Honda VFR1200X Crosstourer: Na dovču bez spojky
Velký cesťák Honda Crosstourer dostal nenápadná vylepšení, bonus v podobě příplatkové automatické převodovky zůstal.
(více v čísle 40/15)Motorky se samočinnou převodovkou mají u Hondy své místo už pět let. Známe je, přesto nám pokaždé zamotají hlavu. Dvouspojkové ústrojí DCT spolehlivě nabourá motorkářské návyky a donutí nás přemýšlet o jedné stopě jinak. Naposledy v případě zmodernizované Hondy Crosstourer.
S automatem jsme zpočátku vnitřně bojovali. Pod námi cosi samo řadí, a i když hladčeji než dřív a ve správný okamžik, děje se tak bez našeho impulzu. Stejně jako když si honda podřadila uprostřed zatáčky. Ale tak jemně, že se vlastně nic nestalo.
Při otáčení na mokré dlažbě a kolejích nám ovšem jemná práce se spojkou vyloženě chyběla, stejně tak během výletu do lehčího terénu. Jde však o zvyk. S každým ujetým kilometrem jsme si víc a víc uvědomovali, že zápasíme hlavně s předsudky a stereotypy, protože objektivně funguje nejnovější vydání automatu na výbornou. A pokud někdo plánuje využívat crosstourer primárně pro dálkové kochání, vlastně není divu, že si ke komfortnímu podvozku a posazu dopřeje i komfort automatu. Zaplatí za něj 25 000 Kč a v balení dostane i ostřejší sportovní režim a možnost řadit manuálně tlačítky na řídítkách. Této variantě jsme na chuť nepřišli. Jenže honda zavedla pro DCT jeden zajímavý příplatek. Za 12 623 Kč nabízí nožní řadicí páku. Bez spojky a klidně s plným plynem tam sázíte levou nohou rychlosti jako na každé jiné mašině. Žádné přerušení zátahu, jen to cvakne a bez prodlevy pokračuje fascinující koncert vidlicového čtyřválce, který jede jak lokomotiva. V celém spektru otáček táhne stejně dramaticky, jen si za to nechá zaplatit vyšší spotřebou od 7,5 do 8 litrů. Tenhle macek váží 285 kg, což je hodně i v rámci třídy. Manévry na místě jsou za trest, o to větší úsměv na tváři vyvolá obratnost při jízdě.