivém momentu 147 Nm. Jednotka pracuje v úsporném Atkinsonově cyklu a spolupracuje se synchronním elektromotorem s permanentním magnetem, který produkuje 32 kW a 170 Nm. Celkový systémový výkon činí 104 kW a točivý moment 265 Nm. Přenos na přední kola probíhá přes automatickou dvouspojkovou převodovku.

Díky tomu, že vůz normálně řadí a nevyužívá bezestupňového ústrojí jako třeba toyoty, nedochází k otravnému Kona všech chutí Foto Petr Homolka vytáčení a hučení motoru. Jízda s hybridní konou se tedy z běžného uživatelského hlediska více blíží klasickým spalovacím motorům. Lithium-polymerové akumulátory mají kapacitu 1,56 kWh a umístěné jsou pod zadními sedadly.

Hybridy jsou dělané zejména pro milovníky úsporné jízdy, čemuž odpovídá i dynamika. Zrychlení za 11,6 s a nejvyšší rychlost 160 km/h jsou důkazem toho, že kona není žádný sprinter. Potěší však rychlou reakcí na plyn, což přijde vhod především při rozjezdech. Jízda po městě je tak příjemně svižná a přepínání mezi motorem a elektromotorem, případně jejich součinnost, probíhá harmonicky. Snížení spotřeby se projevuje hlavně ve městě, kde také dochází k nej- Spotřeba během testu 6,0 l/100 km častější jízdě pouze na elektřinu. V průměru pak není problém jezdit za 5 až 5,5 l/100 km. Naopak na dálnici se přínos hybridu příliš neukazuje – 7,3 l/100 km. Na dlouhé vzdálenosti a rychlé přesuny se stále vyplatí diesel, na kratší popojíždění a ve městě nám dává hybrid smysl. Ovládáním se hybrid od svých spalovacích sourozenců příliš neliší a všechny ovladače jsou dobře dostupné. Řízení však působí odtažitě a ne zcela plynulý je kvůli rekuperaci i nástup brzd. Harmoničnosti podvozku pak neprospívají ani velká 18“ kola, která na testovaném voze vypadala efektně, ale z hlediska komfortu nejsou to pravé.

Spotřeba během testu 6,0 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Zážehový řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1580 cm3. Výkon 77 kW při 5700 min-1, točivý moment 147 Nm při 4000 min-1. Výkon elektromotoru 32 kW, točivý moment elektromotoru 170 Nm. Systémový výkon 104 kW, systémový točivý moment 265 Nm. Pohon předních kol. Samočinná dvouspojková převodovka, 6°. Nejvyšší rychlost 160 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s. Kombinovaná spotřeba dle NEDC 3,9 - 4,3 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
27 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851