Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+: Samurajská trpělivost | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

15. 10. 2015

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+: Samurajská trpělivost

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+

Fotogalerie

15 fotografií

Současná generace outlanderu neměla úplně šťastný start. V Japonsku to ale nevzdávají a krok po kroku pilují vůz k dokonalosti.

Před třemi lety se cesty japonských SUV začaly rozcházet. Toyota RAV4 a Mazda CX-5 se vydaly za krásou, odložily maskáče i pohorky a zvolily ležérní městský ohoz. Honda CR-V naopak zůstala věrná myšlence, že vrozené nevýhody je třeba co nejlépe prodat. Svoji zašmodrchanou neforemnost dovedla tak daleko, až to bylo hezké. Outlander zkusil oba přístupy spojit: z mazdy si vzal přímočaré emoce a z hondy zavalité tvary.

Zákazníkům tato kombinace příliš neučarovala, zejména když ji podpořil místy laciný dojem z interiéru, hrubozrnnější jízdní vlastnosti, výraznější přenos hluku a gumové řízení. Výrobce reagoval s příznačnou japonskou pružností, a tak jsme mohli podstatně kultivovanější provedení otestovat už po dvou letech. Letos by tedy mohla stačit jen nová maska, ne? Nemohla. Když už se u Mitsubishi dají do zlepšování, jen tak je to nepustí.

Staneš se lehčím

Ne že by se strohé základní tvary outlanderu daly mávnutím proutku proměnit v prince. Péče designérů se však rozhodně ubírá správným směrem. Výraznější maska s velkým logem i svislé stříbrné ornamenty odpoutávají pozornost od mohutnosti přídě, zdůraznění vodorovné linky ji dokáže pocitově snížit. Zadní partie prokoukla díky rozměrnějším lampám, které navíc hrají vesele dočervena – předchozí průhledné sklo působilo jaksi nemastně.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+
Autor: Davidl Rajdl

Uvnitř se už loni zapracovalo na materiálech. Tmavší odstín, jemnější povrchová úprava a elegantnější dekory překvapivě stačí na pozvednutí dojmu o značný kus výš. Poněkud roztříštěný dojem z ovládání palubních systémů zůstává, jelikož rádio ani navigace nespolupracují s palubním počítačem. Na druhou stranu je tu všechno velmi jednoduché a přehledné.

Stále vzácnější výhled

Tři roky na trhu prověřily ještě jednu silnou stránku outlanderu, z jeho vysoké karoserie je velmi dobře vidět. Kolem stále přibývá crossoverů s vysokou podlahou, nízkou střechou a sloupky položenými skoro naležato, takže průměr třídy se co do výhledu stále zhoršuje. Americky plochá kapota s jasně patrným koncem dává jasné signály i o pohybu přídě, přesto bychom aspoň za příplatek ocenili přední parkovací senzory.

Naživo je kabina outlanderu stejně útulná jako na snímcích. Materiály potěší lepší povrchovou úpravou a komunikační systém dovoluje připojení telefonu bez hlasových povelů v angličtině.
Autor: Davidl Rajdl

K předním sedadlům nemáme výhrady. Poskytují tělu dobrou oporu, podrží v úrovni ramen a netrápí nás zbytečně předsunutou opěrkou hlavy. Prostor v druhé řadě zůstává za očekáváním, zejména šířkově. Přestože sem nijak nezasahují podběhy zadních kol, lavice jako by jim ze stran ustupovala a ode dveří si nechává zbytečný odstup, což se podepisuje pod úzké prostřední místo.

Na druhou stranu je outlander jediným SUV své velikosti, které alespoň nouzově odveze sedm lidí. Sedadlům třetí řady chybějí plnohodnotné rozměry i místo na nohy, ale na kratší vzdálenost svůj úkol splní.

Bručí, ale táhne

Tichý a bezstarostný tah motoru tvoří důležitou část kouzla outlanderu. Z velkého objemu nemusí svůj výkon násilně ždímat, věci se dějí tak nějak od přírody klidně. Pravda, v současném naladění na normu Euro 6 jeho zvuk přešel od klidného klapotu k jadrnějšímu melodičtějšímu bručení a za plynem už nejde s takovou ochotou jako dřív, ale od kabiny je izolovaný dobře a posádku neruší. Proti šestnáctistovkám konkurence – jednoduché v kadjaru i dvojitě přeplňované v Hondě CR-V – stále boduje daleko plynulejším nástupem z nízkých otáček, což potvrzuje starou pravdu o nenahraditelnosti objemu. Srovnatelnou páru předvádí jen Renault 1.6 dCi biturbo, který ovšem zůstává vyhrazen daleko dražšímu modelu Espace. Velmi dlouhé převody zůstávají beze změn, na dálnici se motor převaluje při 2150 ot./min a nedává o sobě vědět. Vibrace se do karoserie nepřenášejí žádné, mimochodem i na tom pánové v Japonsku zapracovali a zadní diferenciál verzí 4x4 doplnili dynamickým tlumičem kmitů. Spotřeba se při hodně klidném zacházení drží na dohled sedmi litrů, při živějším kolem osmi. Vzhledem k pohonu 4x4 to je přijatelná, i když ne právě zázračná hodnota. Rozpočet dále zatíží servisní náročnost motoru, který každou druhou prohlídku vyžaduje mechanické seřízení vůlí – neobejde se bez demontáže vstřikovačů a vyjde na deset tisíc. 

Zelený režim přijde k dobru spíš u automatu, s manuálem udržíme nízké otáčky sami. Motor spolupracuje velmi ochotně.
Autor: Davidl Rajdl

Přes hory a doly

Jízdní komfort a tlumení hluku přicházejí na řadu jako poslední, spolu se zpracováním kabiny však jde o nejvýraznější zlepšení proti původní verzi. Přes české výmoly se outlander nese klidněji a se spojitějšími pohyby karoserie, méně ho vyvádějí z míry i prudší změny směru. Naladění je celkově tužší, ale na oplátku netrpí parazitním houpáním a kmitáním, které u vyšších vozů působí rušivě. Totéž platí o řízení, jež mezi dnešními SUV nabízí jednu z nejlepších kombinací mechanické přímosti a komfortu posilovače.

Při svižnějším tempu outlander letí přes spáry a záplaty s příjemným klidem a vedle nejnovější příchozích – Renaultu Kadjar a faceliftované Hondy CR-V – má ve spojení komfortu a obratnosti navrch. Teprve největší díry a kanály ho dokážou nakopnout a rozladit. S trochou řidičského citu jsou ale jeho reakce předvídatelné.

Z každé strany něco

Sečteno a podtrženo jde v rámci třídy o zajímavou nabídku. Posledními úpravami outlander stáhl náskok Fiatu Freemont v kultivovanosti, proti řadě konkurentů boduje sedmimístným provedením. Když přitom testovaná verze Intense Plus vyjde o šedesát tisíc levněji než srovnatelně vybavená Honda CR-V, dá se i pár much svéráznému diamantu prominout.

Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Intense+
Autor: Davidl Rajdl

Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851