Fotogalerie: po britských automobilových továrnách
1
/
11
Prohlédnout znovu
Fotogalerie: po britských automobilových továrnách
Vedle spojenecké vlajky Union Jack totiž vlaje ještě rudý symbol Říše středu. Tradičního výrobce lehkonohých sporťáků totiž od roku 2005 vlastní největší čínský výrobce aut SAIC.
|
Svět motorů
Že vám to nic neříká? Mohlo by. Firma, která třeba pro domácí trh montuje volkswageny, jen v loňském roce vyprodukovala čtyři miliony aut! A britská ikona MG má být její vstupenkou na evropský trh.
|
Svět motorů
Naučili jsme se dělat všechno, co naši zákazníci chtějí, a také počítat každou penny,“ vysvětluje John Faulkner, šéf firmy Cab Auto, která byla v roce 2008 úplně na kolenou.
|
Svět motorů
Dokazuje to tím, že v jedné trochu ušmudlané hale předvádí v oblaku dýmu a páry nepříliš vzhledné stropy pro Land Rover Defender a hned vedle si ruce šiček pohrávají s luxusní kůží, z níž vznikají příplatkové sedačky aston martinů nebo jaguarů.
|
Svět motorů
Na rychlost dodání a vývoj od náčrtku po hotový produkt se specializují i ve společnosti Rimstock, sídlící v oblasti Black Country, kam je to asi půlhodina cesty.
|
Svět motorů
Naše další kroky míří do stěžejní oblasti westmidlandského automobilového průmyslu – na univerzitu ve Warwicku kde s automobilkami vydatně spolupracují.
|
Svět motorů
V dalších částech univerzity si můžeme prohlédnout vývoj nových lehkých materiálů nebo technologie 3D tiskáren.
|
Svět motorů
Projížďku po znovu se rozvíjejícím britském průmyslu končíme v továrně Jaguaru v Castle Bromwich. 5 Právě tady vznikaly za války letouny Spitfi re, značka s kočkovitou šelmou ve znaku převzala závod v roce 1980.
|
Svět motorů
„Fungujeme úplně jinak než běžné automobilky,“ říká jeden ze zaměstnanců, který je naším průvodcem po lince modelu XJ.
|
Svět motorů
„My neznáme slovo sklad. Proto všechna auta, která zde vidíte, už mají majitele,“ popisuje. A když byla největší krize, scházeli se zde pracovníci jen na tři hodiny týdně.
|
Svět motorů
Podle zástupců regionu West Midlands tu bude průmysl dále růst. Nejen díky vládní podpoře výzkumu, kde je v určitých případech i polovina proinvestovaných peněz vrácena zpět na daních.
|
Svět motorů