Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Pohřební speciál Kuhlmann Cars: Radost umírat…

Kuhlmann Cars VF 212 Merano

Fotogalerie

13 fotografií

… vtipkuje cynicky Pavel Zedníček v pátém dílu fifi lmových básníků. A to ještě neřídil pohřební mercedes od společnosti Kuhlmann Cars.

(více v čísle 23/16)

V životě se má vyzkoušet všechno, řekli jsme si a nadšeně přijali možnost otestovat nejluxusnější pohřební vůz v Česku. Jeho autorem je německá firma Kuhlmann Cars, špička v oboru. Pro „poslední cestu“ upravuje většinou dodávky, speciál na bázi Mercedesu třídy E patří k ozdobám výrobního programu, silnic i naší databáze testovaných vozů.

V Česku zatím jezdí tento jediný, nepoužitý exemplář. Pražská společnost Car Motors MB zastupuje značku Kuhlmann na našem trhu a jako každý správný prodejce si jednoduše pořídila předváděcí vozidlo. Jen je trochu delší, dražší, ponuřejší a potenciální kupci se za jeho volantem nestřídají tak často.

Design vnitřku nástavby má bezpočet variant, materiály, barvy nebo osvětlení si diktuje zákazník. Tlačítkem se ovládá výškově stavitelná a výsuvná podlaha. V její horní poloze se vedle sebou vejdou dvě rakve. Nástavba se vyrábí ručně, za víc než milion by mohlo být zpracování některých detailů o něco pečlivější.
Design vnitřku nástavby má bezpočet variant, materiály, barvy nebo osvětlení si diktuje zákazník. Tlačítkem se ovládá výškově stavitelná a výsuvná podlaha. V její horní poloze se vedle sebou vejdou dvě rakve. Nástavba se vyrábí ručně, za víc než milion by mohlo být zpracování některých detailů o něco pečlivější.
Autor: Jiří Pekárek

Mravokárce

Na silnici budí téměř šestimetrový kolos neskutečný rozruch, ale jiný, než na jaký jsme zvyklí. Lidé se zdráhají okatě zírat nebo si ukazovat prstem, jen na sebe nenápadně mrkají a mercedes si fotí potají, jakoby mimochodem. Nedivíme se jim, sami zažíváme za volantem těžko popsatelné pocity, byť jde pořád jen o auto. Celé je to zvláštní – ráno automaticky saháme po obleku, v autě pouštíme vážnou hudbu jen decentně nahlas, snažíme se tvářit seriózně a jedeme plynule, jako bychom vezli zájezd zkušebních komisařů autoškoly.

Ale nejsme sami, na koho má pohřební limuzína tlumivé účinky. Nejeden divoký řidič a kličkující motorkář se při pohledu na reprezentativní pojízdné máry umravnil a snad i zamyslel nad smysluplností spěchu.

Co kus, to originál

Základem testovaného vozu je ještě minulá generace Mercedesu třídy E, v Heidenu už ale pilně rozřezávají jeho nástupce, který se právě začíná prodávat (test v minulém Světě motorů). Upřímně nám o přední část kabiny tentokrát stejně moc nejde, jako všichni okolo se zajímáme hlavně o prostor za předními sedadly. Přesně tam končí karoserie původního kombi tak, jak ji známe. Dál pokračuje speciální ručně vyráběná nástavba až do celkové délky 5756 mm. Pro trhy, kde je běžné, že se pozůstalí vydávají na poslední jízdu se svými blízkými, mají u Kuhlmannů řešení v podobě ještě exotičtější čtyřdveřové varianty.

Žasli jsme, o jak propracovaný byznys jde. Na stránkách výrobce najdete konfigurátor, kde si můžete pohřební vůz poskládat stejně jako kterékoli jiné auto: barva, provedení bočního zasklení, design a osvětlení prostoru pro rakev, dvě rakve nebo urny… To vše lze libovolně kombinovat, a když ani to nestačí, přichází na řadu individuální řešení.

Posmrtný luxus

Každá přestavba začíná koupí prodlouženého podvozku od Mercedesu, volba pohonu tedy opět záleží jen na zákazníkovi. Benzin nebo diesel, manuál nebo automat, pohon zadních nebo všech kol – stačí si vybrat. Námi zkoušený mastodont vážící 2,8 tuny poháněl zdánlivě nevýrazný čtyřválec 2.1/150 kW, který ovšem danému účelu naprosto postačuje, naopak dynamikou spíš překvapil. Zatímco český nebožtík se sveze nanejvýš zákonem danou stotřicítkou, německý může uhánět jako o život – až 210 km/h! Při dálničních rychlostech vynikne mimořádná stabilita daná dlouhým rozvorem 3735 mm, ten blahodárně působí také na cestovní komfort – i bez vzduchového odpružení je kuhlmann krásně houpavý, což bohužel ne všichni cestující ocení.

Překvapila nás spotřeba, která se u tak velkého a těžkého vozu ustálila na pouhých sedmi litrech, což provozovatel uvítá.

Zato vstupní investice jsou nemalé. Základní prodloužený podvozek přijde na 1,2 milionu korun, ještě o pár tisíc víc stojí samotná přestavba od firmy Kuhlmann Cars. A pak přicházejí na řadu příplatkové prvky a výzdoba za další dlouhé peníze. Cena mercedesu na fotkách se tak vyšplhala na 2 722 049 Kč – a to zdaleka není v plné výbavě.

V bocích nástavby je prostor pro nejrůznější potřebné vybavení a zavazadla posádky. Do kabiny se toho moc nevejde.
V bocích nástavby je prostor pro nejrůznější potřebné vybavení a zavazadla posádky. Do kabiny se toho moc nevejde.
Autor: Jiří Pekárek

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
23 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1293 Kč
  • Ušetříte!
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851