BMW 330e: Trochu lepší „e“ | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 6. 2017

BMW 330e: Trochu lepší „e“

BMW 330e iPerformance M-Sport

Fotogalerie

9 fotografií

Manažerský sedan nejezdí zadarmo, ani když se dobíjí ze zásuvky. Bavorák dojede na elektřinu dál než mercedes, ale ne o moc.

(více v čísle 20/17)

Většina západoevropských zákazníků si benzinová auta s elektrickou šňůrou kupuje kvůli daňovým výhodám. Důvěřivější z nich chtějí na baterii dojet třeba každý den do práce, v čemž narážejí na nerealistická čísla o spotřebě a dojezdu. Předloni jsme si to vyzkoušeli na Mercedesu C 350e, který po městě vyždímal baterie už po 17 kilometrech místo slibovaných 31.

Testované BMW 330e iPerformance je postavené podle podobného receptu: vpředu podélně uložené zážehové dvoulitrové turbo a osmirychlostní automat s elektromotorem na místě měniče. Pod sedadly a podlahou kufru se skrývá akumulátor dobíjený ze zásuvky. Využitelná kapacita dosahuje 5,7 kWh, což je o třetinu víc než v mercedesu.

Pod sedadly není na baterie místo, je tam kardan, nádrž a diferenciál. Zvýšená podlaha kufru omezuje objem ze 480 na 371 litrů.
Autor: Petr Homolka

Tomu odpovídá také elektrický dojezd po městě kolem 25 km. Některým uživatelům to bezemisní cestování do práce umožní, jiným ne. Každopádně od udávaných 37 až 40 km je to pořád velký rozdíl. Připomeňme, že některými méně prestižními dobíjecími hybridy jsme dojeli dál: Passatem GTE 33 km a Kiou Optima 42 km. Přesto tabulková spotřeba 330e dosahuje 2,1 l/100 km a v západních zemích stačí k zařazení do nejzelenějších daňových kategorií.

Jistěže by zájemce o BMW ani nenapadlo porovnávat technické parametry s Kiou Optima. O co tu ve skutečnosti jde, jsou stále nedostižné dynamické vlastnosti a ovladatelnost, jež dělají bavorák bavorákem a které si občané některých zemí pomocí elektrifi kace zlevní. Umístění baterií vzadu dále vyrovnává rozložení hmotnosti na nápravy a vdechuje trojce čistě neutrální vlastnosti v zatáčkách. Přesné a citlivě naladěné řízení dává řidiči absolutní jistotu, a to i na testovaném standardním podvozku a osmnáctipalcových kolech s vysokým profi lem. Tlumení nerovností je v bavorských tradicích tuhé, ale pevnost karoserie nedovolí pronikání rázů do sedadel.

Bavorácký kokpit si i v době tisíců funkcí zachovává jednoduché uspořádání a nebojí se mechanických tlačítek
Autor: Petr Homolka

Spalovací motor si navzdory přeplňování zachovává spontánní reakce a vzhledem k uložení těsně za palubní deskou se chová překvapivě tiše. Také spotřebu paliva, která se při svižné a plynulé jízdě pohybuje pod sedmi litry, považujeme za příznivou. Sami bychom tento si motor vybrali s manuálem bez hybridu a ušetřili 260 000 Kč.

Spotřeba během testu 6,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
20 / 2017 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851