Budoucnost: Potkáme je také u nás? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Budoucnost: Potkáme je také u nás?

Žádné extravagance, ale jasné, výrazné rysy a typický současný fordovský rošt masky – nové, globální káčko vypadá jako ostýchavá a zmenšená fi esta

Fotogalerie

12 fotografií

Koncem roku se na dvou různých místech planety představili nástupci aut dobře známých i z Česka. Sice míří hlavně do exotických zemí, ale jako globální modely se třeba jednou podívají i k nám.

(více v čísle 2/14)

Začínaly v polovině 90. let s třídveřovou karoserií a v Evropě jsou k vidění ve dvou generacích. Zpočátku šlo o hity, jenže v posledních letech se jim moc dobře nevede, což ale vynahrazují úspěchy v exotických krajinách. Fiat Bravo a Ford Ka toho zkrátka spojuje hodně – navíc mají jistou budoucnost.

Pětka je silný argument

Není to tak dávno, co jsme byli svědky diskusí na téma ukončení výroby Fordu Ka bez přímého nástupce. Naštěstí se tak nestane – tedy alespoň v Jižní Americe, kde mimochodem po několika faceliftech dodnes vzniká původní verze z 90. let. Evropský nástupce však nemá na růžích ustláno, zákazníky mnohem více okouzlila fiesta.

V listopadu se ale v Brazílii představil koncept Fordu Ka třetí generace, který jsme poznali před pár týdny při odhalení nového mustangu v Barceloně. Káčko poprvé v historii sází na pětidveřovou karoserii (existuje i sedan, ale s ním v Evropě rozhodně nepočítejme). Hatchback by se k nám však podívat mohl. Mnoho zemí totiž stále více preferuje miniauta a tento trend prý v budoucnu ještě zesílí. Navíc s pěti dveřmi a uhlazeným designem má podle nás Ford Ka mnohem více šancí na úspěch. Pod kapotou bude pracovat litrový tříválec nebo čtyřválcová patnáctistovka.

Napříště s novým jménem

Aktuální bravo již řadu let v Evropě s výjimkou Itálie jen paběrkuje. I přes atraktivní a nestárnoucí design ale není divu – na většinu konkurentů už zkrátka nestačí, navíc mu chybí žádaná verze kombi.

V čínském Kantonu se však koncem roku ukázala novinka s názvem Fiat Ottimo. Přestože místní řidiči zatím kompaktní fiaty neznají, jde o přímého nástupce brava.

Cesta k vozu byla dlouhá. Nejprve putoval podvozek Alfy Romeo Giulietta do USA, kde posloužil jako základ sedanu Dodge Dart. Američana poté retuše proměnily ve Fiat Viaggio a odjel do Číny. A tam nyní představili ottimo, což je upravená pětidveřová verze viaggia.

O pohon dlouho očekávané novinky se postará známý zážehový čtyřválec 1.4 T-Jet ve výkonových verzích 88 a 110 kW s manuální či dvouspojkovou převodovkou. Zatím sice jde o italsko-čínský projekt, ale prý s ním máme jednou počítat i v Evropě. Vždyť už je na čase…

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
2 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851