Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD: Amerika přezbrojila | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD: Amerika přezbrojila

Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Summit

Fotogalerie

8 fotografií

Jeep povolal do zbraně osmistupňovou převodovku a další moderní technologie, čímž zvětšil palebnou sílu luxusního Grand Cherokee.

(více v čísle 6/14)

Koncem loňského roku k nám dorazila modernizovaná podoba Grand Cherokee a s ní celá řada sympatických vylepšení. Třeba osmistupňový automat, který nahradil původních pět kvaltů. Řadí o třídu rychleji, lépe se přizpůsobuje řidičovu stylu a jízda s dieselem je díky němu nejen o něco úspornější, ale celkově kultivovanější. Jen několikrát nás v městském provozu zaskočil hrknutím, které vyrušilo jinak plavný přesun. S pomocí nového režimu Eco má velký jeep umět jezdit za 7,5 l/100 km, tato hodnota nám ale navzdory snaze zůstala na tři litry vzdálená – pod deset jsme neklesli. Dvě a půl tuny auta zkrátka neobelžete. Ani při jízdě, která je třeba ve srovnání s německými konkurenty těžkopádnější.

Třílitrový diesel v jeepu dobře funguje, díky osmistupňovému automatu působí živěji a má být i úspornější
Autor: Jiří Káš

Ale to jeho charisma, to Němci zkrátka nenabídnou. Tohle je Američan se vším všudy. Odkojený interstate highways a skautskými výlety do Skalistých hor. Komu tohle imponuje, zvykne si na ležérnější průjezdy zatáček i slabší brzdy a oddá se pohodové nátuře doprovázené pohupováním vzduchového podvozku. Ten si hravě poradí s překážkami vysokými až 28 cm, kvůli dvacetipalcovým kolům je ale nepřejede zcela neslyšně a trochu si u toho bouchne. Celkově je nálada na palubě vyloženě příjemná, provoněná luxusní výbavou, kde nově fi guruje třeba adaptivní tempomat schopný úplného zastavení nebo varování před čelním nárazem.

Luxusnější materiály a velké displeje zajišťují, že se v ručně montovaném interiéru konečně cítíte jako v autě za 1,7 milionu.
Autor: Jiří Káš

Verze Summit je hotelem all inclusive, prakticky k ní neexistují žádné příplatky. Navíc v modernizované podobě je interiér designově atraktivnější. Ráz kabiny se výrazně změnil příchodem dominantní dotykové obrazovky s úhlopříčkou 8,4 palce. Pracuje rychle, menu je srozumitelné a palubní systémy lze ovládat intuitivně. Je radost zadávat do navigace nějakou destinaci, nejlépe daleko od civilizace. Máme přece jeep…

Grand Cherokee nabízí tři poháněcí soustavy, přičemž dvě nejvyšší výbavy včetně testované Summit mají permanentní pohon všech kol Quadra-Drive II s mezinápravovou rozdělovací převodovkou a elektronicky ovládanou spojkou pro aktivní rozdělování točivého momentu. Na zadní nápravě najdeme elektronický samosvorný diferenciál ELSD. Nechybí redukce s převodovým poměrem 2,72:1 ani asistent pro regulované sjíždění svahů. Kontrola trakce Selec-Terrain má modifi kované režimy. Zmizel Sport a dříve sloučený Písek/bláto se rozdělil do dvou. Pět různých nastavení elektronických systémů tedy zůstává.
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
6 / 2014 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851