Opel Combo Life 1.5 CDTI 8AT: Pežopl | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Opel Combo Life 1.5 CDTI 8AT: Pežopl

Opel Combo Life 1.5 CDTI 8AT: Pežopl

Fotogalerie

12 fotografií

Minulý Opel Combo byl převlečený Fiat Doblo. Ten současný vychází logicky z Peugeotu Rifter. Je nějaký důvod volit jej radši než originál?

(více v čísle 39/19)

 Ctitel německých vozů se dnes nemůže vysmívat Francouzům, protože i v mercedesu mívá jejich motor. Opel na snímcích je převlečený Peugeot Rifter, což je u této značky logický výsledek stavu, že Francouzům od roku 2017 patří. Ne každý je z toho šťastný, ale převlékání rozličných aut není pro značku s bleskem nová věc. Stačí si vzpomenout na terénní modely od Isuzu či užitkové od Renaultu. A nakonec minulé combo z let 2011 až 2018 byl převlečený Fiat Doblo.

Opel Combo Life 1.5 CDTI 8AT: Pežopl
Opel Combo Life 1.5 CDTI 8AT: Pežopl
Autor: Ondřej Lilling

Samotný rifter je dobrý základ. Doblo je ve vyšších rychlostech podstatně stabilnější, ale za cenu omezeného komfortu odpružení. Většině zákazníků se bude líbit spíše francouzsky houpavý podvozek, který Opel nikterak nepřitvrdil. Velmi pochválit musíme osmistupňový automat značky Aisin, který se sametově rozjíždí, měkce řadí, a přitom když pořádně sešlápnete plyn, s kratičkými přeskoky dokáže naftovou patnáctistovku vyždímat do posledního koně. Oceňujeme, že si Opel pro svůj model nevybral palubní desku z peugeotu, ale ze sesterského Citroënu Berlingo. Konvenční uspořádání s přístroji, které vidíte uvnitř věnce volantu, je mnohem lepší než prapodivně vysunutá kaplička peugeotu, která brání výhledu vpřed, a stejně si ji věčně stíníte volantem.

Nalevo palubní deska Peugeotu Rifter, napravo Opelu Combo. Velkou středovou konzolu ji mohla najít. může mít i německý vůz – například s elektrickou parkovací brzdou v sadě Executive za 90 000 Kč. Nekupujte si ji, musíte pak v autě sedět s nohama u sebe jak ve ferrari.
Nalevo palubní deska Peugeotu Rifter, napravo Opelu Combo. Velkou středovou konzolu ji mohla najít. může mít i německý vůz – například s elektrickou parkovací brzdou v sadě Executive za 90 000 Kč. Nekupujte si ji, musíte pak v autě sedět s nohama u sebe jak ve ferrari.
Autor: Ondřej Lilling

Bohužel jinak si s převlékáním Opel moc práce nedal. Kladem rüsselsheimských vozů vždy byly vynikající sedačky, z nichž po tisíci kilometrů nebolí záda. Škoda že v combu nechal rovné lavice od Francouzů, to by byl sakra prodejní argument. Nebo proč startovací tlačítko nereaguje na letmý stisk? Jsme už za léta zvyklí ťuknout, a zatímco motor startuje, se připoutat. Bezpečnost? Vždyť člověk stejně musí stát na brzdě! Proč je potřeba pořádně přidržet i tlačítko Eco, které mačkáme po každém startu, aby převodovka plachtila? A vyhřívání sedaček – hned po startu tlačítko nereaguje na stisk, je to tak ve všech autech od PSA. Možná ochrana baterie proti přílišnému zatížení. Jenže dioda značící, že se konečně zdařilo, je dole na zmíněném tlačítku. Každá zimní jízda znamená pár pohledů dolů, plnoštíhlí se musí i naklonit. Už tahle samotná věc stačí, abyste si o dobrém autě řekli, že je to krám.

Nebo brzdy. Letitou nevýhodou peugeotů jsou příliš měkké destičky, které dynamičtěji jezdící řidiči mění co 30 000 km – třikrát dřív než třeba u škodovek. Soudě dle odezvy pedálu a zaprášení disku po chvilce rychlejší jízdy to zde bude stejně. Všechno jsou to věci odstranitelné během chvilky a automobilka, která si váží svých zákazníků, si ji mohla najít.

Hliníková patnáctistovka už přesvědčila spolehlivostí a je rozhodně lepší volbou než benzinový tříválec 1.2 Turbo. Označení Turbo D jako by odkazovalo na nechvalně proslulé sedmnáctistovky z devadesátých let. Klid, pod kapotou je spolehlivý moderní peugeot.
Hliníková patnáctistovka už přesvědčila spolehlivostí a je rozhodně lepší volbou než benzinový tříválec 1.2 Turbo. Označení Turbo D jako by odkazovalo na nechvalně proslulé sedmnáctistovky z devadesátých let. Klid, pod kapotou je spolehlivý moderní peugeot.
Autor: Ondřej Lilling

Spotřeba během testu 6,7 l/100 km

Základní údaje výrobce

MOTOR A PŘEVODOVÉ ÚSTROJÍ Přeplňovaný vznětový čtyřválec, uložený vpředu napříč. Rozvod DOHC, 4 ventily na válec. Zdvihový objem 1499 cm3. Výkon 96 kW při 3750 min-1, točivý moment 300 Nm při 1750 min-1. Pohon předních kol. Samočinná převodovka, 8°. Nejvyšší rychlost 184 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,4 s. Spotřeba město/mimo město 4,6/4,2 l/100 km. Kombinovaná spotřeba 4,3 l/100 km


Vyšlo v časopisu

Svět motorů
39 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851