Nová Škoda Yeti: Ve dvou stopách | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

24. 11. 2013

Nová Škoda Yeti: Ve dvou stopách

Škoda Yeti

Fotogalerie

11 fotografií

Škodu Yeti nyní můžete mít ve dvou různých provedeních.

(více v čísle 46/13)

První SUV v nabídce mladoboleslavské automobilky s názvem Yeti se prodává od roku 2009, takže ve výrobním programu ještě nějaký rok musí vydržet. Aby bylo stále konkurenceschopné, prošlo modernizací, zahrnující vzhledové i technické změny. Silueta vozu zůstala zachována, nová je přední i zadní část. Jejich design totiž navazuje na ostatní nové modely značky – maska chladiče je hranatější a logo už není na chromované horní liště, ale lakované části kapoty. Yeti dostal i hranaté hlavní světlomety, které opticky rozšiřují karoserii, a typické kulaté mlhovky se přesunuly do spodní části nárazníku a už mají ostré hrany. Yeti nyní může být vybaven také LED diodami pro denní svícení. Ty jsou uspořádány do proužku a získáte je pouze jako součást bixenonových světlometů. Diody mohou mít rovněž zadní světla, kde tvoří výrazné „C“.

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Vybrat si směr

Největší novinkou jsou však dvě individuální designové linie – Yeti a Yeti Outdoor. První je určena pro pohyb ve městě, druhá se více hodí do terénu. Nejvýraznější rozdíl mezi těmito provedeními představují přední a zadní nárazníky. U provedení Outdoor jsou větší ochranné panely – tedy jejich atrapy. Ale Foto David Rajdl a Škoda Auto rozpoznat je lze i podle dalších znaků. Nové boční ochranné lišty nebo kryty prahů jsou u městské varianty lakované v barvě vozu, pro Yeti Outdoor jsou z černého plastu. Střešní nosič je u městské varianty nalakován černou, či stříbrnou barvou. Outdoor má střešní nosič buď celý černý, nebo stříbrný s matnými černě nalakovanými patkami, vnější zpětná zrcátka má vždy stříbrná.

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Důležité je také říct, že za verzi Outdoor, která je v nabídce až od výbavového stupně Ambition, se připlácí 20 000 Kč. Ale dostanete s ní i další prvky, například paket pro špatné cesty, tažné zařízení, kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách, vyjímatelný vak Unibag, vyhřívané ostřikovače čelního skla, specifický design potahů sedadel, skla SunSet se zvýšeným stupněm tónování, kryty pedálů z ušlechtilé oceli a asistent rozjezdu do kopce – ten je ve standardu pro všechna provedení s automatickou převodovkou.

Automatickou převodovku DSG dostala i verze 1.8 TSI 4x4, ale motor je naladěn jen na 112 kW.
Automatickou převodovku DSG dostala i verze 1.8 TSI 4x4, ale motor je naladěn jen na 112 kW.
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Nové technologie

Uvnitř už jsme tolik novinek nezaznamenali. Tvar palubní desky ani přístrojů se vůbec nezměnil. Také ovládání klimatizace nebo navigace už známe z minulé generace yetiho. Nezměnil se podle nás ani tvar sedadel, takže přední sedáky nám připadaly krátké. Zachována zůstala také druhá řada posuvných sedadel zvyšující variabilitu interiéru. Příjemný je i vyšší posaz a díky tomu dobrý výhled z vozu a přehled o dění kolem. Odhalili jsme jen nový tříramenný volant pocházející z aktuální generace octavie.

Největší novinkou v interiéru je tříramenný volant z octavie
Největší novinkou v interiéru je tříramenný volant z octavie
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Yeti je ale prvním modelem značky, který může být na přání vybaven systémem Optical Parking Assistant se zadní parkovací kamerou v madle pátých dveří, přičemž obraz z ní je přenášen na displej rádia či navigace. Zadní kameru lze objednat ve spojení se zařízením Automatic Parking Assistant, které vyhledá podélné i příčné parkovací místo a poté do něj zajede bez zásahu řidiče. Novinku zvyšující komfort představuje také bezklíčkové odemykání vozu a startování tlačítkem.

