Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

5. 2. 2014
Martin Machala

Octavia RS a Citigo Sport: Sportovci

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG

Fotogalerie

15 fotografií

Octavii RS jsme poprvé otestovali ve spojení s dvouspojkou DSG, lehce si zasportovalo i nejmenší citigo.

(více v čísle 5/14)

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG

Testovat třetí generaci octavie, to je prakticky pokaždé úplně nová zkušenost. Jednou je octavia nepohodlná a tluče, jen se o nerovnost otře, podruhé zase tlumí nadstandardně… Jednou je s dvoulitrovým vznětovým motorem hlučná, jindy zase klidná a tichá. Velice individuální přístup je nutný i v případě modelu RS.

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG
Autor: Jiří Káš

Zatímco v prvním letošním čísle jsme se u vznětového Combi RS v podstatě jen rozplývali (nadšení převládalo i u dříve testovaného naftového liftbacku), poslední ze sportovních octavií nám nesedla. Že by v tom bylo DSG, které jsme v rámci RS ještě neochutnali?

S dvoulitrem TDI a převodovkou DSG jsme nejčastěji jezdili za 6,2 litru.
S dvoulitrem TDI a převodovkou DSG jsme nejčastěji jezdili za 6,2 litru.
Autor: Jiří Káš

V jistém smyslu opravdu ano (o tom ale až níže), samotná převodovka je však s dvoulitrovým TDI sladěna velmi dobře. Jenom po odstavení motoru systémem stop-start jí občas delší dobu trvalo, než se uvolila zařadit jedničku. Jinak pracovala vždy rychle, zmatkovala jen v mezích nutnosti dvouspojkové konstrukce a vůbec se chovala velice příjemně.

Na fotkách možná černý interiér vypadá fádně, ve skutečnosti ale působí skvěle!
Na fotkách možná černý interiér vypadá fádně, ve skutečnosti ale působí skvěle!
Autor: Jiří Káš

Problém vidíme v nárůstu hmotnosti, který podle ofi ciálních technických údajů činí dvacet kilogramů. To je údaj, řekněme trochu optimistický. Ale dejme tomu. Pokud však přidáme ještě panoramatické posuvné střešní okno, testovaný kombík toho s sebou začíná vláčet nějak moc. Vždyť výhled na oblohu přihazuje dalších skoro třicet kilogramů! A navíc pro těžiště vozu v nejhorším možném místě. Kdybyste měli těch 32 000 Kč za panoramatickou střechu propít, bude to rozumnější investice. Takto nakonfi - gurované RS totiž tlumí znovu jen minimálně, rozdíl proti dříve testovanému vznětovému liftbacku s obyčejnou střechou a manuální převodovkou je více než značný. Ani jindy velebená přední náprava už zdaleka nezatáčí tak přeochotně jako v ostatních er-esech. A systém XDS přibrzďující vnitřní přední kolo dřív utaháte, než zaznamenáte jeho přínos.

Výhled je nádherný, to bezesporu. Z takového pohledu vás ale za chvilku začne bolet za krkem, nehledě na to, že kvůli vyšší hmotnosti a nižší tuhosti karoserie utrpí jízdní vlastnosti.
Výhled je nádherný, to bezesporu. Z takového pohledu vás ale za chvilku začne bolet za krkem, nehledě na to, že kvůli vyšší hmotnosti a nižší tuhosti karoserie utrpí jízdní vlastnosti.
Autor: Jiří Káš

Vznětový kombík s automatem a nesmyslnou prosklenou střechou není správnou cestou k Octavii RS. Nejdražší model v ceníku – od 724 900 Kč – doporučujeme vynechat.

Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG
Škoda Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG
Autor: Jiří Káš

Škoda Citigo Sport 1.0 MPI/55 kW 3dv.

Každému je nejspíš jasné, že ke sportování přistupuje citigo přece jenom trochu jinak než Octavia RS. Nejmenší ze škodovek si přízvisko Sport vysloužila hlavně díky svému rychlému vzhledu. Proti standardnímu provedení se odlišuje velice výrazně hlavně díky širokému kontrastnímu pruhu, který se táhne přes celou kapotu a následně i střechu. Na předním nárazníku najdeme maličký spoiler, pod zadním zase něco na způsob difuzoru. Samozřejmě nemůže chybět ani křidélko! Malé, ale je tam! Nutností sportovní verze jsou také větší, patnáctipalcová kola.

Škoda Citigo Sport 1.0 MPI/55 kW 3dv.
Škoda Citigo Sport 1.0 MPI/55 kW 3dv.
Autor: Jiří Káš

Interiér sportuje hlavně díky sedačkám s efektním čalouněním a červenému obšití volantu i řadicí páky. Optického tuningu se dočkal také klíček. Mírně přidřepl rovněž podvozek, konkrétně o patnáct milimetrů, což v kombinaci se zmíněnými patnáctipalcovými koly znamená přece jen jisté omezení komfortu. Citigo je však v této oblasti mimořádným přeborníkem, takže v mininadprůměru se drží i jako tvrdší Sport.

Interiér.
Interiér.
Autor: Jiří Káš

Všechna další pozitiva jiných citigo můžeme přirozeně zopakovat – živý motor (mluvíme o verzi s výkonem 55 kW, pro Sport výhradní motorizace) se po většinu času spokojí s pěti litry, vnitřním prostorem poráží miniškodovka i kdejaké malé auto. Nezměnila se však ani negativa. Okno na pravé straně může elektricky ovládat stále jen spolujezdec, kryt zavazadla v horní poloze nepřidržuje vůbec nic, často se nelíbí holé plechy na výplních… Špičkovým vozem minikategorie však Škoda Citigo zůstává i tak. A s paketem Sport (proti stejně motorizované výbavě Elegance plus 18 000 Kč) budí respekt, skoro jako by se jmenovala RS!

Škoda Citigo Sport 1.0 MPI/55 kW 3dv.
Škoda Citigo Sport 1.0 MPI/55 kW 3dv.
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
5 / 2014Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte ZAHARDNÍ GRIL AVENBERG!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851