Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

26. 11. 2015

Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift: Pasivní sportovec

Ford S-Max 2.0 TDCi PowerShift

Fotogalerie

14 fotografií

První Ford S-Max byl na MPV docela dravec. Ten nový se umírnil, pořád je ale svižnější,
méně autobusovou formou Galaxy

(více v čísle 45/15)

Už devět let v rodině Fordu spokojeně žijí bok po boku dvě podobná MPV – praktické hranatější Galaxy a designově odlehčený S-Max. V nejnovější generaci se tvář obou sjednotila unifi kovanou fordovskou přídí, takže S-Max působí méně sportovním a o to serióznějším dojmem.

Střecha novinky ladně klesá už od půlky auta, zadní okno i svítilny jsou užší a dávají vyniknout svalnatým bokům.

Z podstaty věci je zřejmé, že hlavním argumentem pro koupi S-Maxu byl, je a bude šmrncovnější vzhled za cenu skromnějšího prostoru.

5 + 2 ≠ 7

Standardně uveze S-Max pět cestujících, za dvojici výklopných sedadel zapuštěných do dna zavazadlového prostoru se připlácí 24 500 Kč. Pokud si je objednáte v rámci paketu za 34 000 Kč, budete je moci skládat elektricky a jako bonus dostanete stolečky, sluneční clony, zásuvku na 220V a další praktické drobnosti. Ostatně většinu ceníku rodinného fordu zabírají nejrůznější tematické zvýhodněné balíčky, takže nemá moc smysl zabývat se jednotlivými příplatky zvlášť.

Testovaný vůz byl pro přepravu sedmera lidí připraven, a protože máme brášku Galaxy v živé paměti, okamžitě vnímáme prostorový deficit v oblasti hlavy a skrčenější pozici. Pro dospělého jde o nouzové řešení, děti jsou ale naprosto v pohodě. Spíš než auto pro 7 bychom S-Max označili jako 5 + 2.

Všechny zadní sedačky se umějí položit do vzorné roviny a noblesní MPV pak může zaskočit za dodávku. Kvůli sedadlům v podlaze je u sedmimístné verze mělčí kufr pod krycí roletou, což částečně vyvažuje schránka na drobnosti pod zadní částí podlážky.
Všechny zadní sedačky se umějí položit do vzorné roviny a noblesní MPV pak může zaskočit za dodávku. Kvůli sedadlům v podlaze je u sedmimístné verze mělčí kufr pod krycí roletou, což částečně vyvažuje schránka na drobnosti pod zadní částí podlážky.
Autor: Jiří Káš

Neznáme se?

Přední část interiéru se s galaxy shoduje 1:1. Panuje zde příjemná vzdušnost, tvarová jednoduchost a rozpačité pocity z některých plastů. Díky redukci tlačítek se vše snadno ovládá, tedy až na palubní počítač, jehož komplikovanější struktura vyžaduje cvik. Třeba abyste v něm nečekaně našli nastavování tuhosti nově nabízených adaptivních tlumičů. Těm by ve většině situací ani moc nevadila příplatková osmnáctipalcová kola (standardně 17‘‘), i s nimi se umí S-Max noblesně pohupovat. Jen kdyby neměl český cestář unikátní dar vyrábět nerovnosti, co natřásají snad i létající koberce. Při přejezdu takových jsme i v komfortním režimu vnímaly tupé rány, celkově jde ale o dostavník nadmíru pohodlný.

Interiér se shoduje s galaxy. Mezigeneračně ubylo tlačítek a originálních nápadů, Ford teď razí konzervativnější cestu. Dobrý dojem zbytečně srážejí lacinější detaily. Multimediální systém patří k přehlednějším. Štvala nás klimatizace s americkou (ne)logikou – všechno, nebo nic.
Interiér se shoduje s galaxy. Mezigeneračně ubylo tlačítek a originálních nápadů, Ford teď razí konzervativnější cestu. Dobrý dojem zbytečně srážejí lacinější detaily. Multimediální systém patří k přehlednějším. Štvala nás klimatizace s americkou (ne)logikou – všechno, nebo nic.
Autor: Jiří Káš

Pro každého něco

Dvoulitrový diesel nabízí čtyři výkonové verze: 88 kW je u takového obra spíš do počtu, 110 kW považujeme za minimum. Bi-Turbo se 154 kW a cenou přes milion nechme megalomanům a pojďme se podívat na testovanou variantu 132 kW, která nám připadá nejzajímavější. Existuje rovnou ve vyšší výbavě Titanium, s manuálem, hladkým dvouspojkovým automatem a poprvé také s pohonem 4x4. Tady, mezi 800 000 a 900 000 Kč, se podle nás bude rozhodovat řada zákazníků. Naše předokolka s automatem leží přesně uprostřed. Líbilo se nám, jak svižně a nenuceně motor s autem cvičí, mimořádně tiše a ladně lze uhánět klidně stošedesátkou. Jakmile ale přibrzdíte a musíte znovu nabrat dálniční tempo, není dynamika už tak přesvědčivá jako do stovky. Spotřebu se nám dařilo držet mezi 7,5 a 8,0 litru, stylem „musím dohnat, co jsem zaspal“ jsme se dostali na 9,5. To nám připadá fér.

 

Víko kufru se může zvedat elektricky a také bezdotykově mávnutím nohou pod nárazníkem. Těmto pomocníkům ale práce dlouho trvá.
Víko kufru se může zvedat elektricky a také bezdotykově mávnutím nohou pod nárazníkem. Těmto pomocníkům ale práce dlouho trvá.
Autor: Jiří Káš

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
45 / 2015Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851