Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium: Rodina v zápřahu | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 3. 2016

Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium: Rodina v zápřahu

Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium

Fotogalerie

11 fotografií

S novou generací si lze do s-maxu objednat pohon všech kol a je tak plnohodnotnou alternativou k sharanu. Jak funguje spojení dvoulitrového dieselu a čtyřkolky v praxi?

(více v čísle 7/16)

Oblíbený s-max v druhé generaci těží z nové modulární platformy, na níž se prvně ukázalo současné mondeo a jež umožňuje zabudování pohonu 4x4. To lze kombinovat s motory 2.0 TDCi/110 a 132 kW. Slabší verze se nabízí s manuálem, silnější s dvouspojkovým powershiftem. Nejvýkonnější jednotka v nabídce – 2.0 TDCi Bi-Turbo/ 154 kW – se dodává pouze coby předokolka.

Nijak to však nevadí, testované provedení s dvouspojkou se ukázalo jako velmi příjemné a s bohatou výkonovou rezervou. Převodovka řadí jemně, rozjíždí se bez cukání a motor zbytečně nevytáčí. Běžně odřazuje kolem 2000 otáček, ve sportovním režimu mezi 2500 až 3000 ot./min. Rychle reaguje i na prudké přidání plynu. Pro pružnou akceleraci má motor dostatek síly i na šestku, na dálnici ve 130 km/h točí rozumných 2300 ot./min. V tomto režimu počítejte se spotřebou mezi 7 a 7,5 l/100 km, podobně je tomu i ve městě. Naopak při klidné jízdě mimo obec klesá konzumace paliva pod šest. Celkový průměr 6,8 l/ 100 km v testu považujeme za mimořádně dobrý.

Vznětový dvoulitr disponuje největším výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 400 N.m. Dynamikou i reálnou spotřebou kolem sedmi litrů konkurenci poráží.
Autor: Davidl Rajdl

Pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená mezinápravová spojka, která spíná nezávisle na prokluzu předních kol. Zvýšenou porci newtonmetrů posílá na zadní nápravu i při prudkém sešlápnutí plynu nebo razantním průjezdu zatáčkou. V praxi funguje spínání mezinápravové spojky plynule a při ostré jízdě dodává čtyřkolka na pocitu jistoty. Trakce je bezproblémová i při rozjezdu na ledu.

Proti předchůdci má současný s-max trochu měkčí odpružení a nepůsobí tolik sportovně. V zatáčkách si však stále počíná suverénně a z hlediska jízdních vlastností konkurenci v čele se sharanem/ alhambrou poráží. Velmi dobře si navíc poradí i s rozbitou vozovkou. Na sedmnáctipalcových kolech pohlcuje rázy téměř dokonale. Precizně utlumený je interiér také po akustické stránce, rušivě působí až aerodynamický odpor nad 160 km/h.

Interiér se nese v duchu mondea, trochu lacině působí velké plastové plochy a drobné výhrady máme i k ergonomii. Volant je hodně přetlačítkovaný a zbytečně malá se nám zdají i virtuální tlačítka na dotykovém displeji. Chválíme příjemný posaz za volantem i správně tuhá a dobře tvarovaná sedadla. V prvních dvou řadách je místa v každém ohledu dostatek. Dozadu se však hůře nastupuje a pohodlně se zde usadí jen vzrůstem drobní jedinci.

Vůči zmiňované dvojici soupeřů má s-max výhodu v silnějším motoru, koncernové duo totiž lze získat ve čtyřkolce pouze se 110kW dieselem. S-Max 2.0 TDCi/132 kW Titanium (1 009 990 Kč) stojí prakticky stejně jako Sharan 2.0 TDI/110 kW Highline (1 000 900 Kč). Alhambra 2.0 TDI Style s trochu chudší výbavou začíná na 905 900 Kč.

Ford S-Max 2.0 TDCi AWD Titanium
Autor: Davidl Rajdl

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
7 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851