Subaru XV 2.0i Comfort Lineartronic: Jen tak dále | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

17. 5. 2016

Subaru XV 2.0i Comfort Lineartronic: Jen tak dále

Subaru XV 2.0i Comfort Lineartronic

Fotogalerie

9 fotografií

Subaru XV přichází v modelovém roce 2016 s drobnými retušemi vzhledu, ale výraznou změnou v ceníku.

(více v čísle 16/16)

Modely japonské značky Subaru patří mezi dražší zboží, a tak je potěšitelné, že český dovozce sáhl k výraznému zlevnění crossoveru XV. Cena totiž zajímá každého. Lehce oplastovaný hatchback se zvýšeným podvozkem, zážehovým dvoulitrem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol nyní stojí 669 000 Kč, což je o devadesát tisíc méně než před rokem. U provedení Comfort se zákazník navíc může těšit na bohatou výbavu zahrnující xenonové světlomety, dešťový a světelný senzor, duální klimatizaci, litá kola nebo parkovací kameru. Zcela nový je audiosystém Subaru Starling se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, u něhož lze prostřednictvím chytrých telefonů využívat různé aplikace.

Uvnitř jsme si všimli ještě nových okrasných lišt na palubní desce v černém lesklém provedení nebo vkusného oranžového prošívání volantu, řadicí páky i sedadel, jež oživuje prostorný interiér. V rámci lehkého faceliftu se změnil tvar předního nárazníku, maska chladiče, seskupení zadních světel s diodami nebo design 17palcových litých kol. Výrazný je také nový modrý lak Hyper Blue.

Kombinace atmosférického benzinového dvoulitru s výkonem 110 kW a bezstupňové převodovky CVT zůstala beze změn, stejně jako pohon všech kol prostřednictvím aktivního rozdělování točivého momentu. Při poklidné jízdě se automat stará o co nejnižší otáčky, takže na dálnici při plynulé rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 2150. Jenže boxeru s maximem točivého momentu 196 N.m při 4200 ot./min schází více síly v nižším spektru, takže při jakékoliv snaze o zrychlení převodovka vytočí pohonnou jednotku do nepříjemných výšin. Ani rozjezdy se nám příliš nezamlouvají. Lehce se opřeme do plynového pedálu, dlouho se nic neděje – a najednou subaru zbrkle vystřelí kupředu. Potom už je jízda příjemně plynulá. Nakonec jsme byli spokojeni i se spotřebou paliva, která se ustálila na 7,4 l/100 km.

Subaru XV nikdy nebude masově prodávaný model, ale díky bohaté výbavě, pohonu všech kol, neuvěřitelné světlé výšce 220 mm i aktuálně příznivé ceně by mohlo představovat zajímavou alternativu k oblíbeným SUV. Zejména když Subaru zapracovalo na podvozku, takže nyní již není tolik uskákaný a lépe tlumí nerovnosti.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851