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Známá i nová spojení

Pro modernizovaný model Yeti připravila Škodovka celkem sedm motorů. Všechny dostanete u městské verze, pro outdoor se nepočítá s nejslabšími agregáty 1.2 TSI/77 kW a 1.6 TDI/77 kW. Některé verze můžete pořídit s pohonem předních kol – dokonce i variantu Outdoor. Jiné jsou s pohonem všech kol, které má nyní na starosti spojka Haldex páté generace. Přicházejí také nové kombinace motorů a převodovek, například po loňské novince 1.4 TSI/90 kW s ústrojím DSG se samočinného řazení dočká provedení 1.8 TSI 4x4, které je však proti manuální verzi o 6 kW slabší. Konstrukce podvozku je pro obě provedení shodná. Jen některé modely s předním pohonem mají světlou výšku sníženou na 155 mm, čímž se jejich celková výška zmenšila na 1671 mm.

Zepředu má outdoor (vlevo) zespodu černý přední nárazník a stříbrné panely až k němu, zezadu (vpravo) je ochranný panel na černém podkladu posunutý mnohem výš
Zepředu má outdoor (vlevo) zespodu černý přední nárazník a stříbrné panely až k němu, zezadu (vpravo) je ochranný panel na černém podkladu posunutý mnohem výš
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Na silnici i v terénu

Nejdříve jsme vyzkoušeli předokolku 2.0 TDI/81 kW s mechanickou pětistupňovou převodovkou v městském provedení. Opět jsme si připomněli, jak příjemně se tímto autem jezdí, jak podvozek dobře tlumí nerovnosti a drží stopu v zatáčkách. Vyšší karoserie je trochu náchylnější na boční vítr, ale celkově zůstaly jízdní vlastnosti stejné – tedy velmi dobré. Trochu nás zklamaly brzdy, u nových škodovek jsme si již zvykli na rychlejší nástup. Na terénní trať jsme vzali verzi Outdoor se čtyřkolkou 2.0 TDI/125 kW. Rozjezdy na nezpevněném povrchu zvládl yeti bez prokluzů a poradil si i s brodem. Přestože světlá výška 180 cm není určena na přílišné terénní dovádění, s nastraženými překážkami si yeti poradil s naprostým přehledem – ale to pro nás nebylo ničím překvapujícím. Zejména když všem verzím Outdoor s pohonem všech kol zůstala funkce Off-road. Průchodnost terénem a stabilitu na silnici ale nyní zvyšuje také elektronická uzávěrka diferenciálu (EDS), kterou předchozí yeti neměl. Ta umožňuje zejména plynulý a komfortní rozjezd v případě povrchů s různou mírou adheze pod jednotlivými koly. Pokud se jedno z kol protočí, je systémem EDS cíleně přibrzděno. Tak se zajistí přenos síly na kolo s lepšími adhezními podmínkami.

O pohon všech kol se v současném provedení stará spojka Haldex páté generace
O pohon všech kol se v současném provedení stará spojka Haldex páté generace
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

Modernizovaný yeti se u nás začne ofi ciálně prodávat od ledna 2014, ale objednávky už dealeři přijímají nyní. Nejlevnější provedení Active 1.2 TSI/77 kW stojí 339 900 Kč, což je o rovných deset tisíc korun méně, než jste museli zaplatit za končící generaci. Outdoor pořídíte až s výbavou Ambition, s motorem 1.4 TSI/90 kW stojí 464 900 Kč. Pro obě stylistické verze jsou k dispozici také akční pakety Plus za zvýhodněnou cenu.

Kompletní ochrana posádky devíti airbagy novému yetimu zůstala
Kompletní ochrana posádky devíti airbagy novému yetimu zůstala
Autor: David Rajdl a Škoda Auto

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
46 / 2013Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851