Kia e-Soul 150 kW/64 kWh: Tišší koník | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

14. 6. 2020
Michal Dokoupil

Kia e-Soul 150 kW/64 kWh: Tišší koník

Kia e-Soul 150 kW/64 kWh: Tišší koník

Fotogalerie

11 fotografií

Třetí generace populární Kie Soul už se v Evropě prodává pouze jako elektromobil, což může spoustu zájemců odradit. Musí si ale případní majitelé stylového baterkáče zvykat na mnoho kompromisů?

(více v čísle 26/20)

Dojezd hodně přes 400 kilometrů a elektromotor o výkonu 150 kW sdílejí hned tři sourozenci z Koreje. S konou jsme již seznámeni více než dobře, slouží u nás ostatně v ročním dlouhodobém testu. Proto nás zajímá srovnání s nejnovějším z trojice, třetí generací soulu. Designově jde kia ještě o kus dále než už docela odvážná kona. Třetí generace e-soulu staví na nápadech předchozích dvou vydání a ponechává si typicky hranatou karoserii, doplňuje ji ale originálním provedením světlometů na obou koncích. Úzká propojená linka denního svícení vepředu dodává vozu sci-fi vzhled, zadní rudá linka obepínající černé sklo, které se prolíná s panely karoserie, je pomalu uměleckým dílem. Ovšem kontroverzním, nový e-soul je tak výrazný, že jej právě proto mnoho konzervativců odsoudí. V interiéru je to opačně a kona zde patří mezi ty inovativnější. e-soul vsází na tradiční tvary a ergonomické rozložení, což zejména u voliče převodovky vítáme. Poloha za volantem je navíc docela nízko, takže si ani nepřipadáme jako v crossoveru, mezi které Kia svou hranatou krabičku neustále zařazuje. Pocitově působí e-soul uvnitř hodnotnějším dojmem než trochu strohý interiér kony. A také volněji, díky svým tvarům se jen o pár mm delší e-soul uvnitř tváří jako větší auto a nabídne o trochu více místa pasažérům v obou řadách. Kufr je zde sice o 46 litrů menší (315 vs 361 litrů), při převážení krabic z IKEA ale pravé úhly zadní části prostě oceníte. Ačkoliv má papírově e-soul stejné zrychlení jako kona, a je dokonce o pár kilo lehčí, působí na nás trochu klidnějším dojmem. Zatímco kona se po sešlápnutí plynu vrhne kupředu téměř skokem, e-soul zrychluje lineárněji. Stále samozřejmě velmi rychle, jak se na elektromobil patří. Jen v zatáčkách má o trochu vyšší sklony k nedotáčivosti než v Česku vyráběný sourozenec. Oproti němu ale exceluje v odhlučnění. To v koně pokaždé kritizujeme, v e-soulu si ale opravdu připadáme jako v elektromobilu. I ve vyšších rychlostech se mu daří lépe utajit aerodynamický hluk karoserie i kol. I přes nižší váhu nám ale během dvoutýdenního provětrání e-soulu a více než 1500 ujetých kilometrech spotřeba vždy vyrostla na asi o 20 % více než u kony. To znamená kolem 16 kWh/100 km ve městě, 22 na dálnici a průměr 21,1 kWh. Což samozřejmě znamená menší dojezd a trasy, které s konou zvládáme na jedno nabití, se e-soulem vyžadují jednu kratší zastávku u stojanu. Závěr je tedy jasný, pokud často pendlujete mezi Prahou a Ostravou, bude vám asi více vyhovovat kona, pokud ale oceníte více místa, tišší jízdu a odvážnější design, e-soul je jasnou volbou.

Spotřeba během testu 21,1 kWh/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Synchronní elektromotor. Výkon 150 kW, točivý moment 395 Nm. Pohon předních kol. Jednostupňová převodovka. Nejvyšší rychlost 167 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,9 s. Kapacita baterie 64 kWh. Dojezd dle WLTP 452 km. Spotřeba město/mimo město se neudává. Kombinovaná spotřeba 15,7 kWh/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
26 / 2020 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851