Jeep Cherokee: Vpředu fešák, vzadu praktik | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Jeep Cherokee: Vpředu fešák, vzadu praktik

Vpředu odteď září plně diodové světlomety méně kontroverzního tvaru. V sicilské tmě nám jejich výkon přišel spíše průměrný. Móda LED se dostala ke slovu také na zádi.

Fotogalerie

7 fotografií

Modernizace Jeepu Cherokee v životním poločase přinesla umírněný vzhled, inovace motorů, ale také třeba větší kufr.

(více v čísle 39/18)

Aktuální, pátá generace Jeepu Cherokee, označovaná kódem KL, přišla na náš trh v roce 2014. V kariéře kultovního offroadu představovala zásadní zlom, protože přešla od podélně uložených motorů k zástavbě napříč, od tuhé zadní nápravy k nezávislému zavěšení a pohon 4x4 s mezinápravovým diferenciálem vyměnila za úspornější řešení se spojkou. A aby na sebe „číslo pět“ náležitě upozornilo, nasadilo sebevědomý výraz s uzoučkými hlavními světlomety a dalšími dvěma páry parabol k tomu. My jsme nyní v okolí sicilské sopky Etny prohnali zmodernizované provedení, které se vzhledově umírnilo, posílilo škálu elektronických pomocníků, přidalo na praktičnosti a v neposlední řadě se přizpůsobilo nové emisní legislativě Euro 6.2.

Dost bylo výstřelků

Nové provedení identifikujete snadno. Kontroverzní příď s šesticí světelných zdrojů nahradila usedlejší klasika. Zdrojem světla jsou nově ve všech výbavách diody LED, že bychom ale byli z jejich výkonu v sicilské tmě nadšeni, říci nemůžeme. Svítí spíš průměrně. Uvnitř se změnilo jen pár drobností, čerstvou krev dodaly nové materiály, krok s dobou dorovnal multimediální systém Uconnect. Září modernější grafikou a pomocí Apple Carplay a Android Auto si rozumí s chytrými telefony. Spolupráce s přehlednou a rychle reagující dotykovou obrazovkou je fajn, nicméně někdy musíme v jejím menu zdlouhavě lovit funkce, které bychom radši úkolovali rychlým stiskem tlačítka – třeba vyhřívání sedadel, volantu nebo detailní nastavení klimatizace. Na druhou stranu oceňujeme, že ikony oblíbených položek si můžeme podle vlastních preferencí seskupit na spodní liště obrazovky, podobně jako v mobilu. Jinak zůstává úhledný interiér amerického klasika osobitou alternativou častěji vídaných SUV. Zaujme kvalitou, praktičností, komfortními křesly nebo prostorem. K minusům jsme u cherokee vždy psali menší kufr. V rámci modernizace si ale polepšil o 70 litrů, nově tak podle polohy posuvných zadních sedadel odveze 448 až 570 litrů.

Přepracováním stěn se kufr v maximální konfiguraci zvětšil o cenných 70 litrů. Nyní nabízí podle posunutí zadních sedadel 448 až 570 litrů. Víko můžete nově otevřít mávnutím nohy pod nárazníkem.
Autor: Jiří Baborský, Jeep

Diesel s devíti

Škála motorů se uzavře až v prvním čtvrtletí příštího roku, kdy dorazí nový benzinový dvoulitr s přímým vstřikem (blok shodný s Alfou Romeo Giulia, ale tradiční rozvody, nikoly Multiair) a slabší diesel 2.2 Multijet/110 kW. Od podzimu bude dočasně k dispozici pouze silnější nafťák 2.2/143 kW. Aby splnil emise Euro 6.2, dostal novou hlavu, písty, ojnice, vačky a vstřikovače pracující s tlakem 2000 barů. Výkon klesl ze 147 na 143 kW, točivý moment naopak narostl ze 440 na 450 Nm. Emise oxidů dusíku nově čistí katalyzátor SCR s aditivem Adblue. Diesel s mužným jadrným hlasem uspokojil naše představy o dynamice středně velkého SUV, spotřeba 7,8 l/100 km se nám ale zdá být na verzi s předním pohonem a automatem trochu vyšší. Uvidíme na české půdě. Popsaná kombinace pohonu je v nabídce novinkou a reaguje na poptávku trhu.

Bez 4x4 patří jeep hlavně na silnice a prašné cesty, kde si počíná obratně a povětšinou i americky komfortně. Podvozek se nechá vyvést z míry jen krátkými nerovnostmi, nedej bože několika za sebou. To pak tlumiče nestíhají a vyšlou k posádce nelibé kopance. Devítistupňový automat vyráběný Jeepem v licenci ZF dostal nový řídicí program, který mu podle nás vrátil původní dětské nemoci. Jemnost řazení si nás vyloženě získala a pomalejší změnu stupňů bychom u SUV ani neřešili. Při takovém počtu kvaltů jsme se ale divili vytáčení motoru do dvou tisíc i výš, byť jsme se snažili jet vyloženě relaxovaně. Z kopce převodovka chvályhodně podřazuje a snaží se brzdit motorem, na rovince ho ale nechá ještě dlouho křičet na nízkou rychlost, aby pak zbrkle přeřadila výš. Jinak příjemná cestovní pohoda tak získává zmateným řazením zbytečné pihy. Mimochodem postrádáte zmínku o někdejším benzinovém šestiválci? Emisní normy jej vytlačily mimo Evropu.

Důkladně přepracovaný turbodiesel 2.2 Multijet se v silnější variantě 143 kW kombinuje výhradně s devítistupňovým automatem. Nově toto soustrojí pořídíte kromě 4x4 i s předním pohonem. Slabší varianta naladěná na 110 kW a nový dvoulitrový benzin s přímým vstřikováním dorazí v prvním kvartále 2019.
Autor: Jiří Baborský, Jeep

Na etapy

Nový Jeep Cherokee nastoupí do služby v říjnu, ceny ale zatím nebyly stanoveny. Dosavadní provedení se vyprodává za akční částky od 761 185 Kč se slevou až 450 000 Kč. První čtvrtletí 2019 přinese kromě zmíněného rozšíření palety motorů také dynamicky laděnou verzi Sport a offroad Trailhawk.

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2018 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851