Logo magazínu

Nejstarší diesel v Povltaví: Jako tep srdce

15/22
Prohlédnout znovu

Nejstarší diesel v Povltaví: Jako tep srdce

Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Převozník pražský a provozovatel Nepomuku Zdeněk Bergman svým vzezřením ctí historický odkaz lodi | Jiří Káš a Pražské Benátky
Tohle je pan kapitán. Mario Juhas se na evropských vodních tocích plaví od roku 1959. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Tohle je pan kapitán. Mario Juhas se na evropských vodních tocích plaví od roku 1959. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Interiér ve dřevěném provedení s masaznými detaily pojme až 112 osob. V minulosti však byla loď homologována až pro 350 cestujících. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Všiměte si stylových detailů. Ručička vlevo ukazuje úhel kormidla. Velkým červeným kolem se řadí přední nebo zadní pohon. Malé kolečko ovládá plyn. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Všiměte si stylových detailů. Ručička vlevo ukazuje úhel kormidla. Velkým červeným kolem se řadí přední nebo zadní pohon. Malé kolečko ovládá plyn. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Všiměte si stylových detailů. Ručička vlevo ukazuje úhel kormidla. Velkým červeným kolem se řadí přední nebo zadní pohon. Malé kolečko ovládá plyn. | Jiří Káš a Pražské Benátky
A zazvonil zvonec a pohádky je konec | Jiří Káš a Pražské Benátky
Strojník Vladimír Mašek pouští stlačený vzduch do válců. Ty se začnou pohybovat, teplem se vznítí doutnáky a loď může vyplout. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Pořádek musí být! A pro údržbu se využívají výhradně původní nástroje. Na palubě pro ně mají tyto dřevěné držáky. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Motor je ještě o čtyři roky starší než loď. Všiměte si kompresoru, který vhání vzduch do válců. U dvoutaktních dieselů jde o nutnost. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Záď Nepomuku v přístavišti kousek od prvního pilíře Juditina mostu. Vzadu si všimněte mostu Karlova. | Jiří Káš a Pražské Benátky
Mazací zařízení pochází od společnosti Bosch | Jiří Káš a Pražské Benátky
Mazací zařízení pochází od společnosti Bosch | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Do každé hlavy válce je nutné před startem vložit samovzněcující doutnák | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky
Salonní rychloloď Nepomuk | Jiří Káš a Pražské Benátky