Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo: Kaskáda požitků | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo: Kaskáda požitků

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo

Fotogalerie

17 fotografií

Elegancí potěší zrak, tichem nakrmí sluch a hmat si přijde na své v koženém interiéru. Opel Cascada útočí na smysly, ale snaží se oslovit i racionalisty.

(více v čísle 24/13)

Kabriolet máme spojený s požitkářstvím, ale Opel staví svoji novinku do všestrannější role. Čtyři místa, solidní objem kufru s možností sklopení zadních opěradel a rozmarům počasí odolná střecha prý dělají z cascady auto na každý den. Uvidíme…

Plátnem můžete hýbat až do rychlosti 50 km/h, s prací je hotovo za 17 sekund. Ovládá se z interiéru nebo dálkově.
Plátnem můžete hýbat až do rychlosti 50 km/h, s prací je hotovo za 17 sekund. Ovládá se z interiéru nebo dálkově.
Autor: Svět motorů

Co se týče designu, těžko něco namítat. Paráda ze všech úhlů. Jasná příbuznost s astrou, přitom je všechno jinak. Střecha s pevnými panely dostala naštěstí sbohem a vrátilo se plátno, což designu jen prospělo. Cascada má proti kupé-kabrioletům hezčí pozadí, střecha přitom velmi dobře tlumí hluk. Lijákem jsme ověřili, že dobře těsní, a chladná rána otestovala její izolační vlastnosti. Na povel tlačítka si střecha během 17 s ustele za zády cestujících. Ocenili jsme, že to umí až do rychlosti 50 km/h.

Nový motor 1.6 SIDI v praxi


OZážehový čtyřválec 1.6 SIDI (Spark Ignition Direct Injection) jsme už důkladně představili a krátce se s ním svezli při mezinárodním představení. Jak se novinka předvedla v testu? Naprosto se potvrdila slova konstruktérů, že cílem verze 125 kW nebylo sportovní svezení, ale spíš výletní kultivovanost. Čtyřválec nabízí plynulý nástup výkonu a neskutečnou sílu v nízkých otáčkách. Jeho projev se vyrovná dieselům. Při padesátikilometrové rychlosti není problém jet na pětku a točit jen 1250 ot./min. V sedmdesáti už nám pružný agregát dovolil zařadit šestku a ustálil se na patnácti stech otáček. Maximum točivého momentu 300 N.m nemá v objemové třídě 1,6 litru konkurenci, stejně tak výkonová špička 125 kW řadí motor opelu k ozdobám dnešní produkce. Jenže co je to platné, když prázdná cascada váží 1658 kg? Zaprvé tím trpí reálná dynamika, které neprospívají ani dlouhé „ekonomické“ převody. Cascada jede svižně, ale papírové hodnoty zkrátka slibují víc. A zadruhé to odnáší spotřeba, která má do udávaných 6,3 litru daleko. Nejlépe se nám podařilo jet za 7,3 l, spíš jsme se však pohybovali mezi osmi a devíti litry. A to už je dost. Po stránce kultury chodu jde čtyřválec příkladem. Tiše si přede, vibrace jsou mu cizí – však také dostal hned dva vyvažovací hřídele.

Když nás přepadl liják ve městě, nemuseli jsme hledat místo k zastavení, ani čekat na červený semafor.

Bez horní části oděvu to vozu sluší ještě víc, jen je třeba počítat s tím, že jste si koupili skutečný kabriolet, a ne nějakou náhražku – do interiéru prostě víc fouká. Čelní sklo je totiž hodně položené, takže se cestujícím vlasy pořádně zčechrají. Kromě toho je přes silné šikmé sloupky špatně vidět. To je ale jediné, co omezuje řidičovo pohodlí. Podvozek, v našem případě adaptivní s třemi úrovněmi tlumení, příjemně žehlí nerovnosti i na velkých kolech, na poměry kabrioletů se na nich otevřená karoserie kroutí jen minimálně. Bohužel vysoká tuhost si nerozumí s úsporou hmotnosti, cascada je tedy dalším nezdravě těžkým opelem. S řidičem váží 17 metráků – a to znamená příliš. Je to škoda, protože podvozek s předním zavěšením HiPerStrut s oddělenou těhlicí je talentem ke svižné jízdě a zvládl by víc, než ze sebe těžkopádnější kabriolet vydá. Výborně funguje u ostrých opelů s logem OPC. Také cascadě pomáhá lépe přenášet točivý moment na asfalt a netahat při tom za řízení. V zatáčkách jsme tak zažívali pocit naprosté suverenity, nicméně řízení bez výraznější zpětné vazby nám neustále připomínalo, že doménou cascady je spíš radost z klidného výletu než řezání serpentin.

Novinka si drží férovou cenovou politiku Opelu (1.4 T od 599 900 Kč), přičemž českým zákazníkům nabízí výhradně plnou výbavu Cosmo. Vzhledem k poskytovanému pohodlí, dostupnosti luxusních prvků a celkově příjemnému ladění vozu se nelze divit sebevědomému tvrzení, že útočí i na předraženou prémiovou trojici v čele s Audi A5.

Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo
Opel Cascada 1.6 Turbo Cosmo
Autor: Svět motorů

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Přeplňovaný zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč. Zdvihový objem 1598 cm3. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Výkon 125 kW při 4250-6000 ot./min, točivý moment 260 N.m při 1650-4250 ot./min. Pohon předních kol. Šestistupňová manuální převodovka. Nejvyšší rychlost 222 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,6 s. Emise CO2 148 g/km. Spotřeba město/mimo město 8,0/5,3 l/100 km.

Kombinovaná spotřeba 6,3 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2695 mm. Délka x šířka x výška 4696 x 1839 x 1443 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1733/482 kg. Objem palivové nádrže 56 l. Pneumatiky 235/50 R18, testovaný vůz 235/45 R19.

Objem kufru 280/380 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 2 roky, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 834 900 Kč (kožené čalounění Nappa 70 700 korun, adaptivní bixenony 30 100 Kč, metalíza 11 400 Kč, audiosystém s navigací 21 300 Kč, větrná clona 7500 Kč…)

Základní cena 671 900 Kč

KONKURENTI

Audi A5 Cabriolet 1.8 TSI/125 kW 1 084 700 Kč

BMW 320i Cabrio/125 kW 1 110 000 Kč

Peugeot 308 CC 1.6 THP/115 kW 524 000 Kč

Mercedes-Benz E 200/135 kW 1 173 700 Kč

HODNOCENÍ
+ Kultivovanost a parametry motoru
+ Cestovní komfort, příjemné ovládání
+ Design exteriéru a palubní desky
+ Bohatá výbava, rozumná cena
- Nadváha stojí za vyšší spotřebou a průměrnou dynamikou
- Méně místa na zadních sedadlech
- Špatná přístupnost kufru
- Horší výhled přes přední sloupky



 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
24 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851