Logo magazínu

Jak se žije přepravci pohonných hmot: Jen pro premianty

4/4
Prohlédnout znovu

Jak se žije přepravci pohonných hmot: Jen pro premianty

V prvním řádku je označení třídy nebezpečnosti, takzvané Kemlerovo číslo. To označuje povahu nebezpečí a slouží k rychlému zjištění přibližných vlastností převážené látky. Hořlaviny se označují číslem 3, při větší intenzitě hoření se zdvojují nebo ztrojují (vysoká hořlavost 33 – benzin, samozápalná látka 333). U nafty je nízká, má tedy nulu, v případě benzinu vysoká, tu označuje trojka. Dolní řádek pak udává konkrétní UN kód převáženého produktu. Kód 33-1023 označuje benzin, 30-1202 naftu. Při transportu různých paliv je tak na ceduli vždy to s nejvyšší třídou nebezpečnosti – když tedy má cisterna naloženou jak naftu, tak benzin, na tabulce je označen jen nebezpečnější benzin. Zavřená tabulka (stříbrná plocha bez čísel) značí, že je cisterna prázdná. | Jiří Pekárek
Při stáčení na čerpací stanici jsme se k němu směli přiblížit až na desetinovou vzdálenost, tedy 1,5 metru | Jiří Pekárek
Řidič cisterny se při nakládání pohonných hmot musí řídit velmi striktními pravidly. Jeho práci jsme mohli sledovat z povolené vzdálenosti 15 metrů. | Jiří Pekárek
Z dobře viditelného žlutého bubnu táhne řidič cisterny ukostřovací kabel k uzemňovacímu bodu. Bez toho by nádrž mohla „kopnout“ až dvaceti tisíci voltů. | Jiří Pekárek