Logo magazínu

Lidé se zajímavými vozidly: Začalo to nevinně...

1/7
Prohlédnout znovu

Lidé se zajímavými vozidly: Začalo to nevinně...

Dcera už má řidičák, což mi říká, že mám své XJS osmnáct let. Tohle XJ jsem koupil pro ni, ale na začátek jí přijde moc velké. Nebudete mi věřit, že stálo jako felicia. Přitom je v perfektním stavu. S pravostranným řízením je bezcenné, já tu ale vyštrachám levostranný vnitřek, přestrojím ho a bude to úžasné auto. | Jiří Káš
Socha | Jiří Káš
Mezi dárci orgánů jsou i zajímavé kusy, na které snad jednou dojde renovační pořadník. Třeba jeden z prvních sedanů XJ třetí série, ale ještě s vnitřnostmi druhé, jak nabíhala výroba. Žluté XJS pochází ze vzácné série s manuálním řazením. Když jej neznabozi v Anglii nakládali, nemilosrdně ho skrz okna napíchli ještěrkou. Auuu! | Jiří Káš
E-Type: podle mnohých nejkrásnější auto historie. Sehnat ho v původním stavu je prakticky nemožné, vždy už bylo něco opravováno. Ceny přesto neklesají pod půl milionu, pěkný kus ale stojí klidně přes čtyři miliony korun. Nových dílů je spousta, kvalita však kolísá. Tento kousek dostal komponenty modernějších jaguarů, aby jej mohl majitel běžně provozovat. | Jiří Káš
Když se v anglickém Coventry demolovala původní továrna Jaguaru, Jaroslav Rejka neváhal ani vteřinu a vypravil se na místo pro cihly na památku | Jiří Káš
Červené XJS z roku 1981 jsem koupil v roce 1995, když byla manželka v porodnici. Je to vlastně takový sourozenec naší dcery. Byla řada příležitostí ho prodat, ale pokaždé jsem odolal. Ať si o něm říká, kdo chce, co chce, pro mě je to fantastické auto s úžasným motorem, luxusním interiérem a výbornými jízdními vlastnostmi. | Jiří Káš
Momentálně největší vášeň Jaroslava Rejky – závody do vrchu. Jako jeden z mála naučil obří XJS V12 vyhrávat, v českém mistrovství Edda Cup ovládl nejsilnější třídu historiků a skončil celkově sedmý z 340 účastníků. Příští rok bude závodit na evropských okruzích v rakouské sérii Histo-Cup. | Jiří Káš