Logo magazínu

Reportáž: Češí jsou mistři

4/7
Prohlédnout znovu

Reportáž: Češí jsou mistři

Po natankování nejde nastartovat Klient natankoval palivo obvyklým postupem, ale jeho C4 Picasso nechce nastartovat. Startér se točí, motor však nenaběhne. Prý jde o častou poruchu. „Bude to závada napájení palivového čerpadla,“ odhalují pánové hned po pár minutách. Jenže dvakrát tolik času zabere hledání přesné příčiny. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Zlaté české ručičky. Že jsou Češi zvyklí vždy si poradit, ukázala chvilka, kdy komisař naší skupince techniků vítězoslavně ukazoval, jak si mohou z drátěného ramínka vyrobit háček na vytažení špatně přístupného konektoru. „Řekněte mu, že na to dávno používám starou olejovou měrku, která má i očko,“ hlásí Pavel Daliboru Krejčíkovi, českému technickému školiteli a překladateli v jedné osobě. „Já na to používám plíšky na vytažení rádia, kde jsem si propiloval zobáčky,“ přichází se svou Petr. Svůj osvědčený tip přidává i Zdeněk: „Nejlepší jsou na to dráty, s kterými přicházejí do servisů stažené pružiny na model Partner.“ | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Auto jede na dva válce. Vůz nejede a cuká, kromě toho houpou otáčky. „Když ho opravíte v časovém limitu, čeká na vás ještě další auto s nefunkčním tempomatem, za které dostanete bonusové body,“ vysvětluje rozhodčí Philippe Noguera. Během sedmnácti minut mají čeští technici jasno – motor někde přisává falešný vzduch. Nakonec se ukazuje poškozený plastový box. U druhého vozu nacházejí závadu ve specifi kaci, kde chybí tempomat. Kromě toho je asi vadný snímač polohy plynového pedálu. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Nejde vytáhnout okno. Vlevo vzadu na DS5 jde někdy stáhnout okno, jindy ne. Klient potřebuje za pětačtyřicet minut odjet, najděte chybu! „Je to přerušený drát,“ hlásí Petr po prověření napájení ve dveřích. Nakonec musejí dveře zase zkompletovat do původního stavu. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Simulovaný zkrat. Spadly otáčky, auto nešlo vypnout. Češi závadu simulovaného zkratu na jednotce ukryté někde za palubní desku našli, ale nestihli ji v čase 45 minut opravit. „Nevadí, důležitý je správný postup a nalezení příčiny závady,“ chválí je komisař. Během dvou dní soutěžení si to vyslechnou ještě několikrát. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Ukradená kola. Zákazníkovi ukradli kola se snímači poklesu tlaku vzduchu. Namontoval proto rezervní na zimu a koupil si sadu pěti nových, přičemž chce čidla všech devíti kol načíst do paměti vozu. „Je to běžný servis, ale rezervu nikdo nepožaduje načíst, to bude problém,“ kroutí hlavou Petr. Poté co pánové všechna kola vymění a snímače načtou, ukáže se, že udělali drobnou chybu a mají zdvojené sady kódů. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin
Převodovka neřadí. Robotizovaná převodovka vozu DS3 neřadí a vůz startuje jen někdy. Opravovali ho už v jiném servisu, ale neúspěšně. Asi zkazili opravu. Nakonec se ukazuje, že má převodovka vadu a předchozí dílna přehodila její snímače. „Nejhorší je opravovat auto, v kterém už se někdo hrabal,“ říká Pavel. „Udělali jste dobře, když jste závadu našli i bez koupě nového dílu,“ chválí českou skupinu rozhodčí Gérard Petit. | Petr Slováček a Monique Dupont-Sagorin