Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 5. 2015

Citroën C4 1.6 BlueHDi Feel Edition: Nekamenujte klasiky

Citroën C4 není nejatraktivnější, nejmodernější ani nejlépe smontované auto na světě. Umí ale leccos, co už ostatní zapomněli.

Fotogalerie

8 fotografií

Citroën C4 není nejatraktivnější, nejmodernější ani nejlépe smontované auto na světě. Umí ale leccos, co už ostatní zapomněli.

(více v čísle 17/15)

Pokud pravidelně nečtete časopisy o autech, možná jste si ani nevšimli, že Citroën C4 prošel na přelomu roku faceliftem. Zvenku ho poznáte jen podle nových světlometů s diodami denního svícení, uvnitř se změnilo čalounění a detaily na palubní desce.

Modernější Peugeot 308 závidí: C4 zachovává samostatné ovladače topení a šikovná tlačítka hlavních položek menu. To je mnohem lepší než bloudit nabídkami jediného displeje.

Ne že by všechny změny byly k lepšímu. Nové halogenové světlomety svítí do dálky pouze průměrně, zatímco šikovné natáčecí bixenony z nabídky vypadly. Šedé potahy sedadel připomínají kutnu žebravého mnicha a občasné pazvuky, ozývající se tu z kabiny, tu od podvozku, znějí spíš povědomě než modernizovaně.

Jenže pokud pomineme první dojem, ukáže C4 kladné stránky. Tou první je prostor k životu. Strmější sloupky, plošší tvar střechy a potažmo vyšší čelní sklo zjednodušují nastupování, přidávají vítaný prostor před hlavou řidiče a zlepšují výhled na semafory. Pocitově auto zkrátka nepadá člověku na hlavu, jak to dnes kvůli aerodynamice a hmotnosti dokáže i passat nebo insignia. Také místo na zadních sedadlech je velkorysejší než u sesterského Peugeotu 308 jezdícího na modernější platformě.

Xenony jsou minulostí a halogen do dálky nesvítí nijak zázračně

Nevýhodou starší konstrukce je o metrák vyšší hmotnost, která ale nemusí trápit každého. Zejména když C4 svou povahou vybízí ke klidné jízdě. Na palubě panuje vzorné ticho, pérování nevzrušeně „šlukuje“ většinu hrbolů a staromódně velký volant zpomaluje převod řízení na úroveň zájezdového autobusu. Pro kochání ve stylu vesničkového pana doktora ideální volba. Svůj čas mimochodem vyžadují i nekonečné zdravotní vycházky řadicí páky, které jsou prý ve Francii chráněny zákonem.

Modernizované HDi s přídomkem Blue za to ovšem už ve slabší 73kW variantě bere s nečekanou razancí. Dlouhých odskoků pětirychlostní převodovky je škoda, ale medvědí síla motoru se z nízkých otáček vždycky nějak prokouše a v rozmezí 1600 – 2500 předvádí cirkus, o jakém se golfu nebo leonu ani nezdá. Spotřeba se při úsporném stylu drží kolem pěti litrů, což dohromady s velkorysou šedesátilitrovou nádrží slibuje dojezd 1200 kilometrů.

To vše pak Citroën nabízí za cenu, která jako by přiznávala hendikep usedlé a rozumné povahy na trhu chtivém stylových hraček: C4 je o šedesát tisíc levnější než stejně vybavený a menší sourozenec Cactus. S manuální klimatizací, tempomatem, parkovacími čidly vzadu a koženým volantem ve výbavě Feel vyjde na 409 900 Kč. Testovaná verze Feel Edition přidává za dvacet tisíc klimatizaci samočinnou, připojení bluetooth, palubní systém s dotykovou obrazovkou nebo samostmívací zrcátko. Je-li vám francouzské pojetí blízké, nikde nenajdete víc prostoru za méně peněz. 

Citroën C4 není nejatraktivnější, nejmodernější ani nejlépe smontované auto na světě. Umí ale leccos, co už ostatní zapomněli.

Technické údaje

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ

Vznětový přeplňovaný čtyřválec. Rozvod OHC,

2 ventily na válec. Zdvihový objem 1560 cm3. Výkon

73 kW při 3750 ot./min, točivý moment 254 N.m

při 1750 ot./min. Pohon předních kol, pětistupňová

přímo řazená převodovka. Nejvyšší rychlost

180 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,9 s.

Spotřeba město/mimo město 4,4/3,2 l/100 km.

Emise CO2 95 g/km.

Kombinovaná spotřeba 3,6 l/100 km

ROZMĚRY A HMOTNOSTI

Rozvor náprav 2608 mm. Délka x šířka x výška

4239 x 1789 x 1502 mm. Provozní/užitečná

hmotnost 1355/505 kg. Objem palivové nádrže 60 l.

Pneu a kola 205/55 R16.

Objem kufru 380/1183 l

ZÁRUKY A CENY

Celková záruka 2 roky, na lak 3 roky, 12 let na neprorezivění

karoserie. Cena testovaného provedení

445 900 Kč (navíc rezervní kolo a hever 1500 Kč,

metalický lak 14 500 Kč).

Základní cena 429 900 Kč

KONKURENTI

Ford Focus 1.6 TDCi/85 kW Titanium 470 990 Kč

Nissan Pulsar 1.5 dCi/81 kW Tekna 495 000 Kč*

Opel Astra 1.6 CDTi/81 kW Cosmo 444 900 Kč*

Peugeot 308 1.6 BlueHDi/73 kW Allure 482 500 Kč

Renault Mégane 1.5 dCi/81 kW Limited 419 900 Kč

Seat Leon 1.6 TDI/77 kW Style 465 900 Kč

VW Golf 1.6 TDI/77 kW Highline 505 900 Kč

*) akční cena

TESTOVALI JSME

C4 1.2 PureTech SM 47/2014

C4 1.4 VTi SM 38/2012

C4 1.6 HDi SM 30/2011

HODNOCENÍ

+ Prostorný interiér

+ Výborný výhled řidiče

+ Komfortní pérování a odhlučnění

+ Výkonný a úsporný motor

- Řazení chce trpělivost

- Ležérní výkon dálkových světel

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
17 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851