Logo magazínu

Jízdní dojmy: Pozor, jede sorento!

11/11
Prohlédnout znovu

Jízdní dojmy: Pozor, jede sorento!

Kia Sorento | Kia a Ondřej Chamilla
Kia také velmi pracovala na zvýšení tuhosti karoserie 2 . Proti předchůdci vykazuje skelet až o čtrnáct procent vyšší torzní tuhost. Zároveň narostl podíl vysokopevnostní oceli na konstrukci vozu – z původních 24 % u druhé generace na aktuálních 53 %. Rozšířilo se také použití oceli tvářené za tepla (ze čtyř na deset procent). | Kia a Ondřej Chamilla
V hlavním textu jsme nakousli nová a větší pouzdra zadního pomocného rámu i jinak uložené tlumiče. Obojí si můžete prohlédnout na fotografi i označené 1 , stejně tak zvětšené kotouče (nově o průměru 314 mm, což představuje dvanáctimilimetrový nárůst). | Kia a Ondřej Chamilla
Novinku představuje též elektrický posilovač řízení integrovaný přímo do převodky 3 , druhá generace spoléhala na uložení posilovače až ve sloupku řízení. Změna by měla přinést vyšší citlivost a rychlejší reakce. Dejme tomu. Řízení ale stále jednoznačně odpovídá celkovému charakteru vozu – komfort pro něj zůstává daleko zásadnější veličinou než zpětná vazba. | Kia a Ondřej Chamilla
Zde vyobrazené sedmimístné provedení za poslední řadou nabídne 142 litrů, v pěti pak odvezete 605. Dvouřadé sorento začíná na 660 litrech. | Kia a Ondřej Chamilla
Jediný motor v nabídce – čtyřválec 2.2 CRDi/147 kW | Kia a Ondřej Chamilla
Nejen za volantem je v novém sorentu místa víc než dost. Chválíme podélně nastavitelnou opěrku hlavy! | Kia a Ondřej Chamilla
Mezi tlačítky kolem elektronické parkovací brzdy najdeme i ovladač výstupu z kamerového systému. Mrknout se tak můžeme třeba i na jednotlivá kola. | Kia a Ondřej Chamilla
Mezi tlačítky kolem elektronické parkovací brzdy najdeme i ovladač výstupu z kamerového systému. | Kia a Ondřej Chamilla
Jednoduchá architektura je do detailu promyšlená, vše působí uklizeně a opravdu velmi hodnotně. Mezi tlačítky kolem elektronické parkovací brzdy najdeme i ovladač výstupu z kamerového systému. Mrknout se tak můžeme třeba i na jednotlivá kola. | Kia a Ondřej Chamilla
Kia Sorento | Kia a Ondřej Chamilla