Logo magazínu

Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi: Crème brûlée proti švestkovým knedlíkům

10/33
Prohlédnout znovu

Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi: Crème brûlée proti švestkovým knedlíkům

610 litrů. Udávané litry odpovídají instalaci opravné sady, která nevyřeší všechno | David Rajdl
Elektrickou ruční brzdu octavia nenabídne, asistent rozjezdu do kopce ano. | David Rajdl
I méně často používané přepínače jsou po ruce. | David Rajdl
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech vs. Škoda Octavia Combi 1.2 TSI | David Rajdl
Členitě tvarovaná palubní deska nepostrádá nápad, ale materiály a provedení dolní části dojem srážejí | David Rajdl
Originalita za každou cenu: opačně orientovaný otáčkoměr je matoucí. Někteří řidiči na přístroje schované za volantem ani nevidí. | David Rajdl
Peugeot 308 SW 1.2 PureTech | David Rajdl
S řazením peugeotu je to jako obvykle horší | David Rajdl
Důsledné snižování hmotnosti: podlaha zadní části je plastová | David Rajdl
Tříválec táhne ohromující silou, mimo nejnižší otáčky se chová kultivovaně. | David Rajdl
Měkce odpérovaný peugeot se víc naklání, stabilizace pak musí zasáhnout drsněji | David Rajdl
Když chceme přeladit rádio či upravit teplotu v kabině, musíme vyskočit z navigace | David Rajdl
Škoda Octavia | David Rajdl
Jednodušší tvary, ale víc místa v oblasti kolenou, lepší výhled a přehlednější uspořádání ovladačů – octavia vede | David Rajdl
Řazení octavie je stále skvělé. | David Rajdl
Rezerva stojí 1600 korun a kufr zmenší na 588 litrů | David Rajdl
Motor TSI dosahuje skromnější síly, rozvíjí ji ale plynuleji a v nízkých otáčkách nedrnčí. | David Rajdl
Octavia se na utažených tlumičích chová přirozeně stabilně, přitom zlepšila i komfort | David Rajdl
Jednoduché, přehledné a po ruce – takové má být podle nás ovládání klimatizace | David Rajdl
Krátký zadní sedák a nízký dosah hlavové opěrky poskytují pohodlí spíš dětem. Svažující se střecha cuchá i fi guranta střední postavy. | David Rajdl
Zaoblené čalounění sedadel nepodepírá tělo až do krajů. Výhled řidiče omezuje blízkost tlustých sloupků a modul zpětného zrcátka. | David Rajdl
Táto, ty jsi se zul... Co naplat, vzadu jinak místo na chodidla není. | David Rajdl
Dveře nejsou delší než u hatchbacku, nastupování se nezlepšilo. | David Rajdl
Stručné, jasné, čitelné a na správném místě. Nebýt peugeotu, už bychom o tom ani nemuseli psát... | David Rajdl
Loketní opěrka dosahuje poněkud nízko. | David Rajdl
610 litrů. Plný objem kufru platí vždy, rezervní kolo a hever jsou ve standardu. | David Rajdl
Vůle páky seřízení opěradla, křehce působící roleta kufru i nezakrytý kloub řízení dokreslují slabší kvalitu zpracování. | David Rajdl
Vypínače některých funkcí jsou mimo zorné pole řidiče. | David Rajdl
Vzadu je formálně vzato spousta místa, ale nízký sedák dlouhému cestování moc nepřeje. | David Rajdl
Přední sedadla octavie vyhoví i vzrostlejším postavám. Pozice za volantem, rozsah jeho seřízení i výhled do všech stran jsou vynikajicí. | David Rajdl
I v nejnižší poloze sedadla řidiče zbývá dost místa na obuté nohy. | David Rajdl
Zadní dveře jsou o pozoruhodných deset centimetrů delší než v peugeotu. | David Rajdl
Loketní opěrka je umístěná výš, rozsah seřízení proto stačí. | David Rajdl