Logo magazínu

Jak se dělá nový povrch D1: Až navěky? Ne, na 25 let

2/7
Prohlédnout znovu

Jak se dělá nový povrch D1: Až navěky? Ne, na 25 let

Dilatační spára mezi bloky je hluboká 11 centimetrů. | Jiří Pekárek
Třináctka značí hodinu, kdy byla vozovka položena. | Jiří Pekárek
Finální povrch, po němž budou jezdit auta, je vysoký 27 centimetrů. | Jiří Pekárek
Šofér řezacího stroje pozorně sleduje linku, aby všechny bloky měly rozměr 3,75 x 4,5 metru | Jiří Pekárek
Kartáčováním hotové vozovky vzniká speciální protiprokluzová vrstva. „Vous“ z kartáče měří asi 20 cm. | Jiří Pekárek
Hotovou vozovku ještě kropí speciální vosk, který zabraňuje rychlému a nerovnoměrnému vysychání | Jiří Pekárek
Horní podkladovou vrstvu nanášely dva běžné silniční finišery. Plochu hned dále hutnil kolový válec. | Jiří Pekárek