BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

9. 8. 2019

BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element

BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element

Fotogalerie

11 fotografií

Mnichovská značka BMW své modely označuje čísly. Začíná jedničkou, která znamená základní řadu, a zatím končila sedmičkou, zaměřenou na bohatou klientelu. V pořadí následující osmička by tedy měla být ještě něco víc.

(více v čísle 31/19)

Když se v roce 1989 na frankfurtském autosalonu světu ukázala první osmička, připadala nám jako auto z jiného světa. S tehdejší běžnou produkcí mnichovské značky toho příliš společného neměla a technicky i designem opravdu stála na vrcholu hierarchie. Ještě nyní v nás vzbuzuje úctu. Dlouhou dobu se BMW do segmentu nejluxusnějších kupé nehrnulo. Bohatých zákazníků ale roste jako hub po dešti a nové BMW řady 8 je připravené splnit všechny jejich sny.

BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element
BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element
Autor: Ondřej Lilling

Hlavně neprovokovat

Osmičce rozhodně nelze upřít majestátnost, se kterou nás přivítala. Na předlouhou kapotu navazuje extrémně skloněné čelní sklo, krátká střecha a pozvolně splývající zadní část. Dlouhá, široká a nízká silueta má své kouzlo, ale že bychom si z osmičky hned sedli na zadek? To zase ne. Připadá nám, že BMW k jejímu designu přistoupilo stejně jako k ostatním modelům a přizpůsobili jí běžně používané prvky. Chybí nám více invence či nápaditější detaily. Mnichovští se mohli v jejím případě více odvázat. Vždyť tohle má být špička v modelové řadě, a kdyby na zádi nesídlilo označení M850i, klidně bychom mohli spekulovat nad tím, že před námi stojí kupé na trojkových základech.

BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element
BMW M850i xDrive Coupé: Osmý element
Autor: Ondřej Lilling

Až moc shodného

A ono to vlastně dokládá i provedení interiéru. Stísněnější prostředí, omezený prostor ve druhé řadě ani kufr o objemu 420 litrů by nám nevadil. Spíš nás trápí skutečnost, že si uvnitř nepřipadáme jako v autě představujícím vrchol nabídky. Propojení tunelu s palubkou sice vyznívá sportovněji než u „řadové“ trojky, ale celý středový panel s ovládáním ventilace, rádia či obrazovkou nahoře by šlo mezi oběma modely zaměnit. Když k tomu přidáme totožný volant a okolí převodovky se startovacím tlačítkem, přepínáním jízdních módů a voličem multimediálního systému iDrive, vážně si připadáme jako ve trojce. Sice je vnitřek vypolstrovaný kvalitní kůží, obložený perforovanými hliníkovými panely a lesk dodává křišťálová hlavice voliče automatu (příplatek 17 602 Kč), ale pocit z trojky nemizí. Vždyť shodný je i nepříliš přehledný digitální přístrojový štít.To sem nemohli nahrát alespoň jinou grafiku?

Moderními technologiemi je interiér osmičky prošpikován. Palubní počítač ukazuje nejen vývoj spotřeby, ale i příčné zatížení. Jenže zobrazení digitálního přístrojového štítu nám moc nesedí a množství dílů shodných s „běžnou“ trojkou je na top model až příliš vysoké.
Moderními technologiemi je interiér osmičky prošpikován. Palubní počítač ukazuje nejen vývoj spotřeby, ale i příčné zatížení. Jenže zobrazení digitálního přístrojového štítu nám moc nesedí a množství dílů shodných s „běžnou“ trojkou je na top model až příliš vysoké.
Autor: Ondřej Lilling

Divoch k pohledání

Do jiné dimenze nás přenáší až dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,4 litru s výkonem 390 kW a maximálním točivým momentem 750 Nm. Exkluzivitu si zajišťuje tím, že ho najdete jen v sedmičkové řadě a sportovním sedanu M5, kde je posílen na 441 kW. A jde o velmi povedenou pohonnou jednotku, která se nebojí žádného jízdního režimu. Ve sportovním módu vystřelí stylem kosmických raket a táhne jako lokomotiva. Zatlačí nás do sedačky a na stovce jsme za 3,7 sekundy a i při tak zběsilém tempu dává BMW pocit, že máme auto pevně pod kontrolou. Odezva na sešlápnutí plynu je okamžitá a pružnost ve vyšším tempu návyková. To vše se děje za patřičného zvukového doprovodu a prskání do výfuku. V manuálním režimu nechává převodovka vše na řidiči a vlastně mu do jízdy vůbec nemluví. Ve sportovním nastavení ztuhnou adaptivní tlumiče a osmička přesně kopíruje zvolený směr. Stabilita a jistota, s jakou projíždí táhlé oblouky, je neuvěřitelná. Dvě tuny hmotnosti a délka 4851 mm jsou však znát a na utažené zatáčky nebo serpentiny mu chybí větší hbitost. Také řízení by mohlo být komunikativnější.

Do kufru objemu 420 litrů se vám pohodlně vejde nejen diplomatická taštička, ale také větší zavazadla nebo vak na golfové hole
Do kufru objemu 420 litrů se vám pohodlně vejde nejen diplomatická taštička, ale také větší zavazadla nebo vak na golfové hole
Autor: Ondřej Lilling

Klidná síla

Jenže osmička není supersport, ale gran turismo. Musí tedy zvládat více disciplín, nejen jezdit rychle. Jejím úkolem je i pohodlné a rychlé přemisťování posádky na dlouhých cestách či korzování po bulvárech. Očekává se od ní tedy i patřičný komfort. A i ten umí cestujícím nabídnout. Stačí zvolit patřičný režim a podvozek si poradí s většími výmoly na silnici a plavně se přenáší přes ty menší. Motor se zklidní, převodovka v automatickém módu ho pustí přes dva tisíce otáček výjimečně – při 130 km/h točí na osmičku 1900 – a do kabiny proniká jen uklidňující šumění. Zkrátka pohoda, kterou známe z luxusních limuzín. Navíc umí jet s apetitem lehce překračujícím desetilitrovou hranici. Když ale potřebujete zrychlit, i v módu Eco mocně zabere, ovšem bez dramatického zvukového doprovodu. Nová osmička funguje skvěle. Osmiválec má síly na rozdávání, a přitom umí být i mírumilovným společníkem. Ani jízdně jí není co vytknout, ale pořád přemýšlíme, proč bychom za ni měli utratit skoro čtyři miliony korun.

Dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec s výkonem 390 kW dodává vozu úžasnou dynamiku. Navíc je výborně sladěn s osmistupňovým automatem.
Dvakrát přeplňovaný zážehový osmiválec s výkonem 390 kW dodává vozu úžasnou dynamiku. Navíc je výborně sladěn s osmistupňovým automatem.
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 10,4 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Dvakrát přeplňovaný zážehový vidlicový osmiválec, uložený vpředu podélně. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 4395 cm3 . Výkon 390 kW při 5500-6000 min-1, točivý moment 750 Nm při 1800-4600 min-1. Stálý pohon všech kol. Automatická planetová převodovka, 8°. Nejvyšší rychlost 250 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,7 s. Spotřeba město/mimo město 13,1/7,9 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 9,8 l/100 km

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
31 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851