Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Kawasaki J125 Special Edition: Autařům vstříc

Kawasaki J125 Special Edition

Fotogalerie

9 fotografií

Před dvěma lety Kawasaki představila svůj první skútr, třístovku. Teď volá do sedla stopětadvacítky, na kterou stačí řidičák skupiny B.

(více v čísle 16/16)

Na první pohled nepoznáte, jestli před vámi stojí nová Kawasaki J125, nebo předloňská novinka J300. I menší z nich je pořádný macek a vyvolává dojem luxusního maxiskútru. Dynamický design perfektně zapadá do rodiny a nejlépe vynikne v zelenočerné kombinaci verze Special Edition (+5000 Kč). Stroj za 115 000 Kč pochopitelně nemíří mezi diskontní účelovou konkurenci, ale do společnosti stylových městských společníků jako Honda Forza, Suzuki Burgman nebo Yamaha X-Max. I ti stojí jako solidní ojeté auto.

Stejně jako v případě větší kubatury spojila Kawasaki při vývoji síly s tchajwanskou značkou Kymco, která patří ke špičce v oboru. A kvalita je skutečně cítit. Rám je pevný jako skála i na velkých výmolech, budíky září luxusní fialovou, sedlo gaučového typu nemá chybu. Ocenili jsme rovněž dobrou ochranu před větrem, dlouhánům je k dispozici příplatkové vyšší plexi. Vadilo nám jediné – že si nemůžeme natáhnout nohy do uvolněné cestovní polohy, kterou skútry obvykle nabízejí.

Podvozek ctí sportovní tradici „Kawy“, a tak se nemusíme bát vrhat do zatáček s vervou. Po klikaté silničce se i s tímhle primárně městským skútrem vážně hezky projedete. Na sérii nerovností se dravě laděný podvozek trošku rozskáče, skútr ale pořád působí neskutečně pevně a máte jej dokonale pod kontrolou. Líbí se nám také účinné brzdy s dobře dávkovatelným výkonem. Testovali jsme verzi bez ABS, s ním skútr stojí o 7000 Kč víc, respektive o pět v případě série Special Edition.

Čtyřtaktní jednoválec o výkonu 14 koní se s hmotností 182 kg pere statečně. Ve městě působí svěže, mimo něj není tak suverénní, ale 110 km/h frčí jako nic.
Autor: Jiří Káš

Motor má pro tuto kubaturu typický výkon 14 koní, což je přesně polovina třístovky. Z místa vyráží „jéčko“ opatrně a hezky plynule, aby se vzápětí nadechlo a vystřelilo. Po městě je dynamika celkem těžkého stroje (182 kg) naprosto dostatečná, za jeho hranicemi to už není na závodění, ale uhánět konstantně stovkou i lehce přes nečiní kawasaki žádný problém. A pořád při tom působí nesmírně sebejistě.

Na trhu máme další zatraceně dobrou stopětadvacítku bez vážnějších přešlapů. Design či sympatie ke značce budou hrát při výběru zásadní roli.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
16 / 2016 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851