Příběh: Ukecali ho u nehody a pak zfušovali, co se dalo | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 11. 2013

Příběh: Ukecali ho u nehody a pak zfušovali, co se dalo

Lícování zadních dveří a zadního blatníku je po opravě výrazně nepřesné. Špatná práce měla za následek v rychlém čase oprýskání laku zadního boku. Navíc se v těchto místech aplikuje také speciální ochranná fólie, která zde vůbec použita nebyla.

Fotogalerie

7 fotografií

Ač jsou asistenční služby u pojištění dnes zcela samozřejmé, vědomosti řidičů o tom, jak jich využívat, značně pokulhávají. To už ví i majitel Kie cee´d. Bohužel tomu předcházela zásadní chyba a následný řetězec nepříjemných událostí.

V loňském roce evidovala Policie ČR přes 81 000 nehod, samotné pojišťovny ročně řeší stovky tisíc pojistných událostí. Nehoda tedy může čekat doslova na každé křižovatce, ulici nebo parkovišti.

Při opravě došlo k výměně části zadního boku. Při této výměně došlo k poškození rámu (zřejmě proříznutí bruskou). Tato oblast je již nosnou částí vozidla a její bezpečnost může být takovým zásahem narušena.
Autor: Archiv Světa motorů

Ve všech případech jde o událost pro majitele vozu nepříjemnou a stresující. Zneužívají toho zprostředkovatelé oprav, kteří si v českých poměrech vysloužili označení „lovci nehod“.

O jejich činnosti jsme ve Světě motorů popsali hodně papíru. Ukazuje se však, že osvěty není nikdy dost - zvlášť když se zaobíráme asistenčními službami a následnou opravou vozidel.

Napojení zadního boku (v místě u kola) na část karoserie je opět bez antikorozního ošetření. V některých místech přitom již koroze začala svoje devastační působení.
Autor: Archiv Světa motorů

Stačil mžik

O tom, jakou výhodu může majitel motorového vozidla získat, když se po nehodě spolehne na oficiální služby pojišťovny, nebude zřejmě do konce života pochybovat ani majitel zánovní Kie cee´d SW. Říkejme mu třeba Josef.
Jeho příběh začal v momentě, kdy svůj vůz zaparkoval v Praze. Potud žádný problém. Avšak vinou dopravní nehody mu do kie narazilo jiné auto.

Při odvrtávání jednotlivých částí vždy vzniknou takzvané kovové špony. Ty je potřeba okamžitě po skončení prací vyluxovat, aby jejich pohybem nedocházelo k oděrkám na nástřiku karoserie. Opět zde hrozí vysoké riziko vzniku masivní koroze.
Autor: Archiv Světa motorů

Dopravní nehodu řešila, zdokumentovala a viníka určila policie. Jenže na místě se objevili také nechvalně známí lovci nehod. Ti Josefa kontaktovali telefonicky (odhlédněme od skutečnosti, kde získali jeho číslo) a nabídli mu odtažení a opravu.

Protože Josef byl v té době mimo místo nehody, souhlasil. Do servisu se vydal, jen aby dořešil detaily opravy.

Lícování dveří a prahu vykazuje výrazné nepřesnosti
Autor: Archiv Světa motorů

Tradiční pochybení

„V tuto chvíli se majitel cee´du dopustil chyby, s níž se v praxi setkáváme často. Spolehl se v uvozovkách na pomoc zprostředkovatele opravy. Toto rozhodnutí mělo fatální vliv na opravu vozidla,“ popisuje detaily případu Pavel Fišer, ředitel odboru likvidace pojistných událostí motorových vozidel v České pojišťovně.

Podle něj je přitom rada v momentech po nehodě naprosto jednoduchá – zavolat do své pojišťovny. „V rámci služeb opravdu dobrého ústavu se můžete spolehnout, že k vám pošle oficiální asistenční službu a nabídne adekvátní opravnu,“ vysvětluje Fišer.

Plastové části lapačů nečistot byly přestříkány barvou
Autor: Archiv Světa motorů

Kam to probůh odvezli?

