Subaru XV 2.0i Comfort Lineartronic: Jen tak dále
Subaru XV přichází v modelovém roce 2016 s drobnými retušemi vzhledu, ale výraznou změnou v ceníku.
(více v čísle 16/16)Modely japonské značky Subaru patří mezi dražší zboží, a tak je potěšitelné, že český dovozce sáhl k výraznému zlevnění crossoveru XV. Cena totiž zajímá každého. Lehce oplastovaný hatchback se zvýšeným podvozkem, zážehovým dvoulitrem, automatickou převodovkou a pohonem všech kol nyní stojí 669 000 Kč, což je o devadesát tisíc méně než před rokem. U provedení Comfort se zákazník navíc může těšit na bohatou výbavu zahrnující xenonové světlomety, dešťový a světelný senzor, duální klimatizaci, litá kola nebo parkovací kameru. Zcela nový je audiosystém Subaru Starling se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, u něhož lze prostřednictvím chytrých telefonů využívat různé aplikace.
Uvnitř jsme si všimli ještě nových okrasných lišt na palubní desce v černém lesklém provedení nebo vkusného oranžového prošívání volantu, řadicí páky i sedadel, jež oživuje prostorný interiér. V rámci lehkého faceliftu se změnil tvar předního nárazníku, maska chladiče, seskupení zadních světel s diodami nebo design 17palcových litých kol. Výrazný je také nový modrý lak Hyper Blue.
Kombinace atmosférického benzinového dvoulitru s výkonem 110 kW a bezstupňové převodovky CVT zůstala beze změn, stejně jako pohon všech kol prostřednictvím aktivního rozdělování točivého momentu. Při poklidné jízdě se automat stará o co nejnižší otáčky, takže na dálnici při plynulé rychlosti 130 km/h ukazuje ručička otáčkoměru na hodnotu 2150. Jenže boxeru s maximem točivého momentu 196 N.m při 4200 ot./min schází více síly v nižším spektru, takže při jakékoliv snaze o zrychlení převodovka vytočí pohonnou jednotku do nepříjemných výšin. Ani rozjezdy se nám příliš nezamlouvají. Lehce se opřeme do plynového pedálu, dlouho se nic neděje – a najednou subaru zbrkle vystřelí kupředu. Potom už je jízda příjemně plynulá. Nakonec jsme byli spokojeni i se spotřebou paliva, která se ustálila na 7,4 l/100 km.
Subaru XV nikdy nebude masově prodávaný model, ale díky bohaté výbavě, pohonu všech kol, neuvěřitelné světlé výšce 220 mm i aktuálně příznivé ceně by mohlo představovat zajímavou alternativu k oblíbeným SUV. Zejména když Subaru zapracovalo na podvozku, takže nyní již není tolik uskákaný a lépe tlumí nerovnosti.