Svět motorů na 7 Castles: Džentlmeni, startujte motory! | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Svět motorů na 7 Castles: Džentlmeni, startujte motory!

Svět motorů na 7 Castles

Fotogalerie

9 fotografií

První podnik setinových veteránských soutěží Classic Rallye letos odstartoval celodenní okruh kolem sedmi hradů. Byli jsme u toho za volantem Škody Rapid 135.

(více v čísle 18/18)

Sháníte tip, jak si spolehlivě rozvrátit manželství? Vydejte se s partnerkou v roli navigátora na setinovou veteránskou rallye! Nejspíš se rozhádáte ještě před startem, když je třeba z itineráře vyčíst trasu výpravy a nastudovat měřené zkoušky. Nejpozději pak tehdy, až pojedete časový test na setiny a navigátorka si vypne stopky!

Anebo zvolte filozofi i požitkářů a nechte vavříny zkušenějším. Pak vám bude jedno, kde jste nabrali trestné sekundy, či zda jste zcela propásli měřenou zkoušku. Chovejte se za volantem starého vozu jako džentlmeni, kteří vyvezou na výlet svou lady. Oba přístupy jsme mohli o třetí dubnové sobotě opět naživo pozorovat na prvním letošním podniku setinových soutěží Classic Rallye. Ten se jmenuje tradičně 7 Castles Trial a jede pokaždé po jiných sedmi českých hradech – letos z Břevnovského kláštera na Unhošť a Lány, přes Litoměřice dál na zámek Lobeč až do muzea Škody Auto v Mladé Boleslavi. Šlo o solidní štreku, vždyť účastníci ujeli přes 220 kilometrů.

Organizátoři seriálu Classic Rallye i letos vybírali trasu, kterou si užijí řidiči i pasažéři
Autor: Petr Homolka a Ondřej Kroutil

My jsme vyrazili s novinářskou Škodou Rapid 135, kterou na start vypravila automobilka ze sbírek depozitáře. Kromě ní nasadila další veterány značky jako kabriolet Felicia, bojový tudor, dvoudveřové MBX, vzácnou trekku nebo Superb 3000 OHV.

Letošní novinkou byl koeficient znevýhodňující mladší vozy. Nebudeme se na nic vymlouvat, vedlo se nám tradičně – nic moc. Zatímco vítězná posádka Jaguaru E-Type nabrala během celé rallye pouze 195 bodů – tedy necelé dvě vteřiny –, u nás jsme počítali na tisíce! Zejména pak nedokážeme pochopit, že i na stříbrném a bronzovém místě se umístily posádky týmu Monarchie, které nasbíraly jen 237 a 241,5 bodu ztráty!

Vzhledem k tomu, že jsme se zase nedokázali vítězům ani přiblížit, touhu po medailích už jsme dávno vzdali. A jezdíme si na veteránské soutěže užívat přítomnost podobně „postižených“ lidí. U stolu se běžně baví majitel jaguaru či ferrari s pilotem škodovky. Na veteránských rallye je totiž úplně jedno, jak rychlé máte auto. Zásadní je přesnost v měřených zkouškách – například víte, že máte úsek dlouhý 60 m projet přesně za 10 sekund. Každá setina se počítá jako trestný bod. Musíte si tak spočítat průměrnou rychlost, jakou úsek zdolat. A uvědomit si, že mezi startem a cílem je zapovězeno zastavení pod hrozbou penalizace čtyř vteřin. Rozhodují detaily – zda cílovou pásku protnete přejetím tlakové hadice, nebo přerušením světelné závory. K tomu připočítejte hledání cesty, občasné tajné zkoušky a oblíbenou kombinaci skrytého testu v tom regulérním. Až vám z toho půjde hlava kolem. Suma sumárum bez pořádného tréninku je úspěch mezi zdatnými konkurenty dílem štěstěny. Ale také se to stává…

Naše škodovka z depozitáře automobilky patřila rokem výroby 1988 k nejmladším vozům startovního pole
Autor: Petr Homolka a Ondřej Kroutil

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
18 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851