Kia cee´d SW, která během roku a půl najela 16 000 kilometrů, se po zásahu lovců nehod ocitla v neznačkovém servisu. „Tady se ukazuje další problém, s nímž se mohou motoristé setkat. Totiž že vozidlo je opravováno bez ohledu na stáří, najeté kilometry a předchozí servisní historii,“ říká Pavel Fišer.

Podle něj se vzhledem k mládí a malému kilometrovému nájezdu mělo ocitnout jednoznačně v opravě značkového servisu Kie. „Pojišťovna vybírá smluvní servisy nejen kvůli kvalitě opravy, ale také pro minimální vliv na peněženku klienta,“ potvrzuje praxi Jiří Cívka z pojišťovny Generali.

To se bohužel v tomto případě nestalo. Ačkoliv majitel cee´du a současně otec dvou malých dětí na místě opravy několikrát apeloval, že mu na bezpečnosti vozu po opravě záleží, dočkal se šokujícího výsledku.

Zfušovaná oprava
„Auto při převzetí nejevilo žádné známky neprofesionální opravy. Na první pohled bylo vše v pořádku,“ vzpomíná na uplynulé měsíce Josef. Skutečně – nepovedené detaily opravy by na karoserii odhalil jen opravdový hnidopich.
Uplynuly však tři měsíce a vůz se začal chovat nestandardně. „Nejenže se z různých míst ozývalo podivné vrzání, ale dovnitř začalo na některých místech foukat,“ vysvětluje Josef pohnutky, proč si nejdříve vyžádal od pojišťovny fotodokumentaci o poškozeních. S cee´dem následně zamířil do značkového servisu automobilky Kia. „Když auto tamější technici odstrojili, našli fatální pochybení ve stylu a postupu oprav,“ popisuje momenty prvních zděšení Josef.

Důvěra v bezpečnost vozidla se rozplynula.

Pa, pa, záruko…
„Spolehnutí se na zprostředkovatele opravy mělo za následek neodborně uskutečněnou opravu hned na několika místech karoserie. Na jejím základě tak mohla být při případné další kolizi na životě ohrožena celá posádka. I to je důvod, proč coby pojišťovna směřujeme na opravu auta tam, kde je zajištěna bezpečná oprava,“ popisuje praxi Pavel Fišer. Podle něj totiž mohou následky na zdraví při nehodě v takto neodborně opraveném vozidle dosáhnout astronomických částek.
Ukázalo se také, že majitel kie z důvodu neodborného zásahu přišel o záruky, které korejský výrobce poskytuje v jinak časově štědrém rozsahu. Mnohem alarmující je ale skutečnost, že kvůli této opravě byly narušeny některé díly karoserie, což se mohlo negativně projevit na tuhosti deformačních zón.

Lícování zadních dveří a zadního blatníku je po opravě výrazně nepřesné. Špatná práce měla za následek v rychlém čase oprýskání laku zadního boku. Navíc se v těchto místech aplikuje také speciální ochranná fólie, která zde vůbec použita nebyla.
Autor: Archiv Světa motorů

Jednoduchá rada
Co příběh pana Josefa a jeho Kie cee´d SW ukazuje? Především fakt, že by motoristé neměli zapomínat na asistenční služby, na něž mají mnohdy nárok automaticky!

Rada, na níž se pojišťovny shodují, zní: Po nehodě stačí zavolat do své pojišťovny. Ta následně pomůže s řešením situace bezprostředně po karambolu i s následnou opravou.

„Akceptace smluvního servisu pojišťovny může být pro řidiče jen výhodou. Pojišťovna totiž v takových servisech garantuje nejen cenu opravy, ale také její kvalitu. Proces likvidace se v takových případech navíc obejde bez potenciálních komplikací,“ slibuje Pavel Fišer z České pojišťovny.
Peripetií by se tak Josef zcela vyhnul, kdyby již na začátku kontaktoval pojišťovnu, která by mu doporučila servis a tím také garantovala kvalitu i rozsah opravy. „Naštěstí to za mě zpětně vyřídila. Příště mám jasno v tom, kam budu volat jako první,“ uzavírá poučený Josef.

Neodborně opravená vzpěra předního nárazníku, která nebyla antikorozně ošetřena. V blízké budoucnosti se tak dá očekávat, že se koroze mohutně rozroste. Může to vést až k devastaci celé vzpěry.
Autor: Archiv Světa motorů

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851