Účinky prémiového paliva Shell: Funguje to!
2
/
15
Prohlédnout znovu
Účinky prémiového paliva Shell: Funguje to!
Účinky prémiového paliva Shell
|
Svět motorů
Co jsme naměřili
|
Svět motorů
Na začátku testu jsme mondeu naměřili 113 kW a 369 Nm. Po ujetí 10 000 km na naftu Shell V-Power Diesel jsme měření zopakovali se stejným výkonem a mírným nárůstem točivého momentu na 372 Nm. Motor byl zřejmě v minulosti načipován a vstřikovací soustava je na hranici svých možností. Přesto je potěšitelné, že zůstává v dobré kondici.
|
Svět motorů
Školitel Fordu Jan Karnolt načítá data po skončení testu. Přihlížíme s ředitelem vnějších vztahů Shellu Petrem Šindlerem.
|
Svět motorů
Sací potrubí jsme před testem i po něm nechali přesně zvážit. Žádná změna se ale neudála, čisticí aditiva fungují ve válcích.
|
Svět motorů
Účinky prémiového paliva Shell
|
Svět motorů
Mondeo tankovalo zásadně prémiovou naftu Shell V-Power Diesel. Spotřeba postupně klesala z 6,7 na 6,3 litru.
|
Svět motorů
Účinky prémiového paliva Shell
|
Svět motorů
Účinky prémiového paliva Shell
|
Svět motorů
Vymontované vstřikovače zamířily na speciální stolici, která přesně měří jejich odezvu
|
Svět motorů
Vymontované vstřikovače zamířily na speciální stolici, která přesně měří jejich odezvu
|
Svět motorů
Účinky prémiového paliva Shell
|
Svět motorů
Zanesený a špatně ovladatelný ventil EGR je realita většiny starých dieselů. V tomto stavu bychom doporučili výměnu.
|
Svět motorů
Pohled po sejmutí sacího potrubí ukazuje kanály v hlavě. I zde po letech provozu najdeme nánosy karbonu.
|
Svět motorů
Chybová paměť řídicí jednotky mondea je prázdná. I po 183 000 km motor běhá poslušně.
|
Svět motorů