Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc
Před dvěma lety Kawasaki představila svůj první skútr, třístovku. Teď volá do sedla stopětadvacítky, na kterou stačí řidičák skupiny B.
(více v čísle 16/16)Na první pohled nepoznáte, jestli před vámi stojí nová Kawasaki J125, nebo předloňská novinka J300. I menší z nich je pořádný macek a vyvolává dojem luxusního maxiskútru. Dynamický design perfektně zapadá do rodiny a nejlépe vynikne v zelenočerné kombinaci verze Special Edition (+5000 Kč). Stroj za 115 000 Kč pochopitelně nemíří mezi diskontní účelovou konkurenci, ale do společnosti stylových městských společníků jako Honda Forza, Suzuki Burgman nebo Yamaha X-Max. I ti stojí jako solidní ojeté auto.
Stejně jako v případě větší kubatury spojila Kawasaki při vývoji síly s tchajwanskou značkou Kymco, která patří ke špičce v oboru. A kvalita je skutečně cítit. Rám je pevný jako skála i na velkých výmolech, budíky září luxusní fialovou, sedlo gaučového typu nemá chybu. Ocenili jsme rovněž dobrou ochranu před větrem, dlouhánům je k dispozici příplatkové vyšší plexi. Vadilo nám jediné – že si nemůžeme natáhnout nohy do uvolněné cestovní polohy, kterou skútry obvykle nabízejí.
Podvozek ctí sportovní tradici „Kawy“, a tak se nemusíme bát vrhat do zatáček s vervou. Po klikaté silničce se i s tímhle primárně městským skútrem vážně hezky projedete. Na sérii nerovností se dravě laděný podvozek trošku rozskáče, skútr ale pořád působí neskutečně pevně a máte jej dokonale pod kontrolou. Líbí se nám také účinné brzdy s dobře dávkovatelným výkonem. Testovali jsme verzi bez ABS, s ním skútr stojí o 7000 Kč víc, respektive o pět v případě série Special Edition.
Motor má pro tuto kubaturu typický výkon 14 koní, což je přesně polovina třístovky. Z místa vyráží „jéčko“ opatrně a hezky plynule, aby se vzápětí nadechlo a vystřelilo. Po městě je dynamika celkem těžkého stroje (182 kg) naprosto dostatečná, za jeho hranicemi to už není na závodění, ale uhánět konstantně stovkou i lehce přes nečiní kawasaki žádný problém. A pořád při tom působí nesmírně sebejistě.
Na trhu máme další zatraceně dobrou stopětadvacítku bez vážnějších přešlapů. Design či sympatie ke značce budou hrát při výběru zásadní roli.