Renault Mégane R.S.: Mechanická mandarinka | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

29. 9. 2018

Renault Mégane R.S.: Mechanická mandarinka

Renault Mégane R.S.: Mechanická mandarinka

Fotogalerie

7 fotografií

Německé i japonské hatchbacky Méganu R.S. ujedou, motoru chybí objem i koně. Jenže francouzská rozkoš ze života a rychlé jízdy převáží. Už dlouho jsme se za volantem tak nebavili!

(více v čísle 38/18)

Mégane R.S. byl odjkaživa bohémsky spokojený solitér. Nikdy neobětoval harmonii a hravost hrubé síle, nikdy nebyl rychlý na úkor ovladatelnosti, nikdy nepotřeboval ředit atletickou přímočarost pohonem všech kol. A třikrát sláva, nová generace na tom nic nemění.

Osmnáctistovka ze sebe nevymáčkne tolik koní jako dvoulitry či 2,3litrové stroje konkurentů, ale její šťavnatý charakter to bohatě vynahradí. Chuť jet je ohromující a reakce na plyn sportovně pohotová. Staromódně hrubiánský říz tvrdí obrovské turbo, které je potřeba držet ve varu, aby věci fungovaly. Opravdu zhluboka se motor nadechne až kolem 4000 min-1 a do omezovače v 6300 min-1 se rozletí tak prudce, že musíte být ve střehu a řadit a řadit. Právě tady začíná napětí, adrenalin a sportovní hrdinství.

Oproti lehoučkému kupé Alpine A110 zde má osmnáctistovka výkon zvýšený ze 185 na 205 kW. Na to potřebuje větší turbo, které se nadechuje trochu ztěžka. Ale pak to stojí za to!
Autor: Petr Homolka

Umocňuje ho fasinující nadhled, s kterým návaly síly zvládá přední náprava. To by se to se silnými předokolkami žilo, kdyby všechny používaly tu geniální fintu s těhlicí oddělenou od tlumičové vzpěry! Díky ní se rejdový čep ocitá uprostřed šířky kola a nepříjemný přenos hnacích sil do řízení mizí jako mávnutím kouzelného proutku. Na výjezdu ze zatáčky můžete přidávat plyn stejně bezstarostně jako v zadokolce. Když přitom zároveň přesně trefíte sveřepý nádech turba, je to prostě lábuž.

K dokonalosti věc dovádí skvěle naladěný podvozek. Po městě trochu poskakuje a drncá, ale když se tlumiče na hrbolaté okresce rozhýbou, vykouzlí jinde nevídanou harmonii poddajně plynulých pohybů karoserie s absolutní suverenitou na nerovnostech. Řízení zadních kol trochu ředí cit pro hranici smyku, ale dá se na to zvyknout.

Nápravu s oddělenou těhlicí bychom brali do všech silných předokolek – izolace hnacích sil od řízení nemá chybu
Autor: Petr Homolka

Kamarádi s Civikem Type R a Golfem R vám mezitím ujeli. Ale zatímco budou vydýchávat tvrdost soubojů s přírodními zákony, vy je dojedete s úsměvem od ucha k uchu.

Spotřeba během testu 9,6 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Zážehový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1798 cm3. Výkon 205 kW při 6000 min-1, točivý moment 390 Nm při 2400 min-1. Manuální převodovka, 6°. Pohon předních kol. Nejvyšší rychlost 255 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,8 s. Spotřeba město/mimo město 8,4/6,0 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 6,9 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
38 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851