Historie Vývoj Pragy V3S a B. Turek (2/2) | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 4. 2013

Historie Vývoj Pragy V3S a B. Turek (2/2)

Historie	Vývoj Pragy V3S a B. Turek (2/2)

Vojenský třítunový speciál se prý začal sériově vyrábět na jaře 1953. Nelze to brát moc vážně: za rok vzniklo jen 185 kusů včetně čtyř ověřovacích sérií. A ty zmatky kolem!

(více v čísle 16/13)

Armádní dohled a režim utajení spolu se snahou pochlubit se předčasným splněním úkolu nadělaly ve statistikách pořádnou paseku. První prototyp Praga armádním činitelům předvedla v únoru 1952, další ověřovací série měly nanejvýš po desítkách kusů. Podle oficiálního číselníku značky tak do konce roku 1954 přišlo na svět 1761 vozidel V3S, jiné prameny však udávají 4370 kusů! Z Pragovky se vejtřaska 16. června 1964 stěhovala do letňanské Avie, ale později se montáž rozběhla i v národním podniku Opravy zemědělských strojů ve Vinoři

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851