Jak správně jezdit s benzinovým turbomotorem: Slibuji
2
/
10
Prohlédnout znovu
Jak správně jezdit s benzinovým turbomotorem: Slibuji
Malé přeplňované motory se umějí pěkně rozparádit, a i když to není jejich primárním cílem, dopřejí řidiči sportovní svezení. Spotřeba pak ale letí k deseti i více litrům.
|
Davidl Rajdl
Jak správně jezdit s benzinovým turbomotorem
|
Davidl Rajdl
Městský provoz po Praze se spoustou rozjíždění, zastavování a poskakování v kolonách si ford užije víc než dost. To je také důvodem spotřeby kolem 7 l/100 km.
|
Davidl Rajdl
Rovná a plochá okresní silnice, ustálené tempo do 90 km/h. Tady umí být focus nejúspornější. Průměr 5,6 l nevyžaduje větší úsilí, nižší čísla už chtějí zvláštní přístup.
|
Davidl Rajdl
Na dálnici při 130 km/h točí litrový tříválec při zařazené šestce 3000 otáček. Nejčastěji nám baští kolem 6,5 litru, na Moravu a zpět po D1 jsme však dokázali jet i za 5,9 l/100 km.
|
Davidl Rajdl
V měřicím cyklu má značný podíl stání na volnoběh, proto má stop-start velký vliv. V praxi ale motor často zhasíná jen na pár vteřin a postřehnutelný přínos vypínání chybí.
|
Davidl Rajdl
Rádce řazení bývá často kritizován, že dusí motor v příliš nízkých otáčkách. Jak ale vysvětlujeme v textu, i jízda do kopce s plynem na podlaze může být úsporná.
|
Davidl Rajdl
Rádce řazení bývá často kritizován, že dusí motor v příliš nízkých otáčkách. Jak ale vysvětlujeme v textu, i jízda do kopce s plynem na podlaze může být úsporná.
|
Davidl Rajdl
Jak správně jezdit s benzinovým turbomotorem
|
Davidl Rajdl
Jak správně jezdit s benzinovým turbomotorem
|
Davidl Rajdl