Moto Guzzi V7 III Carbon: Staré dobré časy | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Moto Guzzi V7 III Carbon: Staré dobré časy

Moto Guzzi V7 III Carbon

Fotogalerie

8 fotografií

Za řídítky Moto Guzzi V7 III Carbon jsme zavzpomínali na dobu, kdy se tolik nespěchalo a lidé měli víc času kochat se světem.

(více v čísle 32/18)

Pořád se za něčím honíme. My, auta i motorky. Za výkonem, za rychlostí a pak zalehnuti na nádrži letíme jako projektil po dálnici a nevnímáme, že kousek vedle mezi poli se vine malebná silnička lemovaná kvetoucími stromy a skýtající tolik relaxačních výhledů do přírody. Přesně na takové cesty jsme vyrazili s retro mašinou Moto Guzzi V7 III Carbon.

Zatímco v levém pruhu dálnice by se tahle sedmsetpadesátka s 38 kW trápila, tady ohromuje. Ne dynamikou, ta vlastně za moc nestojí, ale charismatem a přítulností. Při studeném startu dá guzzina rázně najevo, že je to emocemi nabitá Italka s podélně umístěným dvouválcovým véčkem, a ne nějaká nudná uhlazená Japonka. Startérem ji musíme dlouho dráždit, pak se celá zatřese do stran a pěkně zostra si podupává do výfuků. Jó, emoce, těmi jižanské motorky přetékají.

Podélně uložený vidlicový dvouválec dává stroji duši – svéráznou a velmi charismatickou. Silou disponuje v nízkých otáčkách, vytáčet jej netřeba.
Autor: Zdeněk Sluka

Už ten vzhled. Jeden neví, jestli má rychle polknout poslední doušek pressa a vyrazit, nebo pomalu usrkávat a ještě se chvíli kochat – staromilsky tvarovanou a nečekaně velkou nádrží na 22 litrů, jediným archaickým budíkem, monolitem hnacího ústrojí nebo károvaným sedlem z alcantary. A v našem případě ještě karbonovými díly, jak napovídá označení mašiny. Slýcháme názor, že lehký moderní materiál na retro mašinu nepatří. Ale podívejte se sami, jak to všechno perfektně ladí. Spíš než karbon vás do očí praští rudé hlavy, barevně sehrané s brzdami a firemním logem.

Proporce V7 III jsou dokonalé a ztělesňují motorku v její nejryzejší podobě. Však je s námi už půlstoletí – první V7 se představilo v roce 1967 a tato třetí generace pak loni k padesátinám. Základní matný stone stojí v akci 199 900 Kč a paleta celkem sedmi „vé-sedmiček“ končí na částce 291 900 Kč za extravagantní café racer nebo chromem se blyštící anniversario. Karbonová limitka leží s cenovkou 255 900 Kč uprostřed. Peníze to nejsou malé – za stroj, který vlastně moc nejede, moc nebrzdí a kdovíjaké pohodlí ani divočinu v zatáčkách si na něm neužijete. Přesto vás dokáže pohltit, nadchnout a strhnout k volbě o kousek delší trasy, než jste měli v plánu.

Tak taháme za plyn a užíváme si sílu vibrujícího dvouválce nahuštěnou do nízkých otáček. Otáčkoměr chybí, kontrolka upozorňující na vhodnost přeřazení bliká skoro pořád. Točit motor nemá moc smysl, takže se rychle prohrábneme všemi kvalty neitalsky přesné převodovky a užíváme si výletní tempo.

I když máme za zády dvě stě kilometrů, jsme skoro doma, pozadí brní a natažené ruce by si už taky oddechly, objedeme si ještě dva tři bloky, jen tak na dobrou noc…

Moto Guzzi V7 III Carbon
Autor: Zdeněk Sluka

Moto Guzzi V7 III Carbon

Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec 2x DOHC
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 744
Výkon (kW/min-1) 38/6200
Točivý moment (Nm/min-1) 60/4900
Převodovka, sek. převod 6°, hřídel
Maximální rychlost (km/h) cca 155
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 320/260
Pneumatiky P a Z 100/90 R18 a 130/80 R17
Rozvor (mm) 1435
Výška sedla (mm) 770 mm
Provozní hmotnost (kg) 209
Objem nádrže (l) 22
Základní cena (Kč) 255 900
ZÁKLADNÍ ÚDAJE

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
32 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851