Historie: Vozy českých prezidentů
Masaryk autu přišel na chuť až mezi dělníky, Beneš jezdil kabrioletem. Za 95 let na Hradě duněl kompresor, klapaly čtyřválce a ševelily motory V12.
(více v čísle 12/13)Profesor T. G. Masaryk auta dlouho přehlížel. Jeho prvním služebním vozem se stal Dodge ročníku 1916. „Řídit už se učit nebudu,“ prohlásil 66letý „tatíček“. Prezidentem byl zvolen ve chvíli, kdy ještě v USA dojednával finanční pomoc republice. Do Prahy dorazil 21. prosince1918 apřed dnešním Hlavním nádražím usedl do otevřené laurinky. Za války a těsně po ní byla taková nouze, že vůz po dlažbě drkotal na pryžových obručích. Nezamaskovaly to ani květiny vpletené do loukotí.
Nejraději měl TGM solidní a pohodlné pragovky. V květnu 1919 obdržel čtyřválcovou limuzínu Grand, od srpna 1920 jezdil čtyřlitrem. Rád cestoval otevřenou grandkou. Další faeton si koupil za své a jeden měl erární. Originální pragovku můžete obdivovat ve zbuzanském muzeu Emila Příhody.