Logo magazínu

Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI: Souboj roku

14/47
Prohlédnout znovu

Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI: Souboj roku

Opět příklad strohého funcionalismu. V černé barvě je to sice nuda, ale pro láhve a nejrůznější osobní věci je místa dost. | David Rajdl
Do octavie si můžete objednat Driving Mode Selection, který umožňuje nastavit motor, řízení a další prvky v několika režimech | David Rajdl
Škoda má navrch v široké nabídce bezpečnostních asistentů. Za praktický doplněk považujeme zásuvku 230 V. | David Rajdl
Octavia má výhradně mechanickou parkovací brzdu | David Rajdl
Škoda nabízí převodů pouze pět, poslední dva hodně dlouhé. Páka se prohání kulisou suverénně. | David Rajdl
Oba diesely jsme kromě silnice prověřili také na válcové zkušebně fi rmy Auto Jarov. Z hlediska výkonových parametrů nás ani jeden nepřekvapil – skutečné maximum výkonu i točivého momentu jsou vyšší v obvyklých mezích. Přesná čísla najdete v tabulkách. Momentová křivka se u obou agregátů podobá, výkonová charakteristika octavie delší dobu setrvává poblíž maxima. Prodlužuje se tak oblast nejlepší jízdní dynamiky vozidla mezi špičkou výkonu a momentu od 1500 do 5000 ot., hyundai má ideální pásmo užší. | David Rajdl
Motor octavie běží tvrdě a v nízkých otáčkách duní, ale je ještě spořivější | David Rajdl
Zadní vlečená náprava verze 1.6 TDI stojí za nevalným komfortem, jinak je na ni spolehnutí. Škodovka působí lehce, zatáčky hltá s radostí a zaujme nesmírně tuhou přední nápravou. | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
Nejluxusnější paket Premium zahrnuje i elektronickou parkovací brzdu | David Rajdl
Řízení může mít za příplatek adaptivní posilovač. Mění se ale pouze tuhost, rozbředlost zůstává. | David Rajdl
převodovka má šest dobře odstupňovaných rychlostí, přesné řazení trochu zaváhá až při ostřejším stylu. | David Rajdl
Oba diesely jsme kromě silnice prověřili také na válcové zkušebně fi rmy Auto Jarov. Z hlediska výkonových parametrů nás ani jeden nepřekvapil – skutečné maximum výkonu i točivého momentu jsou vyšší v obvyklých mezích. Přesná čísla najdete v tabulkách. Momentová křivka se u obou agregátů podobá, výkonová charakteristika octavie delší dobu setrvává poblíž maxima. Prodlužuje se tak oblast nejlepší jízdní dynamiky vozidla mezi špičkou výkonu a momentu od 1500 do 5000 ot., hyundai má ideální pásmo užší. | David Rajdl
Turbodiesel hyundaie má příjemnější, měkčí chod a reálně nízkou spotřebu | David Rajdl
Hyundai používá víceprvkovou zadní nápravu. Je stabilní v přímce i oblouku, dobře fi ltruje nerovnosti, při dynamické jízdě je ale o něco těžkopádnější a na hrbolech znervózní. | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
V octavii se pohodlně usadí i tělnatá posádka. Opěradla jsou tudíž plochá a široká a tělo nedrží tak pevně sevřené jako v i30 | David Rajdl
Nejnovější generace audiosystémů schovává sloty na CD a paměťové karty ve schránce | David Rajdl
Obrovská rezerva místa před koleny láká k dlouhým cestám, nízký posaz a tvar podlahy ale po pár hodinách vyloženě obtěžují | David Rajdl
Středem interiéru škody prochází tunel, který trochu překáží, když potřebujete dozadu usadit tři lidi | David Rajdl
Volant je po přesednutí z hyundaie velké kormidlo, poloha za ním se hledá snadno. Koleno není moc utiskováno, interiér je dost široký. | David Rajdl
Zužující se linie oken a široký sloupek znamenají horší výhled | David Rajdl
Přední sedadla mají příjemně anatomický tvar a jsou velmi pohodlná. Kožené čalounění je součástí nejdražšího z paketů. | David Rajdl
Před řadicí páku se vešly velké a praktické odkládací plochy | David Rajdl
Na octavii sice nemá, přesto je hyundai vzadu velmi prostorný. Víc než centimetrů si ceníme vyššího a komfortního posazu. | David Rajdl
Prostřední cestující vzadu není v oblasti nohou nijak omezován, podlaha je téměř rovná. | David Rajdl
Přístrojová deska leží nízko, a tedy blíž kolenům řidiče. Při nastupování, ale kolikrát i za jízdy jsme se bouchli o sloupek volantu. | David Rajdl
Vysokopevnostní ocel = tenčí sloupky karoserie = lepší výhled | David Rajdl
Interiér octavie sází na maximální čistotu designu a přehlednost. Kvalita materiálů i zpracování je v obou případech na úrovni. | David Rajdl
Na první pohled může vypadat středový panel trochu roztříštěně, ale tlačítka jsou velká a logicky rozmístěná. Modré podsvícení působí trochu lacině. | David Rajdl
Za praktický doplněk považujeme zásuvku 230 V. | David Rajdl
Do octavie si můžete objednat Driving Mode Selection, který umožňuje nastavit motor, řízení a další prvky v několika režimech | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
Hyundai má zdvojené těsnění: na karoserii i na dveřích. I jeho příspěním je tichý. | David Rajdl
Odvážnější design nemá vliv na ergonomii pracoviště, vše je na svém místě. | David Rajdl
Tlačítko vyhřívání věnce volnatu v i30. | David Rajdl
Čalounění dveří projevuje snahu zaujmout svým tvarem. Kapsy by mohly mít praktičtější tvar, láhev dopředu ale dostanete. | David Rajdl
Hyundai nabízí couvací kameru. Škodovka kontruje samočinným parkováním. | David Rajdl
Modré podsvícení je otázkou vkusu, stejně jako uvítací melodie po zapnutí zapalování. | David Rajdl
Hyundai i30 1.6 CRDi vs. Škoda Octavia 1.6 TDI | David Rajdl
Octavia má těsnění pouze na straně karoserie, ne na dveřích. Že by úspory? | David Rajdl
Interiér octavie sází na maximální čistotu designu a přehlednost. Kvalita materiálů i zpracování je v obou případech na úrovni. | David Rajdl
Opět příklad strohého funcionalismu. V černé barvě je to sice nuda, ale pro láhve a nejrůznější osobní věci je místa dost. | David Rajdl
Čalounění dveří projevuje snahu zaujmout svým tvarem. Kapsy by mohly mít praktičtější tvar, láhev dopředu ale dostanete. | David Rajdl
Před autosalonem Hyundai. | David Rajdl