Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 8. 2013
Martin Machala

Škoda Octavia 1.6 TDI DSG Elegance: Verze ideál?

Škoda Octavia 1.6 TDI DSG Elegance

Fotogalerie

11 fotografií

Svět motorů testoval už prakticky všechny verze třetí generace octavie. Vznětová šestnáctistovka v kombinaci s dvouspojkou DSG se nám však vyhýbala. Doteď.

(více v čísle 34/13)

Vznětová šestnáctistovka má v třetí generaci octavie usnadněnou pozici. Od top nafty – dvoulitru TDI s výkonem 110 kW – ji odděluje citelný šedesátitisícový schod, navíc ani s nejsilnější vznětovou motorizací zákazník nezíská kýžený bonus ve formě víceprvkové zadní nápravy. Kromě lepší dynamiky je tak jedinou viditelnou motivací ke koupi dvoulitru šestistupňová převodovka.

I tato výhoda vezme za své, když šestnáctistovku spojíte s dvouspojkovým automatem DSG. Volba je to více než doporučeníhodná, s manuálem totiž čtyřválec 1.6 TDI trpí chronickou neduživostí i ve verzi 77 kW, danou velmi dlouhými převody. Ano, chybí přece šestka. Se sedmero stupni je šestnáctistovka daleko živější a ochotnější předvést svých 250 N.m bez zdlouhavého otálení. Větší možnosti výběru převodů zkrátka uvolnily šestnáctistovce ruce.

Jednoznačným argumentem pro DSG je též spotřeba paliva, už podle údajů výrobce v porovnání s manuálem o tři deci nižší. Podle Škodovky bychom měli dosahovat průměru 3,9 l, což by se nám určitě líbilo, my jsme se však častěji blížili pětilitrovým hodnotám. I s tím jsme však byli stále velmi spokojeni. Méně už s nastavením podvozku, který je obecně ve verzi liftback náchylnější k přenosu vibrací a pazvuků od zadní nápravy než klidnější kombík. A spojení těžkého vznětového motoru s dalším závažím v podobě převodovky DSG už bylo pro jednoduché zadní zavěšení těžko řešitelným problémem. Cokoliv víc než šestnáctipalcové obutí by mělo být této verzi zapovězeno.

Jediné, co by mohlo stát v cestě DSG jako výhradní převodovce pro motor 1.6 TDI/77 kW, je cena dvouspojky. Za tu se totiž připlácí rovných padesát tisíc.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ
Přeplňovaný vznětový čtyřválec. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Pohon předních kol. Sedmistupňová automatická převodovka. Zdvihový objem 1598 cm². Výkon 77 kW při 3000-4000 ot./min, točivý moment 250 N.m při 1500-2750 ot./min. Nejvyšší rychlost 194 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,9 s. Spotřeba město/mimo město 4,6/3,5 l/100 km. Emise CO2 102 g/km.
Kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km
ROZMĚRY A HMOTNOSTI
Rozvor náprav 2686 mm. Délka x šířka x výška 4659 x 1814 x 1461 mm. Provozní/užitečná hmotnost 1320/550 kg. Objem palivové nádrže 50 l. Pneu a kola 225/40 R17.
Objem kufru 590/1580 l
ZÁRUKY A CENY
Celková záruka 2 roky, na lak 3, 12 let na neprorezavění karoserie. Cena testovaného provedení 735 900 Kč (paket Elegance Plus II 15 000 Kč, bixenony 27 500 Kč, rezerva 1400 Kč, chrom paket 3000 Kč, metalíza 13 200 Kč, čalounění látka/kůže 23 500 Kč, sportovní paket 4900 Kč, přední elektricky nastavitelné sedačky 30 000 Kč, navigace 37 500 Kč).
Základní cena 579 900 Kč
KONKURENTI
Hyundai i30 1.6 CRDi/81 kW Trikolor aut. 435 990 Kč*
Kia cee’d 1.6 CRDi/94 kW Exclusive aut. 454 980 Kč*
Seat Leon 1.6 TDI/77 kW DSG Style 493 900 Kč*
VW Golf 1.6 TDI/77 kW DSG Highline 542 900 Kč
* Akční cena
HODNOCENÍ
+ Sladění motoru s převodovkou
+ Nízká spotřeba paliva
+ Proti manuálu lepší pružnost
+ Prostorný interiér, nadprůměrný kufr
- Padesátitisícový příplatek za DSG
- Nekomfortní projev zadní nápravy

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
34 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851