Logo magazínu

Video: Velký návrat otloukánka

3/14
Prohlédnout znovu

Video: Velký návrat otloukánka

Video se připravuje ...
Po renovaci: Když čeští vlastenci motor otevřeli, nestačili se divit. Písty jevily známky trojího zadření. Američané totiž zkoušeli odolnost techniky, takže vypustili olej i chladivo a naložili tanku, co to šlo, dokud se nezastavil. A pak ještě dvakrát. Neskutečné, že to ojnice vydržely. | Jiří Pekárek
Před renovací: Když čeští vlastenci motor otevřeli, nestačili se divit. Písty jevily známky trojího zadření. Američané totiž zkoušeli odolnost techniky, takže vypustili olej i chladivo a naložili tanku, co to šlo, dokud se nezastavil. A pak ještě dvakrát. Neskutečné, že to ojnice vydržely. | Jiří Pekárek
Po renovaci: Motor a převodovka tvoří jeden blok, který se v případě defektu celý měnil. Neskutečné množství dílů musela Motorářská strojírna Šercl vyrábět od základu, práci zpomalovala příprava forem a nástrojů. V útrobách hledejte čtyři válce a třístupňovou planetovou převodovku. | Jiří Pekárek
Před renovací: Motor a převodovka tvoří jeden blok, který se v případě defektu celý měnil. Neskutečné množství dílů musela Motorářská strojírna Šercl vyrábět od základu, práci zpomalovala příprava forem a nástrojů. V útrobách hledejte čtyři válce a třístupňovou planetovou převodovku. | Jiří Pekárek
Po renovaci. Je obdivuhodné, že s pouhým zlomkem potřebné dokumentace dali „muzeáci“ interiér dohromady. Všimněte si kožených „rajčáků“, sloužících k řízení. Kulisa vpravo nahoře patří řazení – bez spojky, tu je nutné použít jen při přechodu z malé řady na velkou. | Jiří Pekárek
Nalodění v USA znamenalo pro nadšence svátek. Smutné bylo, když pak doma zdevastovaná střeva vymetli koštětem. | Jiří Pekárek
Před renovací. Je obdivuhodné, že s pouhým zlomkem potřebné dokumentace dali „muzeáci“ interiér dohromady. Všimněte si kožených „rajčáků“, sloužících k řízení. Kulisa vpravo nahoře patří řazení – bez spojky, tu je nutné použít jen při přechodu z malé řady na velkou. | Jiří Pekárek
Příběh tanku Škoda LT vzor 35 | Jiří Pekárek
Pavel Šercl je specialistou na renovace staré techniky. Dezolátní stav škodovky mu dal zabrat. | Jiří Pekárek
Celá redakce Světa motorů hltá poutavý příběh legendárního stroje | Jiří Pekárek
Po renovaci: Veškeré periferie jako dynamo, magneto nebo karburátor jsou na motoru dvakrát, aby je bylo možné při poruše za provozu bleskově přepojit. Vše je umístěno za pancířem v prostoru posádky, odkud byl také nasáván vzduch do tunelového chladiče. | Jiří Pekárek
Před renovací: Veškeré periferie jako dynamo, magneto nebo karburátor jsou na motoru dvakrát, aby je bylo možné při poruše za provozu bleskově přepojit. Vše je umístěno za pancířem v prostoru posádky, odkud byl také nasáván vzduch do tunelového chladiče. | Jiří Pekárek
Tank Škoda před návratem domů ještě v expozici amerického muzea v Aberdeenu | Jiří Pekárek