Infiniti Q50: Širší schopnosti
Nevtíravý styl, decentní luxus bez výstřelků – to umělo Infi niti vždycky. Teď přidává to nejdůležitější: úsporný diesel pro Evropu.
(více v čísle 45/13)Po krizovém kotrmelci a zmrtvýchvstání se značka Infiniti rozhodla přijmout nové výzvy. Oživuje design, rozšiřuje paletu motorů, ale stále si zachovává svou cestu mimo hlavní proud. Potvrzuje to i nejnovější model Q50, v němž jsme se projeli okolím Barcelony. Sedan s délkou 4,7 metru, motorem uloženým podélně a pohonem zadních nebo všech kol představuje nejklasičtější pojetí střední třídy. Míří tedy na Audi A4 nebo Mercedes-Benz třídy C. Design nehýří originalitou, a dokonce nezapře jistou podobnost s novým Lexusem IS. Obejde se však bez jeho predátorské přídě a celkově působí umírněněji. Obojí hraje na chutě potenciálního zákazníka, který hledá luxus, ale nepotřebuje ho vystavovat příliš okázale na odiv.
Zásadní novinkou proti předchůdcům je čtyřválcový diesel povědomého objemu 2,15 litru. Pochází od Mercedesu a zatoulal se sem v rámci široké spolupráce Stuttgartu s aliancí Renault-Nissan. Má jen jedno turbodmychadlo, takže navzdory výkonu 125 kW necvičí s Q50 tak snadno jako v domovském Mercedesu C 220 CDI. Svižnou jízdu ale diesel zvládá s nadhledem a chová se přiměřeně tiše. Pomáhá mu sedmistupňový měničový automat z vlastního vývoje, který reaguje trochu pomaleji, ale o to plynuleji než 7G-Tronic v mercedesu. Nevýhodou je zatím absence pohonu všech kol, toho se snad dočkáme později.
Stejná převodovka může být zapřažená do tandemu zážehového šestiválce 3,5 litru s elektromotorem. Jeho projev je ryze americký – na čtvrt plynu působí silně, ale pořádný výkon hledá až ve vyšších otáčkách, čemuž v praxi bude odpovídat i spotřeba. Skvělé jízdní vlastnosti se opírají o rovnoměrné rozložení hmotnosti na nápravy. Vysokou úroveň má komfort odpružení, a to i na devatenáctipalcových dojezdových pneumatikách. Infi niti Q50 chybí výrazné charisma, vyvažuje to však decentní neokázalostí. A s nabídkou schopného čtyřválcového dieselu má šanci nechat v Evropě výraznější stopu. Vůz už lze objednávat, české ceny začínají na 861 160 Kč.