Logo magazínu

Reportáž z Essenu: Jiná liga

2/13
Prohlédnout znovu

Reportáž z Essenu: Jiná liga

Ulítlé kreace motocyklů přivezl z Texasu Rafi k Kaissi. Hlavním kostrukčním prvkem modelu RK Bearing (vlevo) je například 26palcové centrální ložisko. | Leoš Káňa
Ulítlé kreace motocyklů přivezl z Texasu Rafi k Kaissi. Hlavním kostrukčním prvkem modelu RK Bearing (vlevo) je například 26palcové centrální ložisko. | Leoš Káňa
Heico Volvo XC60 D4 AWD Cílem úpravců se stávají i netradiční značky. Konzervativní Volvo XC60 si vzala do parády fi rma Heico. Kromě nových nárazníků, 20palcových kol, spoilerů a lemů blatníků posílila také jeho vznětový pětiválec. Výkon vzrostl ze 120 na 169 kW točivý moment ze 420 na 460 N.m. Stovku potom tohle SUV zvládne za 9,2 s a jede až 215 km/h. K základní ceně Volva XC60 si ale připlatíte kolem 620 000 korun. | Leoš Káňa
Jestli se vám zdá Lamborghini Gallardo slabé, stačí navštívit úpravce Proban. Ten na desetiválec namontuje dvojici turbodmychadel a vyžene výkon až na 1500 koní. | Leoš Káňa
AC Schnitzer ACS4 2.8i. Být policistou v Německu? Každopádně! Vždyť nyní budou jezdit v BMW 4 Coupé vyladěném společností AC Schnitzer. Výkon zážehového dvoulitr stoupl na 216 kW a točivý moment na 420 N.m. Díky tomu kupé ACS4 2.8i sprintuje na stovku za 5,7 s, z 80 km/h na 180 km/h se rozjede za 12,7 sekundy a maximálka je elektronicky omezena na 250 km/h. Těm už jen tak někdo neujede. | Leoš Káňa
Oddělení konceptů jasně dominoval dvoumístný roadster Sbarro Flèche Rouge. Odlehčená kompozitová konstrukce váží jen 700 kg, a proto bohatě stačí přeplňovaná šestnáctistovka z Citroënu DS3. | Leoš Káňa
Nastavovaní tuhosti a zdvihu tlumičů pomocí aplikace v chytrém mobilním telefonu? Žádná fi kce, ale realita současných moderních technologií. | Leoš Káňa
Brabus E 850 6.0 V8 Biturbo Mercedes-Benz třídy E jako rodinný sedan nebo kombi pro konzervativní pány? Zapomeňte! Brabus přepracoval jeho vrcholnou verzi E 63 AMG. Převrtal vidlicový osmiválec na 6,0 litru, instaloval do něj nové kované písty, ojnice a klikovou hřídel, použil výkonnější turbodmychadla a modifi koval sací i výfukové potrubí. Výsledkem je výkon 625 kW a točivý moment 1450 N.m, který je ale elektronicky omezen na 1150 N.m. Prostorný vůz tak může letět až 350 km/h a stovku udělá za 3,1 s. Cena? V současném kurzu pouhých 8,2 milionu korun.. | Leoš Káňa
Stylové prostředí s dobovými plakáty – autentická expozice amerických hotrodů, které vynikají brutálním výkonem a nízkou stavbou. Jde asi o počátek moderního tuningu, na jehož startu stáli američtí vojáci vracející se z druhé světové války. Ti takto upravovali modely z 30. a 40. let minulého století, protože nová silná auta tehdy moc nebyla. | Leoš Káňa
Novinkou mezi litými koly je model AEZ Cliff ve stříbrném nebo leštěném provedení. Vyrábí se v rozměrech 16 až 21 palců. | Leoš Káňa
Čím hlasitější muzika, tím lépe. Bez výkonných systémů ozvučení automobilů si ani tuning nedokážeme představit. | Leoš Káňa
Cílem chudších tunerů se stávají ojetá auta. Výrobci nárazníků, spoilerů, prahových nástavců nebo světel se zaměřují také na starší modely, protože udělají mladým nadšencům ještě hodně radosti. | Leoš Káňa
Stojí vám na zahradě vrak a nevíte co s ním? Stačí pár nápadů a můžete si udělat stylové zákoutí. O staré golfy a trabanty bude rvačka. | Leoš Káňa