Mercedes-Benz třídy V 250d/140 kW 4Matic L: Valíme v sedmi
Praktičnost dodávky + pohodlí luxusního autobusu = mercedesovská třída V.
(více v čísle 3/18)Cestu, kterou umetl k zákazníkům předchozí model Viano, třída V vyleštila. Přinesla více pohodlí, ale i emocí – chválíme hlavně výraz přední části s velkou mříží a přimhouřenými světly. I jemné vlnky na boku sluší dostavníku víc než ostré hrany předchůdce. Zvlněná stylovost pokračuje v interiéru: například na palubní desce s velkou dotykovou obrazovkou. Véčko umí být šesti-, sedmi- i osmimístné – nám se zamlouvá prostřední cesta, kde mají dvojice cestujích v první a třetí řadě místa dost a dost, ale i ti ve druhé disponují každý svým samostatným sedadlem. S
velkorysým pohodlím pro sedm těl hrají jízdní vlastnosti. Dokonalý je prakticky nulový hluk od kol i sloupků. Parádní atmosféru ale přece jen něco ruší: čtyřválcový diesel se 140 kW je sice silný a i s automatem a pohonem všech kol docela úsporný, ale jak už jsme ve Světě motorů jednou psali: iluzi letu byznys třídou vrací tam, odkud Mercedes chtěl s modelem V utéct – totiž k dodávce. Šestiválec z předchozího viana byl jiné kafe. Hezké je, že čtyřválec umí auto rozparádit na letištní ranveji až ke 200 km/h. Jenže už od dálniční stotřicítky o sobě dává vědět víc, než by luxusnímu cestování slušelo. Proto už se těšíme na nový dvoulitrový čtyřválec, který si ve třídě E jen ševelí. Jenže do V dorazí až příští rok.
Spotřeba během testu 7,7 l/100 km