Obsah speciálu Technika 1/19
Nový speciál Technika vychází 11. března. Co v něm najdete?
(více v čísle 1/19)TOP
4 Foto čísla: Kodiaq RS je jediná škodovka, která může mít motor 2.0 TDI Biturbo s 176 kW. Zapřáhli jsme za ni 2,8 tuny.
8 Technické novinky: Nová volva nepojedou přes 180 km/h, aby přechod na elektromobily tolik nebolel.
10 Co čeká automobilový průmysl: Jak chtějí automobilky dosáhnout snížení průměrných emisí na 95 g/km? TECHNIKA
14 Srovnání: Škoda Superb 1.5 TSI-ACT vs 2.0 TDI. Je lepších 150 koní z benzinového, nebo dieselového motoru?
19 Test: Tříválec Ford Focus 1.5 EcoBoost. Jak jede 110 kW, když přichází jen ze tří válců?
20 Nejmodernější benzinový motor: Mercedes-Benz M 256. Řadový šestiválec má elektrické turbodmychadlo i motor v setrvačníku.
24 Nejmodernější diesel: Audi A6 2.0 TDI. Nové Audi A6 jsme schválně vyzkoušeli se základním motorem, protože je zcela nový.
28 Nový motor: VW 2.0 TDI EA 288 Evo. Podrobné představení motoru testovaného na předchozích stranách.
30 Test: Kia Sportage 2.0 CRDI SCR MHEV. Se silnějším dieselem je zmodernizovaná Kia Sportage standardně mild-hybrid. Jak funguje?
32 Test: Ford Focus 1.5 EcoBlue AT8. Velmi zajímavou variantou nového Fordu Focus je vznětová patnáctistovka s automatem.
34 Reportáž: Nový focus a rekordman ekojízdy. Václav Blahovec jezdí svým starým Fordem Focus 1.6 TDCi za 3,9 l/100 km. Za kolik pojede novým 1.5 EcoBlue?
36 Nové motory: Kompletní řada automobilky Renault. Pro normu Euro 6 d-Temp má Renault novou řadu šesti přeplňovaných motorů.
40 Srovnání: Suzuki Vitara AllGrip 1.0 vs 1.4 BoosterJet. Stačí tříválec i na pohon 4x4, nebo je potřeba čtrnáctistovka?
44 Test: Škoda Kodiaq RS. Důkladně jsme otestovali novou dvouturbovou škodovku a její dynamiku srovnali se slabšími verzemi.
48 Test: Škoda Kodiaq RS a těžký přívěs. Na doraz jsme využili pětitunovou povolenou hmotnost soupravy. Zvládl to pouhý čtyřválec?
50 Test: Ford Edge 2.0 EcoBlue. Velký Ford Edge je přesný ekvivalent ke Škodě Kodiaq včetně dvouturbového dieselu. Je lepší, či horší?
52 Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 160 EDC. SUV od Renaultu má pod kapotou pouhou třináctistovku. Opravdu má 160 koní?
ROZHOVOR
54 Jaroslav Mansfeld: Legenda škodováckého technického vývoje vzpomíná na favorit i malotraktor.
DOKTOR MOTOR
60 Čištění filtrů pevných částic: Původně garážová metoda se vyvinula do zcela profesionální podoby a umí ušetřit desetitisíce.
64 Zátah pražského magistrátu na vadné DPF: Policisté neumí poznat, které vozidlo filtr z výroby má, a které ne. Bohužel to nezvládli ani pracovníci Dekry.