Logo magazínu

Škoda Octavia 1.2 TSI vs. Rapid 1.2 TSI. Rodinné vazby

2/16
Prohlédnout znovu

Škoda Octavia 1.2 TSI vs. Rapid 1.2 TSI. Rodinné vazby

Škoda Octavia 1.2 TSI | Jiří Pekárek
Sedačky octavie jsou rozměrnější a celkově pohodlnější. | Jiří Pekárek
Délkou kabiny ztrácí rapid na octavii pouhý centimetr. Na výšku a hlavně šířku je ale citelně menší. Příplatkové sportovní sedačky nemají nastavitelné opěrky hlavy. | Jiří Pekárek
Délkou kabiny ztrácí rapid na octavii pouhý centimetr. Na výšku a hlavně šířku je ale citelně menší. Příplatkové sportovní sedačky nemají nastavitelné opěrky hlavy. | Jiří Pekárek
Rapid: Ač teoreticky menší, ve skutečnosti stejně praktický – do očí bije snad jen o 10 cm kratší délka plochy. Pod podlahou se našlo ještě místo pro schránku. Nechybí průvlak na lyže. | Jiří Pekárek
Původní motor 1.2 TSI má dvouventilový rozvod poháněný řetězem. Proti svému nástupci v octavii je citlivější na jízdní styl a spotřeba víc kolísá. Nám od pěti a půl do osmi litrů. | Jiří Pekárek
V podání rapidu působí účelový a praktický design škodovek laciněji. Materiály jsou tvrdé a ponuré, nově se nabízí oživující dekorativní prvky. Pro rapid je určena minulá generace rádií a navigací. | Jiří Pekárek
citelně menší. Příplatkové sportovní sedačky nemají nastavitelné opěrky hlavy. | Jiří Pekárek
Škoda Rapid 1.2 TSI | Jiří Pekárek
Octavia působí při vyhýbacím manévru utaženějším dojmem, tolik se nenaklání a její řízení má přirozenější charakter. Zadní náprava je po přepracování výrazně komfortnější | Jiří Pekárek
Ač je rapid menší, nepůsobí ve srovnání s octavií mrštněji. Naopak se víc kymácí a jeho řízení nedává řidiči takový pocit jistoty. Nic to nemění na tom, že si počíná dostatečně jistě. | Jiří Pekárek
Pro kolena zadních cestujících je v octavii místa dostatek, stejně tak pro hlavu a ramena, což je hlavní bonus větší škodovky. Sedačky jsou rozměrnější a celkově pohodlnější. | Jiří Pekárek
Pro kolena zadních cestujících je v octavii místa dostatek, stejně tak pro hlavu a ramena, což je hlavní bonus větší škodovky. Sedačky jsou rozměrnější a celkově pohodlnější. | Jiří Pekárek
Kufr octavie je papírově rekordmanem, v praxi ale 40litrový nášup proti rapidu ani nepoznáte. Kromě dojezdové rezervy může být vybavený řadou chytrých kotevních pomůcek. | Jiří Pekárek
Nový motor 1.2 TSI má čtyři ventily na válec a rozvod řemenem. Moderní technologie zajišťují nízkou spotřebu, v průměru stabilně kolem šesti litrů. | Jiří Pekárek
Základní architektura interiéru je u obou modelů velmi podobná. Octavia ale vyvolává mnohem hodnotnější dojem, především díky kvalitnějším materiálům, modernějším ovladačům a lepší výbavě. | Jiří Pekárek