Porsche Cayman: Nejlevnější | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 11. 2016

Porsche Cayman: Nejlevnější

Porsche Cayman

Fotogalerie

8 fotografií

Na německých silnicích jsme vyzkoušeli omlazené Porsche Cayman a srovnali ho s otevřeným boxsterem, kterým jsme už doma jezdili. Kupé je poprvé v historii levnější.

(více v čísle 38/16)

Kdo chtěl koupit porsche a neměl na 911, mohl pořídit o něco méně výkonný cayman. Vycházel z levného boxsteru, ale stál víc. Od aktuálního faceliftu značeného 718 je to naopak. Automobilka udává pro oba totožné výkony, spotřebu i hmotnost. Jiná je jen cena o 56 000 Kč ve prospěch kupé – poprvé v historii je tak levnější a s částkou 1 480 000 Kč vstupenkou do klubu majitelů porsche.

Jak jsme psali v testu boxsteru v čísle 31, modely 718 jsou důkladným faceliftem auta z roku 2012 (zvenčí zůstala jen střecha, čelní okno a víko kufru) a už je nepohánějí šestiválce s protiběžnými písty, ale přeplňované čtyřválce stejné koncepce. Neuvidíte z nich víc než jen nalévací víčka na olej a vodu. A jak nám na mezinárodní prezentaci v Německu potvrdili, současný zákazník ani víc nevyžaduje. Menší operace v servisu zvládnou technici po odšroubování čalouněné zátky v kufru, kvůli větším už musí jít zespodu nebo vyndat celé pohonné ústrojí ven z auta.

Pro kupé i kabriolet jsou společné masivní výztuhy v podlaze
Pro kupé i kabriolet jsou společné masivní výztuhy v podlaze
Autor: Porsche

Silnější dvouapůllitr o výkonu 350 koní jsme zkoušeli už v omlazeném kabrioletu, kde nás nadchl zvukem i výkonem, proto jsme byli nyní zvědavi na slabší dvoulitr v uzavřeném kupé – agregáty s protilehlými písty mají totožný zdvih a liší se vrtáním. Zatímco menší z nich má klasické turbo, dražší disponuje systémem variabilní geometrie lopatek VTG. Při testovací jízdě od Muzea Porsche v Zuffenhausenu přes horské serpentiny do hotelu jsme si s menším motorem ověřili, že i „lidové“ kupé s cenou 1,5 milionu jezdí přesně a zábavně. Dvoulitr základního modelu dává tři sta koní, o padesát méně než v modelu S. Točivý moment se liší o 40 N.m a maximální rychlost jen o 10 km/h. Podle tabulek bychom tedy hádali skoro stejné výkony a přemýšleli, proč dát o 352 000 Kč víc za „esko“ – vždyť co na tom záleží, jestli máte 300 nebo 350 koní. Jenže naživo je rozdíl hodně znát! Zajímavý je rozdíl ve sluchovém vnímání motoru – v uzavřeném kupé se rozléhá více než v kabrioletu a máte pocit, jako by vás rozvášněné písty měly co chvíli dloubnout za uši.

Caymanů se prodá méně než „víc sexy“ boxsterů. Kupé je ale pro závodníky lepší nejen předpokladem tužší karoserie, ale také pro dojem intenzivnějšího zvuku motoru a lehké stísněnosti v tradičním porsche.

Porsche Cayman
Porsche Cayman
Autor: Porsche

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
38 / 2016Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851