Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

10. 10. 2015

Honda VFR1200X Crosstourer: Na dovču bez spojky

Honda Crosstourer je pořádný macek. Váží 285 kg, což je dost i na poměry třídy. Verze s manuálem je o deset kil lehčí. Zatímco manévry na místě jsou za trest, obratnost při jízdě vyvolává úsměv.

Fotogalerie

10 fotografií

Velký cesťák Honda Crosstourer dostal nenápadná vylepšení, bonus v podobě příplatkové automatické převodovky zůstal.

(více v čísle 40/15)

Motorky se samočinnou převodovkou mají u Hondy své místo už pět let. Známe je, přesto nám pokaždé zamotají hlavu. Dvouspojkové ústrojí DCT spolehlivě nabourá motorkářské návyky a donutí nás přemýšlet o jedné stopě jinak. Naposledy v případě zmodernizované Hondy Crosstourer.

S automatem jsme zpočátku vnitřně bojovali. Pod námi cosi samo řadí, a i když hladčeji než dřív a ve správný okamžik, děje se tak bez našeho impulzu. Stejně jako když si honda podřadila uprostřed zatáčky. Ale tak jemně, že se vlastně nic nestalo.

Tlačítka na levé straně řídítek slouží k ručnímu řazení – jako přehazovačka
Tlačítka na levé straně řídítek slouží k ručnímu řazení – jako přehazovačka
Autor: Jiří Káš

Při otáčení na mokré dlažbě a kolejích nám ovšem jemná práce se spojkou vyloženě chyběla, stejně tak během výletu do lehčího terénu. Jde však o zvyk. S každým ujetým kilometrem jsme si víc a víc uvědomovali, že zápasíme hlavně s předsudky a stereotypy, protože objektivně funguje nejnovější vydání automatu na výbornou. A pokud někdo plánuje využívat crosstourer primárně pro dálkové kochání, vlastně není divu, že si ke komfortnímu podvozku a posazu dopřeje i komfort automatu. Zaplatí za něj 25 000 Kč a v balení dostane i ostřejší sportovní režim a možnost řadit manuálně tlačítky na řídítkách. Této variantě jsme na chuť nepřišli. Jenže honda zavedla pro DCT jeden zajímavý příplatek. Za 12 623 Kč nabízí nožní řadicí páku. Bez spojky a klidně s plným plynem tam sázíte levou nohou rychlosti jako na každé jiné mašině. Žádné přerušení zátahu, jen to cvakne a bez prodlevy pokračuje fascinující koncert vidlicového čtyřválce, který jede jak lokomotiva. V celém spektru otáček táhne stejně dramaticky, jen si za to nechá zaplatit vyšší spotřebou od 7,5 do 8 litrů. Tenhle macek váží 285 kg, což je hodně i v rámci třídy. Manévry na místě jsou za trest, o to větší úsměv na tváři vyvolá obratnost při jízdě.

Crosstourer je typický polykač kilometrů a přímo si říká o sadu Touring. Stojí 66 877 Kč a zahrnuje: ◗ Tři hliníkové kufry ◗ Vyhřívané rukojeti ◗ Vyšší cestovní štít ◗ Hlavní stojan V ceně dostanete ještě tři stavitelné vložky zámku, takže pak můžete odemykat kufry klíčkem od zapalování motorky.
Crosstourer je typický polykač kilometrů a přímo si říká o sadu Touring. Stojí 66 877 Kč a zahrnuje: ◗ Tři hliníkové kufry ◗ Vyhřívané rukojeti ◗ Vyšší cestovní štít ◗ Hlavní stojan V ceně dostanete ještě tři stavitelné vložky zámku, takže pak můžete odemykat kufry klíčkem od zapalování motorky.
Autor: Jiří Káš

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
40 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851