Jak Tim a Fuzz pomáhají autům: Máme práci snů | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Jak Tim a Fuzz pomáhají autům: Máme práci snů

Britové Tim a Fuzz už třetím rokem pomáhají motoristům, kteří nestačí na opravu svého klasického auta. Vyrazili jsme za nimi do Londýna na exkluzivní předpremiéru jejich show.

Fotogalerie

8 fotografií

Britové Tim a Fuzz už třetím rokem pomáhají motoristům, kteří nestačí na opravu svého klasického auta. Vyrazili jsme za nimi do Londýna na exkluzivní předpremiéru jejich show.

(více v čísle 14/15)

Na začátku byl zanedbaný přelakovaný Austin Healey s neoriginálním motorem. Na konci závodní krasavec, před nímž zavzpomínal i jeho někdejší slavný řidič Sir Stirling Moss. Teď před zrenovovaným veteránem stojíme v londýnském Muzeu dopravy, a dokonce na auto můžeme i sahat!

Za zrenovováním vozidla stojí tým televizního kanálu National Geographic a jeho pořad „Pomozte autům“, který běží i v České republice. V čele se ukazuje dvojice charismatických moderátorů Tim Shaw a Fuzz Townshend. „Máme práci snů,“ zubí se na nás vždy módně oblečený Fuzz. Čapku nesundá ani za stolem, ale s nářadím v ruce se z něj stává mistr. „Vůbec nevadí, že klasické auto vlastně nemá žádný užitek, slouží jen pro zábavu,“ popichuje kolegu dlouhán Tim. V pořadu to dělá často. Na rozdíl od Fuzze ho sice se šroubovákem v ruce neuvidíte, zato se může přetrhnout, aby sehnal k vozu co nejvíc informací a zajímavostí. Pikantní je, že v soukromí se rád rýpe právě ve starých automobilech.

Scénář pořadu je vždycky stejný – zavolá majitel kdysi zajímavého klasického vozu s tím, že by potřeboval pomoci s jeho vrácením do života. Fuzz a Tim nikdy neodmítnou vyrazit na místo. Auto prohlédnou a dopraví do své dílny, kde ho zrepasují. Zatímco Fuzz hledá technická řešení a maže si ruce v oleji, Tim hovoří s majiteli a probírá se starou dokumentací. Díky tomu mnohdy zjistí věci, které ani vlastníci netušili.

Stejně jako v případě Austinu Healey Sebring Sprite z roku 1962. Modrý sporťáček totiž patřil do závodní stáje Steva McQueena a jezdil s ním i Stirling Moss. Vůz nakonec skončil v kůlně na zahradě s neoriginálním tmavým lakem a vyměněným motorem. Jakmile se Tim vypraví za slavným jezdcem Stirlingem, podaří se jim dohledat fotografi e a historii vozu. V Severním Irsku dokonce najdou motor, který snad do auta namontovali v továrně. Jenže vyjednávání o jeho prodeji se zadrhne. Přesto na konci vůz vyjede zase v plné parádě, dokonce se závodníkem Mossem za volantem.

O tvůrcích pořadu
O tvůrcích pořadu
Autor: Svět Motorů

Pomozte autům!

Pořad s originálním názvem Car S.O.S. se vysílá od roku 2013 a hned zaujal všechny milovníky benzinu. Je postaven na odsýpajícím ději, který poutá od začátku do konce. Oba moderátoři navíc mají dar zaujmout a je na nich vidět, že je auta vážně baví. Ve třetí sezoně se podívali na modely z 60.-80. let. Stejně jako v našem seriálu „Lidé se zajímavými vozidly“ nemusí jít přímo o unikátní typ auta, ale je s ním třeba spjat zajímavý lidský příběh.

Car S.O.S.
Car S.O.S.
Autor: National Geographic Channel

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
14 / 2015 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851