Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring: Výlet s vůní bezninu
6
/
31
Prohlédnout znovu
Honda Civic Tourer vs. Toyota Auris Touring: Výlet s vůní bezninu
Členitě tvarované výplně hondy vypadají lépe, posádce však ubírají místo v loktech
|
David Rajdl
vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Kolmá stěna palubní desky a design některých knoflíků navozují doby dávno minulé. Dosah a přehlednost důležitých ovladačů je ale v pořádku, navíc má posádka volnost pohybu v úrovni kolen.
|
David Rajdl
Kosmologické tvary překvapivě nejsou 2 na překážku ergonomie. Že se třeba ovladače topení ocitají mimo zorné pole řidiče, je spíš zásluhou celkově nízké palubní desky. Ta navíc mírně ztěžuje nastupování.
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Dlouhé rychlosti toyoty by se hodily spíš k dieselu, předjíždění je třeba plánovat
|
David Rajdl
Proměnné časování všech ventilů zachovává efektivitu a úspornost ve všech jízdních režimech, z nízkých otáček se ale šestnáctistovka sbírá velmi neochotně.
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Odstupňování převodovky je přiměřeně krátké, sílu motoru využívá optimálně
|
David Rajdl
Dlouhozdvihový motor s Atkinsonovým cyklem táhne plynule z nízkých otáček a při klidné jízdě je velmi úsporný. Těžká noha na plynu ale zvýší spotřebu výrazně
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Projektor s pohyblivou clonou spoléhá na jedinou žárovku. Dálková světla ovšem podávají kompromisní výkon.
|
David Rajdl
Sedadla vypadají obyčejně, ale fungují perfektně. Sedák je o trochu delší a díky vzpřímenější pozici nabízí citelně lepší oporu
|
David Rajdl
Také vpředu se sedí výš a posádka má kolem sebe víc místa.
|
David Rajdl
Na zadních sedadlech panuje neobvyklý komfort. Schod v podlaze je totiž uzpůsobený umístění rozměrných akumulátorů hybridní verze, proto je i sedák umístěný velkoryse vysoko.
|
David Rajdl
Toyota s čísly nešachuje, 530 litrů platí i s rezervou a heverem. Připlatit si však musíte – homologační verze bez ní ušetří značnou hmotnost.
|
David Rajdl
O praktický organizér pod podlážkou s rezervním kolem nepřijdete.
|
David Rajdl
Šikovně napsané technické údaje klamou: střecha aurisu je ve skutečnosti o ohromujících 70 mm výš
|
David Rajdl
Řešení toyoty je méně elegantní, ale praktičtější. Navíc pojme i velkou láhev.
|
David Rajdl
Xenonová světla používá jen nejdražší výbava Executive. Oddělené paraboly se žárovkami H7 svítí slušně, čekali jsme však od nich trochu víc.
|
David Rajdl
Kratší sedák nevyhoví každému. Opěradlo pevně fi xuje boky, ale ramenům nechává volnost.
|
David Rajdl
To bohužel platí i pro sedadla vpředu: krátký sedák nepodepírá stehna. I fi gurant střední postavy dosahuje hlavou k rámu čelního okna, což omezuje výhled.
|
David Rajdl
Zadní sedák je uložený dost nízko, pohodlné sezení zajistí spíš menším postavám
|
David Rajdl
Porovnejme si údaje: Katalogových 624 litrů je k dispozici pouze v případě, že si neobjednáte dojezdové rezervní kolo. To pak z prostoru pod podlážkou ubere 51 litrů a zbude 573 litrů.
|
David Rajdl
Prohlubeň v hondě bez rezervního kola nabídne 117 litrů, hluboká je 300 mm.
|
David Rajdl
K mimořádné variabilitě vnitřního prostoru hondy přispívá funkce Magic Seat s výklopnými sedáky.
|
David Rajdl
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC vs. Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic
|
David Rajdl
Hlavní přístroje jsou ale správně vysoko. Rozčilovalo nás jen zašmodrchané ovládání počítače.
|
David Rajdl